Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-12, 20:36
  #1
Medlem
Tja,

Satt på en riktigt grym speldator förra sommaren med radeon HD4870X2 o i7 o massa grejer klockat som fan, sen sålde jag datorn till vintern och just nu sitter jag på en lite halvsvettig macbookpro 17" eftersom jag var i behov av en bärbar vid den tiden.

Nu blev jag dock lite smått sugen igen på en extrem speldator som ska klara alla spel gallant!

Har inte alls hållt mig uppdaterad inom grafikkortsvärlden nu, vad är det som gäller idag? Processormässigt? Moderkort? osv..

När släpps nästa gen "bästa" grafikkort/processor? Bör jag vänta? etc...
Citera
2010-07-12, 20:46
  #2
Medlem
Om du inte har bråttom så kan du vänta på att Nividia släpper sina nya kort(vet inte när det händer)
Dom senaste GeForce korten kan inte konkurrera motdom senaste ATI korten så dom kan sätta vilket pris dom vill på sina kort. Så jag tror att priset på kortet kommer gå ner när Nividia släpper nästa generation.

Ta dock inte mitt ord på detta. Jag kan inget om sånt här. Jag gissar bara

Hade du tänkt köpa alla delar separat och bygga ihop den själv eller köpa en färdigmonterad dator?
Citera
2010-07-12, 20:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mithos
Hade du tänkt köpa alla delar separat och bygga ihop den själv eller köpa en färdigmonterad dator?

Jag hade tänkt plocka ihop en dator själv men få den ihopmonterad där, t.ex. på komplett.se
Citera
2010-07-12, 21:45
  #4
Medlem
kinky_Ms avatar
Nividia har ju nyss lanserat sitt senaste generation så du kan inte vänta tills nästa gen.
Det som gäller nu är ATI 5850 eller 5870. Nvidias senaste(Geforce GTX 460 och 480)är alltför högljuda och effekthungriga tycker de flesta.
i7 är fortfarande topprocessorn.
Moderkort bör stödja USB3.
Citera
2010-07-13, 14:38
  #5
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mithos
Ta dock inte mitt ord på detta. Jag kan inget om sånt här. Jag gissar bara
Ja, det märks.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback