2010-07-12, 19:51
Medlem
unicaps avatar
Hej, min minilaptops skärm gick sönder igår och jag testade att koppla in laptopen i en vanlig skärm. Men då måste man ju ändra i windows att man vill ha den lösa skärmen som huvudskärm. Hur ska jag kunna ändra det när jag inte ser nått på skärmen på Laptopen? Det blir en bild ändå tills man kommer in till Windows.

Någon som vet nån speciell tangent eller nått som man kan hålla in så det ändras??

Tacksam för svar.
Citera
2010-07-12, 19:56
Medlem
Sopels avatar
Prova trycka på en knapp som heter Source på vanliga skärmen, om det finns någon sådan dvs. Jag är ingen expert, men det fungerade för mig när jag hade samma problem.
Citera
2010-07-12, 19:56
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unicap
Hej, min minilaptops skärm gick sönder igår och jag testade att koppla in laptopen i en vanlig skärm. Men då måste man ju ändra i windows att man vill ha den lösa skärmen som huvudskärm. Hur ska jag kunna ändra det när jag inte ser nått på skärmen på Laptopen? Det blir en bild ändå tills man kommer in till Windows.

Någon som vet nån speciell tangent eller nått som man kan hålla in så det ändras??

Tacksam för svar.

Fn + lämplig F-tangent F4 F5 eller F8 detta varierar men oftast finns en symbol på tangenten.
Datorn alternerar mellan ett antal lägen. endast intern, intern+extern, endast extern vänta ett par sekunder mellan varje läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in