2010-07-12, 17:24
Medlem
Tja, Jag skulle behöva ta ett lån på 10 000kr
Jag är 22 år gammal, deklarerade för inkomståret 2009 110 000 kr , har pluggat på högskola i två år så det är inkomster från mitt extrajobb.
Har inga betalningsanmärkningar tror jag men har sådana på g om jag inte lyckas få det här lånet.

Är det någon som har något tips på vart jag ska vända mig så är jag mycket tacksam?

En annan fundering också, kan man ta ett till smslån om man redan har ett obetalt från folkia, alltså inte från folkia då utan från något annat smslånföretag?

mvh junior
Citera
2010-07-12, 17:26
Medlem
Smslån verkar man kunna ta oavsett tidigare skulder. "Smsalåna" - reklamen dyker direkt upp i mitt huvud. Dock är det ett faktum att räntorna på denna typ av lån är jävligt hög, så om du har alternativet att låna av föräldar/släkt så är det ett bättre alternativ.
Citera
2010-07-12, 17:27
Medlem
Trumpeters avatar
Om du redan är inne i sms-lånesvängen så kommer du ha ett helvete att ta dig ur. Låna från föräldrar och syskon för att betala av dem.
Citera
2010-07-12, 17:31
Medlem
Ettan^s avatar
Fråga dig själv om du VERKLIGEN behöver dessa 10,000 kronor, och om det är värt att ta hutlösa ocker-lån för att lösa problemet. Har du ingenting du kan sälja istället? Ta ett jobb som telefonförsäljare eller något, det mesta (allt) är bättre än SMS-lån.
Citera
2010-07-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Om du redan är inne i sms-lånesvängen så kommer du ha ett helvete att ta dig ur. Låna från föräldrar och syskon för att betala av dem.

tack för tipset men vill fixa det själv, annars hade jag frågar vänner och familj istället för fb.
Citera
2010-07-12, 17:36
Medlem
Ta ett lån på en vanlig bank. Kan inte tänka mig att det skulle vara något problem för dig. Rejält mycket lägre ränta än på smslån.... Worst case scenario kan ju vara att fixa ett kreditkort typ remembercard lr dyligt. Borde inte heller vara något problem.
Citera
2010-07-12, 17:45
Medlem
BadLemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorKelly
Tja, Jag skulle behöva ta ett lån på 10 000kr
Jag är 22 år gammal, deklarerade för inkomståret 2009 110 000 kr , har pluggat på högskola i två år så det är inkomster från mitt extrajobb.
Har inga betalningsanmärkningar tror jag men har sådana på g om jag inte lyckas få det här lånet.

Är det någon som har något tips på vart jag ska vända mig så är jag mycket tacksam?

En annan fundering också, kan man ta ett till smslån om man redan har ett obetalt från folkia, alltså inte från folkia då utan från något annat smslånföretag?

mvh junior

Prova Citibank.se eller http://www.resurs.se/lana/lana.jsp?g...FUeK3godFRBtgg

Resurs låter mer troligt då dera minimum krav är 20år och minst 100000 i årslön

Åter betalning på 2år

Beräknad månadskostnad utan betalskydd 518 kr per månad
Beräknad månadskostnad med betalskydd 558 per månad

Återbetalning på 5 år

Beräknad månadskostnad utan betalskydd 273 kr månad
Beräknad månadskostnad med betalskydd 313kr månad

Hoppas det hjälper
Citera
2010-07-12, 19:40
Medlem
Ta ett vanligt lån hos en RIKTIG bank och inte någon HOR-bank som vissa föreslår, typ citibank. Antagligen har du någon där du har ditt lönekonto och så vidare. Annars ser du till att byta bank och att den nya då tar bort uppläggningsavgiften, alternativt "hotar" din gamla att du byter annars. Frågar de vad du behöver pengarna till dra till med något att du behöver den till ditt nya extrajobb du skaffat dig och inte party-resa eller liknande.

Se till att betala alla dina cp-lån du har och ha endast kvar detta. Ta heller inte på ett större belopp du har så du bränner de pengarna. Sen så ser du till att ordna upp din ekomomi, du kommer ångra dig djupt den dagen då du vill ha ett riktigt liv med huslån/bostadsrättslån eller liknande. Så att istället för bo på ett schysst ställe så får du bo på ett riktigt tattarställe.

Väx också upp och se verkligen till att ordna din ekomomi, det mår du SÅ bra av. Tacka nej till party kvällen om du inte har råd fastän du är kåt och tänker på en brud du vill spänna på, det kommer fler chanser. Se inte det som att du snart får lön eller liknande och att du har råd med det för då får den om några dagar. Då kan du lika gärna skaffa dig ett kreditkort och förstöra ditt liv.
Citera
2010-07-13, 12:21
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadLemon
Prova Citibank.se eller http://www.resurs.se/lana/lana.jsp?g...FUeK3godFRBtgg
Är du knäpp på riktigt?! Det lånet du "tipsar" om har en effektiv ränta på nästan 30%!

Lyssna på Locos skriver, skit i alla horbanker och gå till din vanliga bank och ta ett vanligt jävla blancolån, du har ju inga betalningsanmärkningar så det bör inte vara omöjligt. Nordeas blancoränta ligger på 6,49% (effektiv ränta), det är 23,5 procentenheter lägre än BadLemons jävla miffotips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in