Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-12, 16:20
  #1
Medlem
En kamrat fixade nyligen windows 7 x32 till min dator och sen dess har jag bara haft problem, som dock blivit värre det senaste. Datorn tar god tid på sig innan den försöker starta och när inloggningsskärmen ska komma fram blir skärmen bara helt svart. Om den väl lyckas starta ordentligt så får jag efter ett tag flimmer på skärmen kort följt av blåskärm. Senast när jag lyckades komma in vägrade flertal program att öppnas, processerna gick igång men programmen dök aldrig upp. Har testat att köra systemåterställning utan resultat.

speccs
GA - EP43-UD3L
Nvidia 8800GT
Intel® X38 Chipset
4gb minne
__________________
Senast redigerad av drummelgosse 2010-07-12 kl. 16:27.
Citera
2010-07-12, 19:46
  #2
Medlem
hasenfrasens avatar
Går det att köra MEMTEST86+ bootad från CD-skiva?
Citera
2010-07-14, 06:58
  #3
Medlem
Gick problemfritt att boota med memtest86+ och har låtit det köra sen igår kväll och hittills har det inte varit några errors, har inte fått några errors ännu och är på test 13.
Citera
2010-07-14, 12:36
  #4
Medlem
hasenfrasens avatar
Iom att memtest gick att köra kan du nog utesluta cpu, minne och förmodligen även nätdel. Prova att byta ut kabeln till hårddisken.

Om du startar upp på en "Hiren's Boot CD" så hittar du andra benchmarks som t.ex. testar grafiken och övrig hårdvara.

Försök hitta en äkta/orörd W7-32 DVD-skiva att installera med. Licenser går att fixa i efterhand då du har en 30 dagars 'grace period'.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback