2010-07-11, 16:29
Medlem
Tjenare, jag tycker det är kul att sjunga men det låter förjävligt. Rösten kan man ju dock träna.
Har någon erfarenhet av sångkurser etc.? Är det dyrt? Prisvärt?
Jag siktar inte på någon karriär haha, men skulle jag hamna vid en karaoke vill jag ju inte yla som en skadeskjuten varg liksom.

MVH

Nicklas
Citera
2010-07-11, 16:34
Medlem
Gå med i stadens heliga manskör
Citera
2010-07-11, 18:12
Medlem
Eh nej

Men det måste finnas någon kurs där man utvecklar rösten, tonlägen och sånt?

Jag hatar körer
Citera
2010-07-11, 18:35
Medlem
Noetlovskijs avatar
https://www.flashback.org/t184342

Sånglektioner är dyrt, ibland är de bättre, ibland är de sämre.

I det långa loppet så är det givetvis utvecklande med lektioner, men jag är av den åsikten att man verkligen måste ha rätt lärare. En som förstår vart man vill komma, som har en röst själv som grejar det man vill åt. Annars kan det bli lite "blind leder blind". Som kille vill jag ha en manlig lärare, jag tror de flesta skulle hålla med om det då den kvinnliga rösten skiljer sig på en hel del plan inom sång.

Gå på någon lektion, känn själv om det är värt det. Du har ju ingenting att förlora liksom...

(Förutom 300 - 2000 kronor per 40/60 minuter )
Senast redigerad av Noetlovskij 2010-07-11 kl. 18:40.
Citera
2010-07-12, 22:20
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krullert
Eh nej

Men det måste finnas någon kurs där man utvecklar rösten, tonlägen och sånt?

Jag hatar körer
En proffisionell sångpedagog som lär dej teknik, andningsövningar, uppvärmningar, stämsång. Helt gratis en gång i veckan. Gå med i en kör! Billigare och bättre övning kan du inte hitta. Allt det du söker finns runt hörnet.

Det finns otroligt många olika körer med olika inriktningar. Förmodligen så finns det nån kör i din närhet som sjunger mycket pop och rock, om det är det du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in