2015-01-09, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja även du kan drabbas av en mental störning. Vet du alltså inte vad du pratar om? Vet du vad en mental störning är överhuvudtaget?
Har jag sagt att jag inte kan, eller? Svaret är nej
Citera
2015-01-09, 19:05
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Shut up!

Först säger du att kristna inte är mentalt störda för att avsluta med att alla kan drabbas av mentala störningar. Och du kan visste rå för din mentala störning vilket är vanföreställningar. Börja tänka mer konkret är en bra början.
Fördomar = inrotad vanföreställning.
Citera
2015-01-09, 19:16
Bannlyst
Citat:
Fördomar = inrotad vanföreställning.
Tror du på det själv? Du borde läsa på lite om vanföreställningar
Citera
2015-01-09, 19:22
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Tror du på det själv? Du borde läsa på lite om vanföreställningar
Sök på ordet fördomar och du lär dig lite nytt i livet och eventuellt får det dig att tänka efter innan du uttalar dig om saker du inte vet något om, som till exempel mentala störningar.
Lär dig och du kommer att inse att livet består av massor av fördomar=inrotade vanföreställningar.
Använd din egen hjärna och lär dig saker på dina villkor och intressen så behöver du inte ställa dig snällt i ett led och utropa som ett mantra, utan att veta vad det innehåller: Kristna är mentalt störda, Kristna är mentalt störda....
Senast redigerad av goran744 2015-01-09 kl. 19:25.
Citera
2015-01-09, 19:48
Bannlyst
Citat:
Sök på ordet fördomar och du lär dig lite nytt i livet och eventuellt får det dig att tänka efter innan du uttalar dig om saker du inte vet något om, som till exempel mentala störningar.
Lär dig och du kommer att inse att livet består av massor av fördomar=inrotade vanföreställningar.
Använd din egen hjärna och lär dig saker på dina villkor och intressen så behöver du inte ställa dig snällt i ett led och utropa som ett mantra, utan att veta vad det innehåller: Kristna är mentalt störda, Kristna är mentalt störda....
Du projicerar ser jag. Din hjärna har isolerat sig på gamla inlägg du har känt dig förolämpad av. Om du hade kunnat tänka mer logiskt och konkret hade du inte blivit förolämpad lika ofta för du hade insett att allt som skrivs till dig inte är menat att såra dig utan det är för att försöka hjälpa dig. Och jag använder min egna hjärna, tack.
Citera
2015-01-09, 20:05
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Du projicerar ser jag. Din hjärna har isolerat sig på gamla inlägg du har känt dig förolämpad av. Om du hade kunnat tänka mer logiskt och konkret hade du inte blivit förolämpad lika ofta för du hade insett att allt som skrivs till dig inte är menat att såra dig utan det är för att försöka hjälpa dig. Och jag använder min egna hjärna, tack.

Prata inte ÅT mig tack! Då behöver du inte prata med mig.
Citera
2015-01-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bey
Jag kan absolut inte ta en kristen på allvar och jag vet inte vad det beror på. Är det kanske för att kristna har lägre genomsnittligt intellekt än agnostiker/ateister?
Citat:
Ursprungligen postat av David
Det där var spännande, har du någon seriös källa att hänvisa till?
http://www.patheos.com/blogs/epiphenom/2008/10/atheists-are-more-intelligent-but-does.html
Det här gäller för länder med högt genomsnittligt IQ.
  • In a number of different Western societies, studies consistently find that high IQ correlates with low belief, as does high Psychometric g (the general factor in intelligence).
  • Elites (who are presumed to be more intelligent) are less likely to believe – and this is especially true of scientists.
  • As children grow up, they are less likely to agree with statements like “I believe there is a God” and “God means a lot to me”.
  • During the 20th century, religious belief has declined in western nations, coupled with an increase in IQ (the ‘Flynn effect’)
  • Nations with higher average IQ have higher numbers of atheists. I’ve plotted these data in the graph above. The data on atheism are from a book chapter by Phil Zuckermen (see ref below), and they are unashamedly based on a hodge-podge of data pulled from a variety of more-or-less reliable data. It’s the only way to get data on atheism from so many countries.
Varför det är/blir på det viset kan man ju tvista om, men det är ganska etablerat att det är så.
Citera
2015-01-09, 20:22
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Vet du vad en mental störning är överhuvudtaget?
Citat:
Svaret är nej

Märklig dialog.
Citera
2015-01-09, 20:24
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
http://www.patheos.com/blogs/epiphenom/2008/10/atheists-are-more-intelligent-but-does.html
  • In a number of different Western societies, studies consistently find that high IQ correlates with low belief, as does high Psychometric g (the general factor in intelligence).
  • Elites (who are presumed to be more intelligent) are less likely to believe – and this is especially true of scientists.
  • As children grow up, they are less likely to agree with statements like “I believe there is a God” and “God means a lot to me”.
  • During the 20th century, religious belief has declined in western nations, coupled with an increase in IQ (the ‘Flynn effect’)
  • Nations with higher average IQ have higher numbers of atheists. I’ve plotted these data in the graph above. The data on atheism are from a book chapter by Phil Zuckermen (see ref below), and they are unashamedly based on a hodge-podge of data pulled from a variety of more-or-less reliable data. It’s the only way to get data on atheism from so many countries.
Varför det är/blir på det viset kan man ju tvista om, men det är ganska etablerat att det är så.

Vilka kriterier ingår i IQ test? Gjort av människor eller hur? Alltså har vissa Damer och vissa Herrar bestämt ÅT oss alla vad intelligens är.
Tror du på det?
Har du ingen egen intelligens att hänvisa till?
My Gud tycker det är katastrofalt att du är så lätt tror på detta.
Har du utmanat en kristen någon gång eller fler så att du har egna bevis på dina teorier?
Utmanat andra?
Vill någon att du skall tro på saker så måste du ta reda på vad du själv vet och tror på.
Annars kan du själv hamna i fördomen= inrotad vanföreställning, om Kristna/troende.
Katastrofalt!
Senast redigerad av goran744 2015-01-09 kl. 20:28.
Citera
2015-01-09, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Märklig dialog.
Jepp, för att du tog ord ur kontexten och vinklade det till något annat. Media är duktiga på det t ex.
Citera
2015-01-09, 20:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Om du genomförde ett intelligenstest och inte uppfyllde kraven skulle du känna dig mentalt störd då?
Citera
2015-01-09, 20:33
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:

Kan säkert hända att dessa mätningar (som jag f.ö. bekantat mig med förut också) stämmer.
Men det finns alltid individuella undantag som du vet.
Sedan finns det dessutom fler intelligensfaktorer, som man inte brukar mäta.
Intelligens är även som sådan vansklig att mäta. De tester som finns är inte kompletta,
då de mäter vissa förmågor och färdigheter, medan andra inte tas hänsyn till.
Det finns ännu inget heltäckande intelligenstest. Det är man ense om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in