Citat:
Ursprungligen postat av WITHOUTNAME
Angående citat nr 1:
Nu är ju Molnig avstängd så vi får nog aldrig veta exakt vad han menar. Men han skriver att "Gud KAN hela amputerade också". Han kan aldrig presentera bevis på att det skett. Du anser det bevisat att Gud inte kan hela amputerade pga att du inte sett det med egna ögon, eller tycker att någon annan kunnat påvisa ett enda vettigt exempel. Din slutsats är att det är en lögn. Det finns ju två andra möjligheter. För det första att Gud helat amputerade någon gång under historien utan att du sett eller fått höra det. Det andra alternativet är att Gud kan hela men att det inte skett ännu. Min poäng är att det lite för snabbt avfärdas som lögn - påståendet ovan.
OK, då får du hitta ett bevis för att GUD någonsin har helat en amputerad! Eftersom bevisbördan som du vet hamnar på den som kommer med påståendet! Be my guest!
Till dagens datum har inte GUD fixat till en enda amputerad, så det är till dags datum en LÖGN! Du är en lögnare om du påstår saker utan belägg!
Citat:
Ang. citat nr 2:
Även här vet vi ju inte vad personen avser för forskningsrön och det känns märkligt att dra slutsatsen utan att veta att det är lögn. Jag får väl för saken skull hjälpa till och gissa lite. Kanske tänker personen på risken för könssjukdomar? Jag antar utan att kunna ge dig en källa att det finns vetenskapliga undersökningar som påvisar att personer som är mer sexuellt aktiva med flera partners får fler könssjukdomar. Det kan ju vara ett sätt att se på saken som kan innebära att personens inlägg inte är en lögn.
Lögnen är att
"där man i princip lär ut att all utlevd sexualitet är bra och hälsosam" vilket inte alls är sant. Man lär ut risker med sex, man lär ut vilka sjukdomar man kan få. Vilka psykiska konsekvenser sex kan ha, sociala problem som kan uppstå.
Kort sagt att säga
"där man i princip lär ut att all utlevd sexualitet är bra och hälsosam" är en stor fet lögn!
Citat:
Sammantaget:
Jag noterar att du grundar din uppfattning på inlägg av personer på Flashbacks forum. Här har vi personer som skriver anonymt och kan utge sig för att stå för vad som helst och också skriva vad som helst. Jag beundrar dina höga tankar för oss som skriver, men tar man inläggen på FB som en representativ bild av kristna och religiösa så tror jag att man hamnar snett.
Har aldrig sett molnig eller Fläxbärt som någon representativ bild av kristna. De är helt väck!
Citat:
Mighty Swe, vi kanske har hamnat lite i en pseudodiskussion kring vad som är lögn eller inte och det kanske egentligen inte är det viktigaste. Jag tycker bara det är synd att en stor skara människor som vill väl skall betraktas som mentalt störda idioter.
Japp, folk som har låtsasvänner i skyn är mentalt störda! Sedan om den störningen är nyttig eller onyttig för individen är högst individuellt. När man börjar blanda in sina illusioner i en mätbar verklighet och argumenterar för illusionerna. Då börjar vågen tippa över åt det skadliga hållet.
Citat:
Ni som är seriöst intresserade av att ta reda på huruvida kristna är lögnare eller mentalt störda: Träffa ett par kristna i en kyrka eller en pastor eller liknande på en kopp kaffe och snacka. Eller varför inte någon bekant - ni verkar ju alla lite lyckade på ert eget sätt så någon kristen borde väl finnas i krokarna?

Har kristna i släkten, i vänkretsen. Det räcker... Pastorer, skenheliga jävlar som nästan alla kristna!
Exempel!
http://www.youtube.com/watch?v=xXH6zenZ1hw