2015-01-08, 11:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
*POFF* Och i och med att du sa det - så blev du dum. Är det du eller jag som är "körd" nu?

Varifrån har du fått att det ständiga varandet är en bubbla? Att vara i en icke-varande drömvärld gör en inte levandes i en sluten bubbla - utan i en sinnesnärvaro som omfattar drömvärlden, samtidigt som man som vaken, är i den. Om varandet som man (eller kvinna) är i, då han/hon är, omfattar den masspsykotiska/-hypnotiserade värld en majoritet lever i och med, hur är då den som är, den som lever i den "slutna bubblan" du omtalar?

Varandet är ju större än den slutna masshypnotiserade drömbubblan av välfärd du omtalar, inte sant?

mvh
Mattias
Denna masshypnotiserade och i mitt tycke mentalt förvridna verklighet har jag tagit avstånd ifrån för länge sedan.
I would rather go alone by the fire
Så många människor som går omkring och låter andra TÄNKA ÅT dem som är livrädda för att gå utanför denna redan färdiga bubblan av vansinne.
Vem är mest galen kan jag undra? Den som väljer sitt eget liv eller låter andra välja det ÅT dem?
Citera
2015-01-08, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Denna masshypnotiserade och i mitt tycke mentalt förvridna verklighet har jag tagit avstånd ifrån för länge sedan.
I would rather go alone by the fire
Så många människor som går omkring och låter andra TÄNKA ÅT dem som är livrädda för att gå utanför denna redan färdiga bubblan av vansinne.
Vem är mest galen kan jag undra? Den som väljer sitt eget liv eller låter andra välja det ÅT dem?

Och nu börjar du tro att du är större än andra via jämförelse med människor som är logiska och lever i verkligheten. Du lever i förnekelse och har en grandios självbild. Nästan sorgligt. Ännu ett narcissistiskt tecken.

Du fortsätter stärka att kristna är mentalt störda. Du försöker försvara det men fortsätter måla in dig själv i ett hörn. Ser du inte galenskapen?
Citera
2015-01-08, 12:20
Bannlyst
Citat:
Jag avböjer härmed att besvara respektlösa människor. Gäller alltså även dig. Svar får du av mig den dagen du vet vad respekt innebär.
Jag gillar mig själv ja! Är ej mentalt störd och kan du ogilla mig så kan jag gilla mig själv.
Problem med det?

För det första bryr jag mig egentligen inte om svar från dig och för det andre fick jag ett. Jag är ok med att du vill ge mig kalla handen men du är dålig på det. Ta kritiken som en riktig man/kvinna och slappna av.
Citera
2015-01-08, 13:16
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Inget fel i personlig underkastelses-teologi.

STORA problem med pådyvlande underkastelses-teologi.
Det är klart att det är fel att underkasta sig. Det är därför världen ser ut som den gör.
Citera
2015-01-09, 17:58
Medlem
anjoh66s avatar
I ett försök att få den här tråden att hitta tillbaka till ursprungsämnet har en ansenlig mängd inlägg raderats.
Försök nu att hålla er till ämnet istället för att ägna er åt pajkastning, /MOD
Citera
2015-01-09, 18:31
Medlem
Honey.B.Blues avatar
EN orsak till att kristna så ofta kan klassas som mentalt rubbade, är att man tar sig rätt till spekulationsutrymme över alla gränser, det helt enkelt kränker individer. och vi kan ta homofobiska tros-mannualen, hur ni FÖRHALAT med mkt svåra konsekvenser, tyvärr några för många.

sitt med jungnappen och förkovra din skalle där du
Citera
2015-01-09, 18:40
Medlem
goran744s avatar
Nej Kristna är inte mentalt störda.
Detta är en fördom endast och kallas i dagligt tal för förtal.
Kristna är ingen egen art i samhället utan människor bland agnostiker, ateister, med mera.
Mentala störningar kan varenda individ drabbas av och det oavsett tro eller inte tro.
Mentala störningar kan också uppkomma inom familjen och fast man inte vill drabbas av det.
Folk som verkligen lider av mentala störningar kan inte rå för det och skall därför inte hånas av dem som tror, påstår och utgår ifrån att själva INTE vara mentalt störda.
Svårare än så är det faktiskt inte.
Citera
2015-01-09, 18:44
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
EN orsak till att kristna så ofta kan klassas som mentalt rubbade, är att man tar sig rätt till spekulationsutrymme över alla gränser, det helt enkelt kränker individer.
Om någon känner sig kränkt så ska du inte försvara kränkbarheten - utan bygga upp det mentala skydd som krävs för okränkbarheten. Och okränkbarhet - är ett annat ord för integritet.

Stå på dig, H.B.B. - men avstå från hån... för sånt skapar helveten på jorden.

(Som såg hur du skämdes för övertygelsen).

mvh
Mattias (per ardua ad astra - eller nåt sånt)
Senast redigerad av MattiasBeming 2015-01-09 kl. 18:48.
Citera
2015-01-09, 18:52
Bannlyst
Citat:
Nej Kristna är inte mentalt störda.
Detta är en fördom endast och kallas i dagligt tal för förtal.
Kristna är ingen egen art i samhället utan människor bland agnostiker, ateister, med mera.
Mentala störningar kan varenda individ drabbas av och det oavsett tro eller inte tro.
Mentala störningar kan också uppkomma inom familjen och fast man inte vill drabbas av det.
Folk som verkligen lider av mentala störningar kan inte rå för det och skall därför inte hånas av dem som tror, påstår och utgår ifrån att själva INTE vara mentalt störda.
Svårare än så är det faktiskt inte.
Shut up!

Först säger du att kristna inte är mentalt störda för att avsluta med att alla kan drabbas av mentala störningar. Och du kan visste rå för din mentala störning vilket är vanföreställningar. Börja tänka mer konkret är en bra början.
Citera
2015-01-09, 18:55
Medlem
goran744s avatar
Jag anser att historien mer än väl tydligt har visat vad som kan hända då man sätter individer i en grupp och skapar ett masshat med vidrigheter utan dess like. OCH verklig MENTAL STÖRNING.
Judarna blev utsatta för exakt samma sak vid judeutrotningen.
Judar är si, judar är så. De skall bort.
Tänk efter med hjärnan du fått. Innan det är försent och du får sitta med skammen efteråt och fråga dig själv. Hur kunde jag döma fler miljarder troende människor som mentalt störda, vad är då jag?

Man bör tänka på vad man säger innan man säger det så att säga och tänka på vad man säger och vad det innehåller det man säger.
Säger du kristna är mentalt störda. Vad lägger du in i den bedömningen med mera.
Ungefär som att säga kvinnor är, män är, invandrare är med mera.
Kallas fördomar= Inrotade vanföreställningar, ogrundad uppfattning och förutfattad mening.
Citera
2015-01-09, 18:57
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Shut up!

Först säger du att kristna inte är mentalt störda för att avsluta med att alla kan drabbas av mentala störningar. Och du kan visste rå för din mentala störning vilket är vanföreställningar. Börja tänka mer konkret är en bra början.
Ja även du kan drabbas av en mental störning. Vet du alltså inte vad du pratar om? Vet du vad en mental störning är överhuvudtaget?
Citera
2015-01-09, 18:58
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Shut up! Först säger du att kristna inte är mentalt störda för att avsluta med att alla kan drabbas av mentala störningar. Och du kan visste rå för din mentala störning vilket är vanföreställningar. Börja tänka mer konkret är en bra början.
Lillkillen, är du störd eller? Jag bara undrar... är du störd till att tro att mentalstörning är en vanföreställning då, menar du? Är det vad du är van vid att höra och därför har som en vanföreställning?

mvh
Mattias (som vet att vanans makt är stor)
Senast redigerad av MattiasBeming 2015-01-09 kl. 19:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in