Resultat: FAQ-knapp?
90,28%
223 röster
9,72%
24 röster
2010-07-10, 20:41
Medlem
epost72s avatar
Gud hör bön... länk
Nu återstår bara att införa FAQ på toptabsmenyn*
Jag (och många andra) har i mängder av inlägg påpekat att FAQ:n måste bli mer synlig.

Nu tar jag steget och startar en tråd om just detta.

Jag har fått höra ursäkter som att det beror på platsbrist, jag köper inte det argumentet.
Det handlar om tre bokstäver FAQ.
Dra ihop de befintliga alternativen en aning.

*top-tabs-meny
"Chat | Prenumerationer | Populära ämnen | Heta ämnen | Nya inlägg | Nya ämnen | Regler | FAQ"

Visst tusan finns det plats.

Vitsen med förslaget?

Jo betydligt fler personer skulle hitta till FAQ:n därigenom skulle man kanske slippa en del onödiga trådstarter i denna forumdel.

Helt klart är att det skulle göra nytta om detta förslag infördes.

Exakt vad man kallar menyn vet jag inte men enligt scriptet benämns menyn "top-tabs-meny"
Senast redigerad av epost72 2010-07-10 kl. 21:39.
2010-07-10, 20:47
Medlem
lendrygghs avatar
Ja, ja, ja och åter ja!
Det är bara lathet som förhindrat att FAQ:en highlightats - får inte någon behörig ändan ur vagnen nu kommer jag organisera en mobb. Jag är för!
Senast redigerad av lendryggh 2010-07-10 kl. 21:14.
2010-07-10, 20:53
Medlem
hokoris avatar
Bra förslag och även om FB är en diktatur, vilket det måste vara, så röstar jag för.

Bäst att ha den mellan NÄ och regler?
2010-07-10, 21:00
Medlem
epost72s avatar
Forumdelen som det handlar om FAQ
Diskussioner om innehållet i den delen tas här

Detta förslag handlar om att man ska tillgängliggöra FAQ på ytterligare ett ställe.
2010-07-10, 22:41
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Bra förslag och även om FB är en diktatur, vilket det måste vara, så röstar jag för.

Bäst att ha den mellan NÄ och regler?

Ja om FAQ placeras före eller efter regler (eller någon annanstans på menyn) spelar mindre roll huvudsaken är att FAQ:n placeras på nämnda meny.

Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Ja, ja, ja och åter ja!
Det är bara lathet som förhindrat att FAQ:en highlightats - får inte någon behörig ändan ur vagnen nu kommer jag organisera en mobb. Jag är för!

Orsaken till att detta inte införts är ett mysterium...

Jag har på andra forum sett betydlig mer lättillgänglig FAQ.

Det går an för forumvargar, vi vet om att den finns men antalet frågor/trådar som startas talar för att FAQ:n bör exponeras mer.

Det är inte endast i Om Flashback som det startas trådar som är besvarade i FAQ, Övrigt sista utvägen är ett vanligt förekommande forum för dessa frågeställningar.
2010-07-11, 04:13
Medlem
MrFingals avatar
Står bakom detta förslag till 100%. FAQ-delen är enligt mig en mycket bra källa till information så den bör göras tillgänglig som lätt som möjligt. Platsbrist skulle väl kunna uppstå om man har en väldigt liten skärm men jag tycker absolut inte att det ska vara skäl nog att skippa länken till FAQ-forumet fullt ut.
2010-07-11, 11:23
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Står bakom detta förslag till 100%. FAQ-delen är enligt mig en mycket bra källa till information så den bör göras tillgänglig som lätt som möjligt. Platsbrist skulle väl kunna uppstå om man har en väldigt liten skärm men jag tycker absolut inte att det ska vara skäl nog att skippa länken till FAQ-forumet fullt ut.

Jag testade det där lite, om man nu kör med minsta upplösningkrav som gäller för top-menyn 1024 pixlar bredd, så ger det ändå plats över på "top-tabs-menyn"

Och som sagt så behöver inte mellanrummet vara så stort för de nu befintliga alternativen.
2010-08-04, 13:40
Medlem
epost72s avatar
Ännu ingen input från högre ort detta kan då tolkas på flera sätt.
Utebliven kommentar från admin/tekniker = Förslaget ogillas
Utebliven kommentar från admin/tekniker = Förslaget och dess förträfflighet har inte upptäckts.

Dock har det under en period varit en svagt nedåtgående trend med nystartade trådar som besvaras i FAQ:n, detta kan iofs bero på att FAQ:n nu mer finns med i toppmenyn, vem vet?
2010-09-30, 13:10
Bannlyst
Jag är för! Letat efter den i 10 minuter nu och äntligen hittade jag den.
Har aldrig läst den heller, visste inte att den fanns så detta är en ypperligt bra idé!
2010-09-30, 13:29
Medlem
micaeles avatar
Do it! Hittills alla röster, precis som det ska vara.
Ingen människa med vettet i behåll lär rösta nej.
Senast redigerad av micaele 2010-09-30 kl. 13:32.
2010-09-30, 21:13
Medlem
L.A.s avatar
Jag är för. 100% kan inte ha fel.
2010-09-30, 21:14
Medlem
Spritzys avatar
Ja där finns ju gott om plats så varför inte.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in