I ämnet, givetvis kan man förbättra vissa frågor men att klumpa ihop tre olika frågor till en fråga ser jag inte nytta i. Vi har dessutom i dagsläget väldigt många frågor i FAQen så att minska den med två frågor skulle nog inte förändra särskilt mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Problemet som alltid är tyvärr att de som idag inte verkar begripa FAQ'n inte kommer att hitta dit för att klicka på länkar hellre. Det finns en kategori användare som helt enkelt inte orkar leta upp någon som helst information på egen hand, utan hellre bara ställer frågan och hoppas att någon annan löser problemet åt dem.
Fördelen med FAQen är att om man läser igenom den någon gång då och då kan man snabbt hänvisa till den om det kommer upp någon tråd med en fråga som står i FAQen. När vi skrev FAQen var sökfunktionen trasig så användare ställde samma frågor dygnet runt och det gick inte att hänvisa till sök eftersom den sög, därför fanns det ett behov av en FAQ. Jag antar att samma behov finns idag inte bara därför att sökmotorn är dålig utanför att det är ett enkelt sätt att svara på en fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Som en personlig reflexion tror jag att detta problem kommer att öka efter hand 90-talisterna i allt större utsträckning blir medlemmar, men jag hoppas självklart att min oerhörda fördomsfullhet för en gångs skull slår fel.
Kanske, men det påverkar inte Flashbackdelen eftersom 18åringarna bara diskuterar i I&I.