2010-07-24, 01:08
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag kan skicka ett mail på måndag och fråga om det är möjligt och hur man i såfall bär sig åt.

Ja det är väl isf den vägen man får gå, sen vet jag inte om man behöver veta vilken el vilka kurser hon tog, på Umeå universitet finns det väl närmre 100 olika kurser men det kanske finns nåt allmänt register över elever.
Men det är ju iaf en liten öppning då vi kanske kan få fram ett namn som stämmer.
Citera
2010-07-24, 01:52
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Jag har gjort lite amatördeckarforskningar nu och jag har stött på nåt lite märkligt.
Detta behöver överhuvudtaget inte hänga ihop med något, och jag är lite rädd att outta några människor som inte är skyldiga alls, men jag hittade en viss Mattias Carlsson på facebook, http://www.facebook.com/profile.php?id=582699064&ref=search
och tyckte denna person var lik Mattias Carlsson på just aftonbladet, jag kan absolut ha fel så stämmer det inte ber jag om ursäkt och ber Mod ta bort mitt inlägg, men han är med i en grupp som heter fotografiska och han är ju fotograf så visst kanske det stämmer.
Nu till det lite egendomliga när jag gick igenom hans vänlista för skojs skull finns det en viss E** Johansson med på hans lista, brunett, finns tyvärr inga fler foton, men kan absolut stämma överens med personen som man ser ryggen på i aftonbladets bild, hårlängden verkar också stämma.
Nu har jag inte hängt med i tråden på ett tag så detta kan redan ha avhandlats men just eftersom det har nämts att den riktiga personen Anna ska heta nåt på E och i efternamn Johansson är det ju lite egendomligt att det finns en sån person på hans vänlista, dessutom är hon också med i facebookgruppen "fotografiska"
Fotografiska är en av världens största samlingsplatser för fotografi enligt hemsidan.
Jag kanske gör bort mig fullständigt i det här påståendet så mobba inte ut mig totalt nu.
Senast redigerad av TimothyMcVeigh 2010-07-24 kl. 02:18.
Citera
2010-07-24, 02:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Starkt jobbat, men jag tror att det är fel Mattias Carlsson. Dessutom verkar denna Eva betydligt äldre om man tittar på den person hon är gift med.
Citera
2010-07-24, 03:25
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Nu ska det tilläggas att hon studerade på distans.

Mitthögskolan har många distansutbildningar, och den finns väl på flera orter har jag för mig, Sundsvall och Härnösand bland annat om jag minns rätt.
Citera
2010-07-24, 04:28
Medlem
carass avatar
aftonbladet släpper snart en video som visar anna när hon knullar med en klient med helt annat utseende än SOL... men enligt aftonbladet kunde det möjligen varit SOL.. Enligt Lena Mellin på Aftonbladet som bara knullar afrikaner med mörka stora pittar, så visar videon bevis på att SOL möjligen kan vara inblandad
Citera
2010-07-24, 08:33
Medlem
vad är förnamnet på denna e? ska kolla upp lite saker och ting, så svårt kan det ej vara att finna vem denna dam är.
Citera
2010-07-24, 08:44
Medlem
satt och kikade på distansutbildningar umeå 2006.

http://info.adm.umu.se/utbkat0607/Distans.asp?termin=

socionomprogrammet 140 poäng, jag kan sätta 25 kr eller en trisslott på att hon gått där. Varför? lätt att komma in, jag tror inte denna tjej är en högpresterande som klarar så värst mycket mer avancerade utbildningar, relativt lätt att få jobb efteråt, vilket hon har fått..har ni kollat på uppsatser.se om namnet dyker upp där? denna person suktar ju efter uppmärksamhet på nåt vis, troligtvis vill hon stoltsera med sin rapport.
Citera
2010-07-24, 10:02
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriscenter
vad är förnamnet på denna e? ska kolla upp lite saker och ting, så svårt kan det ej vara att finna vem denna dam är.

Jag tror ingen vet hennes förnamn ännu, bara att hennes namn ska börja på E.
Citera
2010-07-24, 10:11
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Starkt jobbat, men jag tror att det är fel Mattias Carlsson. Dessutom verkar denna Eva betydligt äldre om man tittar på den person hon är gift med.

Jo precis, det här var en ren chansning från min sida, men det finns inte så mkt bilder på Mattias Carlsson på nätet att jämföra med, men jag tyckte att det var lite likt, sen var min andra tanke att fotografkollegor emellan ställer upp för varandra, och hårlängden på den här damen verkar ju stämma någorlunda överens med tjejen på bilden.
Sen är det väl bara Mattias Carlsson som har träffat "Anna" ?
Men det var som sagt en chansning från min sida, jag gissar på att man skulle kunna få ett par namnförslag från universiteten i norr ist och sen fortsätta efter det.
Citera
2010-07-24, 11:45
Medlem
Den här länken till en AB-artikel från 20090520, har postats tidigare:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5194512.ab

Citat:
Kvinnan har tidigare jobbat som nämndeman och hon har polisanmält flera hot mot sitt liv. Det kan finnas en risk att sprängladdningen var tänkt för henne.
– Poliserna har hört mig om det. De frågade om jag har några fiender, vem jag kan tänka mig ligger bakom det här, säger hon till Aftonbladet.
Under flera år hon utsatts för hot och lever med skyddad identitet.

Artikeln är skriven av Mattias Carlsson ( och Linda Hjertén ).

Här har vi en direkt koppling mellan CB / Mattias Carlsson.
Senast redigerad av Batuta 2010-07-24 kl. 12:24.
Citera
2010-07-24, 12:03
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Den här länken till en AB-artikel har postats tidigare:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5194512.ab

Artikeln är skriven av Mattias Carlsson ( och Linda Hjertén ).

Här har vi en direkt koppling mellan CB / Mattias Carlsson.

Ja den damen är ju kapabel till det mesta var det verkar, jag skulle inte bli förvånad om dessa två ljushuvuden har kokat ihop nåt.
Citera
2010-07-24, 13:08
Medlem
gunnarks avatar
när man letar universitet och högskolor i norra sverige så får vi nog inte glömma bort östersund
för allt ovanför dalälven, brukar slarvigt kallas norrland av journalister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in