2010-08-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltarallasfel
Jag kunde inte hålla med dig mindre. Om jag dessutom förstår dig rätt så tycker jag att du själv förklarar ganska bra varför SOL svarade som han gjorde (förutsatt att Anna finns och talar sanning)när han fick frågan och behövde "ljuga spontant". Det är ju A&O för en lyckad lögn att den har förankring i verkligheten, för att bringa djup till historien. Dessutom är de så människor fungerar mest när man blir halvt överrumplad, både mytomaner och vanliga dödliga. Detta finns det stöd för inom psykologin.

Understruket: Vad syftar du på här?

Tack.

Edit: Även en av torskarna i GL-härvan använde sig av samma beskrivning av sitt yrke. Så det är uppenbarligen inte så konstigt. Om det inte är så att det är samma man i båda fallen, eller kanske ännu mer sannolikt, att Anna härstammar från GL-rättegången. När jag ändå är igång så kan jag ju köra enda in i kaklet. Och ni kan ta det med en nypa salt.

Namn på de prostituerade i GL-härvan missades att maskas pga den stress som följde upphävandet av sekretessen. Ett av de 2 eller 3 namn som missades var E*a *=n. Det skulle kunna vara samma person som den som tidigare i tråden kallades för "Eva". Det skulle i så fall förklara hur någon kunnat komma i kontakt med denna person (att man har ett så ovanligt namn, samt adresser där personen rört sig) som senare döptes till Anna. Den här tjejen är både utländsk och svensk samtidigt om man så säger, vilket möjligtvis även det skulle göra detta långskott till hypotes mer sannolik baserat på tidigare teorier gällnade bilderna och härkomst/utseende.

Som sagt, ta det för vad det är. Men varje mynt måste vändas på och inspekteras.

Det är enormt osmakligt och oetiskt att dra in brottsoffer från GL-utredningen i denna soppa. Deras gärningsman har dömts, ingen tvekan finns om att brotten blivit begångna. Förutom detta drabbades några av slarvig maskning, till skillnad från de 30-40 medbrottslingar till GL som noggrannt skyddades.

Visa lite resning och ge er inte på några som utsatts tillräckligt. Det dom utsatts för är av värre art än om AB:s historia skulle vara en fabricerad bluff.

Den tjej som nämns i inlägget är fortfarande tonåring, har inget med detta att göra.
Senast redigerad av artwood 2010-08-05 kl. 16:08.
Citera
2010-08-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Det är enormt osmakligt och oetiskt att dra in brottsoffer från GL-utredningen i denna soppa. Deras gärningsman har dömts, ingen tvekan finns om att brotten blivit begångna. Förutom detta drabbades några av slarvig maskning, till skillnad från de 30-40 medbrottslingar till GL som noggrannt skyddades.

Visa lite resning och ge er inte på några som utsatts tillräckligt. Det dom utsatts för är av värre art än om AB:s historia skulle vara en fabricerad bluff.

Den tjej som nämns i inlägget är fortfarande tonåring, har inget med detta att göra.

Jag talar bara för mig själv:
med bibehållen sympati för alla de flickor som är inblandade (och jag har verkligen inga problem med sympati och empati för alla slags systrar, även de som inte är "systrar i yrket") kan jag se det intressanta och nödvändiga i att förstå hur media, i detta fall AB, spelar.
Trådens rubrik är missvisande. Diskussionens förare har valt att precisera frågeställningen och det har han gjort väl vid flera tillfällen.
Att söka sanningen om "sanningsvittnets" existens betyder inte att hon är huvudperson i detta drama.
Huvudperson/-er finner du i ABs redaktion.
Citera
2010-08-05, 16:32
Medlem
2asidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Sådant här kan ju hjälpa "Anna" att minnas NÄR hon upptäckte att "Peter" var Littorin. Det vill säga - var han en halvt okänd partisekreterare eller var det i form av nytillträdd arbetsmarknadsminister?

A kan ha känt igen SOL när han slutade som partisekreterare 28 september 2006.
Troligare är att hon kände igen honom som minister 6 oktober 2006, då han blev känd för den breda allmänheten. Gruppbilden av den nya regeringen vart fjärde år är klassisk.

Citat:
I vilket fall som helst borde hon satt sig vid datorn och googlat det rätta namnet. Det är självklart att hon gjorde det. Var Littorin minister då?

6 oktober presenterade media SOL med namn och bild.
Sol presenterades både muntligt och skriftligt.
Hon behövde inte googla för att ytterligare klargöra hans identitet.

Citat:
"Någon månad" senare torde innebära att vi kan gaffla in en trolig tidpunkt för sexköpet. Eller rättare sagt: "Anna" borde kunna göra det. Tyvärr saknar jag denna uppgift.

"På sensommaren, eller tidig höst 2006, Anna minns inte exakt, fick de till slut till ett möte."
"Någon månad senare fick jag syn på honom på tv."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7446604.ab

Sensommaren kan tolkas cirka 15-31 augusti.
Tidig höst kan tolkas cirka 1-15 september.
Intervallet är inte större än 31 dagar och mitt i intervallet blir cirka 1 september.
Någon månad senare ... på tv kan mycket väl ha varit 6 oktober.
Det är cirka en månad mellan 1 september och 6 oktober.

Tänkbar uppföljning

A var student och kan förknippa mötet med SOL med tiden runt terminsstart.
När hade universiteten i norra Sverige terminsstart för distansstudier hösten 2006?
Citera
2010-08-05, 16:36
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralen
Fick lite tid över och kollade lita på MC:s tidigare knäck, fick lite dejavu-känsla från Tyskland som ligger i anna-linjen:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article388336.ab
......

rätt ska vara rätt och den har inte MC skrivit. utan några som heter Perola Ohlsson och Linda Hjerten. Såg du inte det eller trodde du att vi inte skulle klicka på länken?
Citera
2010-08-05, 16:46
Medlem
2asidans avatar
gunnark

Är svaret på din tidigare gåta "från Uppsala till Boden" Migrationsverket?

Tacksam för svar.

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4232670
Citera
2010-08-05, 16:52
Medlem
alltarallasfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood

Jag är väl medveten om detta och skulle aldrig någonsin vilja göra livet jobbigt för någon annan. Det vi nu diskuterar är huruvida Aftonbladet fått tag i de första uppgifterna genom GL-Fup:en eller inte och om "Anna" även kan ha figurerat i GL-historien.

Du får gärna bidra med din kunskap här och eventuellt helt avskriva alla kopplingar. Hur var det nu? Mannen som "arbetade med läkemedel" i GL-härvan, blev det klarlagt vem han var?

Och du ska veta att jag absolut inte vill dra in någon som redan lidit i det här, och skulle givetvis aldrig lämna ut mer information än den som redan är känd överallt.

Jag ber om ursäkt om jag trampade på en öm tå, och tar åt mig av kritiken.
Senast redigerad av alltarallasfel 2010-08-05 kl. 16:54.
Citera
2010-08-05, 18:04
Medlem
-jOE!s avatar
Till alla i tråden: https://www.flashback.org/regler
Citat:
1.06. Användare på Flashback har rätt till anonymitet

Den som på forumet (via inlägg, PM eller IRC) postar, eller hotar att posta, personuppgifter, IP-nummer eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet riskerar avstängning, med undantag för användare som själva publicerat dessa uppgifter i forumet.

Ett annat undantag kan vara ifall uppgifterna redan är allmänt kända, eller finns publicerade på andra webbplatser. Då kan en sammankoppling vara tillåten, men först efter att detta har meddelats på forumet av någon av forumets administratörer.

Att publikt sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbsidor är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.
/mod
Citera
2010-08-05, 18:11
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
rätt ska vara rätt och den har inte MC skrivit. utan några som heter Perola Ohlsson och Linda Hjerten. Såg du inte det eller trodde du att vi inte skulle klicka på länken?

Ja just det, rätt ska vara rätt!

"Centralen" hävdar inte att MC skrivit just den artikeln, utan att det varit ett av hans tidigare knäck.

Det har ju tidigare framkommit att MC är fotograf också, och så här står det under en av bilderna:
Citat:
HANDELN SKER ÖPPET
I Berlin är gatuprostitutionen begränsad till några få gator. Här, på Oranienburger Strasse, förhandlar några män om priset med en prostituerad kvinna.
Foto: MATTIAS CARLSSON

Märkligt att vissa skribenter är så ivriga att använda den här smileyn...
Citera
2010-08-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltarallasfel
Jag är väl medveten om detta och skulle aldrig någonsin vilja göra livet jobbigt för någon annan. Det vi nu diskuterar är huruvida Aftonbladet fått tag i de första uppgifterna genom GL-Fup:en eller inte och om "Anna" även kan ha figurerat i GL-historien.

Du får gärna bidra med din kunskap här och eventuellt helt avskriva alla kopplingar. Hur var det nu? Mannen som "arbetade med läkemedel" i GL-härvan, blev det klarlagt vem han var?

Och du ska veta att jag absolut inte vill dra in någon som redan lidit i det här, och skulle givetvis aldrig lämna ut mer information än den som redan är känd överallt.

Jag ber om ursäkt om jag trampade på en öm tå, och tar åt mig av kritiken.

Sture Wiholm, GL:s hallickkollega, hade ibland som kamouflage att han var läkare alt. läkemedelskonsulent bosatt i London.

E.Merckx har redan visat att AB hade kontakt med inblandad ett halvår innan FUP kom.
Senast redigerad av artwood 2010-08-05 kl. 18:29.
Citera
2010-08-05, 18:51
Medlem
Jag hoppas ändå att en viss g***k fortfarande är med med oss.
Citera
2010-08-05, 21:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
[/spoiler]

Sådant här kan ju hjälpa "Anna" att minnas NÄR hon upptäckte att "Peter" var Littorin. Det vill säga - var han en halvt okänd partisekreterare eller var det i form av nytillträdd arbetsmarknadsminister? Så chockad blev säkert inte "Anna" av att upptäcka "Peter" på tv så hon inte kunde avgöra om det exempelvis var arbetsmarknadsministern som snackade.

I vilket fall som helst borde hon satt sig vid datorn och googlat det rätta namnet. Det är självklart att hon gjorde det. Var Littorin minister då? "Någon månad" senare torde innebära att vi kan gaffla in en trolig tidpunkt för sexköpet. Eller rättare sagt: "Anna" borde kunna göra det.

Tyvärr saknar jag denna uppgift. Det är bara Littorin men av vilken anledning han syntes i tv? Partisekreterare eller minister?

"Anna" behöver inte minnas något för hennes roll är att följa ett på förhand skrivet manus. Sök manusförfattaren och du finner en hel del annat oxå.

Min övertygelse är att detta inte har något politiskt eller privat motiv men väl ett ekonomiskt. Bevis för detta har jag inte men å andra sidan så är det ju inte speciellt mycket som kan styrkas i denna historia.
Citera
2010-08-05, 21:54
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBrice

Sedan tycker jag f.ö. att ni skall ge fan i att kritisera Aftonbladet, dom har visat upp bra mycket mer etik och moral än vad ni gamar här har gjort.

Ok.

Citat:
Ni kan få reda på exakt vem Anna är om ni kontaktar AB på rätt sätt.

Är det "etik och moral" av Aftonbladet att avslöja källan?

Citat:
Dessutom får krafter som kommande mandatperiod vill förbjuda demokratiska problem som Flashback en lite mindre uppförsbacke.

Ska "krafterna" påverka USA så de förintar Flashback och det blir omöjligt att även flytta den till ett annat land?

Du vet inte att Flashback "förbjöds" i Sverige för många år sen va?

Du verkar vara en färsking
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in