2010-07-11, 11:33
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Tacka inte mig. Tacka Petra Östergren. Och vill du ha det riktigt roligt så skall du gå igenom alla olika yttranden som fälldes *innan* sexköpslagen gick igenom. Svenska Kyrkan, socialarbetare och alla du kan tänka dig; nämligen att den skulle göra illa värre. Vilket den har gjort. Men nu så är det som om de alltid har stött sexköpslagen.

Nja! Man måste ju inte gilla allt som man tvingas acceptera. Vad jag kommer ihåg så var det stor oenighet bland de inblandade huruvida det var en lag som skulle hjälpa mer än stjälpa.

Med facit i hand så ser man att kvinnor som säljer blir "offer", medan männen som köper blir "kriminella". Det gör att polisens resurser, som borde användas till att få stopp på traffiking, nu används till att skapa upprörda känslor hos alla inblandade.
Citera
2010-07-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stinken
Alltså helvete vad dryg tjej som går och skvallrar så där. Visst, SOL tar en jävla risk som köper sex, men ändå. Jag tycker det är jävligt dålig stil hur som helst. Ungefär som att en langare går och skvallrar på sina köpare.

Bara för att hon nu tydligen ryckt upp sig från sin då mindre smickrande sidoaktivitet behöver hon väl inte förstöra för honom.
Klockren jämförelse, precis så är det ju. Ne, hela den här affären luktar apa...
Citera
2010-07-11, 11:39
Bannlyst
Jag tycker att medierådgivaren Patrik Westander slår huvudet på spiken när han uttalar sig i Expressen idag. Jag är övertygad om att SOL är fullständigt inkapabel att driva frågan om sin oskuld för tillfället.

Patrik Westander ser inget sådant fel och håller definitivt inte med om linjen att berätta om anklagelserna själv.
– Jag tycker inte att han borde ha gjort det. Tidningen får faktiskt redovisa sina egna anklagelser. Vi ska komma ihåg att han säger att han inte gjort det. Sven Otto Littorin ska inte be om ursäkt om han menar att han är oskyldig.
Kan det inte se ut som ett erkännande att han avgår utan att bemöta anklagelserna?
– Jag tycker absolut inte att man ska se det som ett erkännande. Det kan också vara så att man når bristningsgränsen och känner att man inte orkar mer. Även om man inte på något vis håller med om anklagelserna så klarar man det inte längre.
Citera
2010-07-11, 11:49
Medlem
Göbbelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabana
Oavsett ägarfållanderna med Schibstedt, så är det Lena Melin som är tf ansvarigutgivare för Aftonbladet. Det skulle inte förvåna mig om detta är ett beställningsjobb från Sossarna och LO-borgen att torpedera moderaterna och SOL. I deseperation över det låga förtroendet över Mona Sahlin, så krävs åtgärdspaket och vem är inte bättre budbärare än Aftonbladet. Tillförordnad ansvarigutgivare Lena Melin verkar ju inte vara "den vassaste kniven i kökslådan" i den samlade svenska journalistkåren, och få henne med på noterna att gå i tryck på hörsägen utan bevisunderlag är inga hinder under ett val år. Tajmingen på prostituerade "Annas" story kunnde inte komma lägligare.

Helt visst och sant.
Undrar om det inte ligger till som så att Lena Melin själv har känslor för den gode Littorin, blivit nobbad, dragit i sig en 3 liters Kicki Danielsson festis och gått till angrepp på tangenterna??
En försmådd kvinna kan ju som bekant bli livsfarlig
Citera
2010-07-11, 11:51
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking76
Telefonnumret tycker jag verkar suspekt.

Enligt AB hade han uppgett sitt nummer som numera ska gå till ett dagis. Detta tyder på att det var ett vanligt hemnummer, dvs. inget mobilnummer.

Samtidigt sägs det att det skulle inträffat i valrörelsen, en period då Littorin oftast var ute på valkampanj, särskilt som han vid denna tidpunkt var Moderaternas partisekreterare och hade en viktig roll i Allians för Sverige.

Dvs. under valrörelsen kan han knappast ha tillbringat mycket tid hemma, varför i så fall uppge ett hemnummer i mailet till horan, där både fru och barn kan svara, och inte ett mobilnummer.

Hela storyn ser ut som ett korthus som väntar på en storm.

Detta är onekligen en intressant detalj i det hela. Finns det möjlighet att få fram överlåtelsedatum? Är inte abonnemanget överlåtet, utan uppsagt av någon part, vill jag minnas att numret ligger i träda ett bra tag.
Telefonnumret kan vara en viktig pusselbit för att styrka/avfärda sanningshalten i AB:s påståenden.

Värt att notera att Sydsvenskans chefredaktör Daniel Sandström är mycket återhållsam i frågan och uttrycker AB:s påståenden som "vaga" http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1170853/Darfor-publicerar-Sydsvenskan-uppgifterna.html
Citera
2010-07-11, 12:04
Bannlyst
Fakta i målet hittills:

Littorin har sexchattat.

Min teori:

Han hittade nån kvinna på Bodycontact, bjud ut henne på en bättre middag där notan stannade på lite över 2000.
Sen hem till henne för lite hallaballoo.

Slutsats:
Han har "köpt sex", men vem har i så fall inte gjort det?
Citera
2010-07-11, 12:14
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking76
Telefonnumret tycker jag verkar suspekt.

Enligt AB hade han uppgett sitt nummer som numera ska gå till ett dagis. Detta tyder på att det var ett vanligt hemnummer, dvs. inget mobilnummer.

Samtidigt sägs det att det skulle inträffat i valrörelsen, en period då Littorin oftast var ute på valkampanj, särskilt som han vid denna tidpunkt var Moderaternas partisekreterare och hade en viktig roll i Allians för Sverige.

Dvs. under valrörelsen kan han knappast ha tillbringat mycket tid hemma, varför i så fall uppge ett hemnummer i mailet till horan, där både fru och barn kan svara, och inte ett mobilnummer.

Hela storyn ser ut som ett korthus som väntar på en storm.

Jag tänkte på det tidigare idag. Mycket suspekt.
Först påstår aftonbladet att det går till en "representant" på förskolan, vilket mycket möjligt kan innebära ett mobilnummer som en anställd på förskolan fått.

Dock är det väldigt suspekt att förskolan uttalar sig om det hela:

"Numret går i dag till en representant för en förskola, de har haft numret i tre år.
Tidigare hade Sven Otto Littorin numret, enligt förskolan."

Varför och hur vet förskolan detta? Om vi ponerar att det är ett mobilnummer som en anställd har.
Senast redigerad av Artyg 2010-07-11 kl. 12:17.
Citera
2010-07-11, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
För påstår aftonbladet att det går till en "representant" på förskolan, vilket mycket möjligt kan innebära ett mobilnummer som en anställd på förskolan fått.

"Numret går i dag till en representant för en förskola, de har haft numret i tre år.

Varför och hur vet förskolan detta? Om vi ponerar att det är ett mobilnummer som en anställd har.

Inte så konstigt. De har nog fått ett o annat samtal som skulle till honom i så fall...
Citera
2010-07-11, 12:16
Medlem
nxstys avatar
Citat:
För påstår aftonbladet att det går till en "representant" på förskolan, vilket mycket möjligt kan innebära ett mobilnummer som en anställd på förskolan fått.

Folk har väl ringt på numret och frågat efter SOL.
Citera
2010-07-11, 12:17
Medlem
Bullens avatar
Citat:

Ja du det var kanske någon som ringde och sökte honom?
Citera
2010-07-11, 12:30
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
Inte så konstigt. De har nog fått ett o annat samtal som skulle till honom i så fall...

Citat:
Ursprungligen postat av nxsty
Folk har väl ringt på numret och frågat efter SOL.

Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Ja du det var kanske någon som ringde och sökte honom?

Det förstår jag också.
Men jag reagerade på att Aftonbladet först refererade till en "representant" (mao anställd på förskolan), men att förskolan väljer att yttra sig i frågan.
Citera
2010-07-11, 12:35
Medlem
Jamtskans avatar
http://www.idg.se/2.1085/1.330887/varfor-gor-bjorkljund-pa-dette-viset

Hallsenius gör en egen analys av Littorins agerande.

Obehagligt var ordet!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in