2010-07-11, 10:41
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Aftonbladet skrev att det skedde under valrörelsen 2006 och då var han ännu inte minister

Då kan vi konstatera att vi är två som tror på ABs upppgifter

Partiet betalade hans lön under valrörelsen och då är det upp till dem att reagera. Men ett partis ekonomi är inte enbart grundat på medlemsavgifter. Partistöd kommer från skattemedel.

Citat:
Den sista meningen var naturligtvis provokativ av mig men vad andra lägger sin lön på efter att de betalt sin skatt är inte upp till mig att döma över, eventuella lagbrott får polisen ta hand om.
[/quote]

Jag tycker att man både kan, och skall, ställa åtminstone samma krav på förtroendevalda att inte bryta mot lagen som man gör på vanligt folk.
Citera
2010-07-11, 10:43
Medlem
nxstys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Hi3G]X
jag vill ge en loge till littorin att det inte blev marituius på skattebetalarnas pengar med 5 liv vakter och annat.

men detta är inte något aftonbladet tar upp just LO=aftonblad= sosse styrt.

detta är något de har fabriserat fram och ruvat på länge. tyvär är det som så att svenska folket är korkade och tror på allting som skrivs.

Det här har tagits upp tidigare men Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted, LO äger bara en liten del. Knappast "sosse styrt".

Sedan så är väl SOLs beteende en aning märkligt om hela historien skulle vara fabricerad?
Citera
2010-07-11, 10:46
Medlem
Nemesisdivinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Finns egentligen "Anna" som pekats ut som den prostituerade som SOL ska ha köpts sex av? Har hon uppfunnits av Aftonbladet? (långsökt), Är det en smutsig politiskt komplott som ligger bakom där Aftonbladet lurats att publicera dessa uppgifter? Eller kan det ha sitt ursprung i den smutsiga vårdnastvisten. I den här tråden vill jag att vi försöker få fram bevis för att det verkligen funnits en prostituerad som skulle ha hoppat i säng med SOL. Det har diskuterats en hel del i andra trådar men det kan vara dags att samla diskussionen kring detta.

Sjödin?
Citera
2010-07-11, 10:47
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men man kan ju inte döma en människa enbart på skvaller eller hur? Det finns inga bevis, inga namn. Bara påståenden. Skulle du själv vilja bli utsatt för samma sak? När det finns bevis, då kan vi börja snacka.

Det finns inga bevis varken för eller emot. Men att Littorin ena stunden sitter på expressen.se och påstår att trivs med jobbet som minister och gärna sitter kvar en mandatperiod till, för att nästa dag meddela han att han avgår "av personliga skäl" och då har Aftonbladets reporter bett om en kommentar till Littorins påstådda sexköp. Man kan bli konspiratorisk för mindre...

Citat:
Man bör heller inte låta politiska värderingar spela in hur man ser på en sådan här sak. Då har man sänkt sig väldigt lågt.
Om du orkar läsa mitt inlägg så ser du att du slår in öppna dörrar här.

Citat:
Då lär du nog få mycket att göra om du ska kolla vart alla statsanställdas löner tar vägen!

Stämpel i pannan på dig: Läst men ej förstått???
Citera
2010-07-11, 10:58
Medlem
ekaflnorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nxsty
Det här har tagits upp tidigare men Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted, LO äger bara en liten del. Knappast "sosse styrt".

Sedan så är väl SOLs beteende en aning märkligt om hela historien skulle vara fabricerad?

Schibsted har väl köpt ut LO till stor del, 9% av har LO kvar har jag för mig. Men de har väl fortfarande rätten till att forma ledarredaktionen antar jag?
Senast redigerad av ekaflnoren 2010-07-11 kl. 11:00.
Citera
2010-07-11, 10:58
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benefit
"Anna vill inte själv polisanmäla sexköpet men är villig att medverka i en utredning."
Är det inte olagligt att sälja sex också? Upplys mig någon.
Nej, det är inte olagligt att sälja sex. De facto så är det så. Ungefär som om du skulle förbjuda innehav av skrivmaterial för att du vill skydda författarna.
Citat:
Ursprungligen postat av ekaflnoren
Schibsted har väl köpt ut LO till stor del, 9% av har LO kvar har jag för mig. Men de har väl fortfarande rätten till att forma ledarredaktionen antar jag?
Och hej och hå och direktkontroll.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2010-07-11 kl. 11:02.
Citera
2010-07-11, 11:01
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nej, det är inte olagligt att sälja sex. De facto så är det så. Ungefär som om du skulle förbjuda innehav av skrivmaterial för att du vill skydda författarna.

Kul liknelse! Jag håller med om att det är sjukt att kriminalisera den ena parten som ingår ett avtal.
Citera
2010-07-11, 11:06
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamtskan
Kul liknelse! Jag håller med om att det är sjukt att kriminalisera den ena parten som ingår ett avtal.
Tacka inte mig. Tacka Petra Östergren. Och vill du ha det riktigt roligt så skall du gå igenom alla olika yttranden som fälldes *innan* sexköpslagen gick igenom. Svenska Kyrkan, socialarbetare och alla du kan tänka dig; nämligen att den skulle göra illa värre. Vilket den har gjort. Men nu så är det som om de alltid har stött sexköpslagen.
Citera
2010-07-11, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Behöver jag knappast ha eftersom för att konstatera att han dragit fram barnaspekten gång på gång under de här dagarna. "Jag vill hålla mina barn utanför allt detta så därför tänker jag prata om dem så fort tillfälle ges" är inte direkt en trovärdig eller speciellt smart strategi?

Det märks att du inte har kunskapen att diskutera kring detta.
Citera
2010-07-11, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Visst, men striden är omöjlig att vinna - såvida man inte kan klart bevisa att man är oskyldig. Och det är ju inte så enkelt, för att uttrycka det milt.

Således spelar det ingen roll att bevisen för att Littorin verkligen har brutit mot sexköpslagen i praktiken är obefintliga. Kvinnan vet ju inte ens vilken tid på året som det påstådda brottet skulle ha ägt rum.

Sedan vet vi fortfarande inte säkert varför Littorin avgick. Det var som sagt en hel del saker som hände i Littorins personliga liv dagarna före avgångsbeskedet som inte hade att göra med Aftonbladets frågor.

"När lögnen åkt jorden runt står sanningen i farstun och knyter skorna".
Citera
2010-07-11, 11:19
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Tacka inte mig. Tacka Petra Östergren. Och vill du ha det riktigt roligt så skall du gå igenom alla olika yttranden som fälldes *innan* sexköpslagen gick igenom. Svenska Kyrkan, socialarbetare och alla du kan tänka dig; nämligen att den skulle göra illa värre. Vilket den har gjort. Men nu så är det som om de alltid har stött sexköpslagen.

Det enda lagen gjorde var väl i praktiken att göra prostitutionen mindre synlig. Plus att polisen tvingades börja lägga resurser på att försöka fånga torskar på måfå för att lagen inte skulle bli en ren pappersprodukt.

Jävligt konstig lag för övrigt. Du får sälja något som det är olagligt att köpa? Lite som att legalisera knarkförsäljning men behålla lagstiftningen för dem som köper?
Citera
2010-07-11, 11:32
Medlem
viking76s avatar
Telefonnumret tycker jag verkar suspekt.

Enligt AB hade han uppgett sitt nummer som numera ska gå till ett dagis. Detta tyder på att det var ett vanligt hemnummer, dvs. inget mobilnummer.

Samtidigt sägs det att det skulle inträffat i valrörelsen, en period då Littorin oftast var ute på valkampanj, särskilt som han vid denna tidpunkt var Moderaternas partisekreterare och hade en viktig roll i Allians för Sverige.

Dvs. under valrörelsen kan han knappast ha tillbringat mycket tid hemma, varför i så fall uppge ett hemnummer i mailet till horan, där både fru och barn kan svara, och inte ett mobilnummer.

Hela storyn ser ut som ett korthus som väntar på en storm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in