2010-07-10, 03:24
Medlem
Hej, är en kille pà 20 àr. Har ingen tidigare erfarenhet av hallucinogener, eller har testat röka salvia en gàng. Annars sà har jag ingen erfarenhet av nàgra droger om man inte räknar cannabis vilket jag brukar dagligen om de nu har nàgon betydelse för detta.

Har senaste àren varit sugen pà att testa Lsd men har kännt att jag inte varit redo. Men nu sà känns det som att det börjar närma sig rätt tidpunkt. Men jag tänkte att jag vill testa nàgot lite mer lugnt först, Och jag vet att de är lite motsägelsefullt med tanke pà att jag vill testa syra men jag vill inte ta nàgot nàgot kemiskt.

Har nàgon ett bra förslag pà naturliga lite lugnare alternativ?
Kommer inte ihàg vad det heter men en kompis till mig hade nàgon typ av frön som man tydligen skulle kunna trippa pà (inte datura) nàgon som vet vad detta kan vara?

Tackar för alla tios

Bless
2010-07-10, 04:56
Medlem
SmokingDeLuxes avatar
hawaiian baby woodrose eller morning glory frön kanske det var?

Annars är väl svamp ett alternativ.
2010-07-10, 05:11
Medlem
LjudSjukdoms avatar
jo men börja med lite svamp, alltid en bra start på karriären
2010-07-10, 09:00
Medlem
Likt de två personerna ovan så skulle jag nog rekommendera dig att börja med en lite lägre dos svamp. Durationen för svamp är avsevärt mycket kortare än för syra vilket gör den lämpligare som första-hallucinogen. Att ta naturliga psykedeliska droger är rätt poänglöst i sig, syra är inte skadligare än säg, svamp eller meskalin. Vidare så ska jag poängtera att svamp inte är mildare eller 'lugnare' vilket du säger att du är ute efter. En psykedelisk drog är en psykedelisk drog. Ungefär. Det är en fråga om dos. Men som jag nämnde är det faktum att durationen nästan är hälften så lång som för syra en god anledning att börja där. Jag har psykedel-erfarna vänner som tycker att durationen är för mastig för syra.
Läs på om trippande (så att du har någon koll på vad det innebär), ha gärna en erfaren person som sittare när du tar den. Lycka till.
2010-07-10, 13:03
Medlem
Tackar för svar. När jag säger att jag inte vill ta kemiska saker som du poängterar är lönlöst sà är det endast pà grund av att jag inte vill det helt enkelt. Och lugnare kanske inte är rätt ord, intensiv är nog ätt bättre ord.

Sà svamp säger ni? Nu har jag en kanske ganska dum fràga men är det skillnad pà olika svampar trippmässigt? Att t.ex t.ex toppisar ger ett annat typ av rus om man jämför med mexikanska eller nâgon annan svampsort.

Annars tror jag att jag har ganska bra koll pà trippande, eller nu sà bra man kan utan att själv upplevt det

Men annars är det en mindre dos svamp som skall vara intressant?

Tack
2010-07-10, 14:01
Medlem
En mindre mängd svamp låter kala tycker jag. Och nej, jag tror att man märker någon skillnad i karaktär mellan olika svampar. Vissa hävdar motsatsen. Om det mot förmodan skulle finnas någon skillnad så lär en förstagångstrippare knappast märka den ändå.
Att tänka är att toppslätskivling är potentare än 'vanlig' cubensis, så ha det i åtanke när du doserar.
2010-07-10, 14:08
Medlem
BenAsslicks avatar
Alla droger är kemiska.
Allt på hela jorden är kemiskt.

Jag tror du förväxlar det med "syntetiskt framställda" droger.

Hursomhelst, skadepotentialen i LSD är nästintill obefintlig så om det är det du oroar dig över kan du ta det lugnt.

Men vill du ha dina droger "naturliga" så kör på svamp.
2010-07-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Hursomhelst, skadepotentialen i LSD är nästintill obefintlig så om det är det du oroar dig över kan du ta det lugnt.

är inte orolig för lsd. Denna topicen handlar om att jag ska testa lsd..

Men ja syntetiskt framställda är rätt ord.

Fàr nog bli en liten svamptripp

Tack för alla svar
2010-07-10, 15:08
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasen1
är inte orolig för lsd. Denna topicen handlar om att jag ska testa lsd..

Men ja syntetiskt framställda är rätt ord.

Fàr nog bli en liten svamptripp

Tack för alla svar

Ah, skummade bara igenom tråden, såg "första tripp" och att du var rädd för "kemiska" droger
2010-07-11, 14:15
Medlem
Jag lånar tråden då den kom in lite på svamp och skillnad mellan olika svampar.

Är det någon märkvärdig skillnad mellan svampar och tryfflar? Är sugen att testa svamp men då jag inte får tag i det så hade jag nämligen tänkt att beställa tryfflar från internet. Det blir i sådana fall filosofens stenar och atlantis tryfflar. Och ännu en fråga, är det stor chans att dessa kommer igenom tullen eller kollar tullen per automatik allting som kommer från Holland? Salvia har jag visserligen fått över två gånger, även om det inte är narkotika men klassat som hälsofarligt.

Är väldigt tacksam för svar! Peace
2010-07-12, 23:52
Medlem
Ett Hunds avatar
Första trippen FAQ

Tråd låst.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem