• 1
  • 2
2004-04-30, 15:24
Medlem
cbwhores avatar
Några ledtrådar:
*Han påstår sig vara en känd artist.
*Han har högeråsikter (kallar sina åsiktsmotståndare "kommunister" och menar att musik som är bra säljer och att musik som säljer, således, är bra).
*Han har ett hett temperament.
*Han levde på sjuttiotalet.
*Han gör gissningsvis gitarr- eller pianomusik (kallade John Cage och hans crew för "elektronmusikpederanter")
*Han bor troligtvis i Stockholm, eftersom han talade illa om åsiktmotståndare på grund av deras hemort (för att kunna backa upp detta måste man bo i Stockholm).
*Han har testat centralstimulantia (även om detta inte behöver vara allmänt känt).
*Han har åkt fast för skattefiffel.
*Han har en försäljningssvacka just nu.

Så, vem är han? Inga personpåhopp!
Citera
2004-04-30, 15:30
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Staffan Scheja? Tito Beltran?
Citera
2004-04-30, 15:35
Medlem
Alf Robertsson, (ok, han är Göteborgare)
Citera
2004-04-30, 15:36
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jaha - fria gissningar - utan något som helst faktabelägg:

* Tomas Ledin
* Tommy Körberg
* Ola Magnell
* Ulf Lundell
* Magnus Uggla
* E-type
* Petter

(Vissa vill jag inte att det skall vara eftersom jag faktiskt gillar deras musik, däremot var FFs debatt-teknik under all kritik.)

(Fan vad jag rimmade - kanske skall bli rappare! )
Citera
2004-04-30, 16:38
Medlem
Pellenezs avatar
*Flyttas från musik till skvaller*
Citera
2004-04-30, 17:52
Medlem
SPAMZs avatar
Jag tror inte att hans namn är speciellt allmänt välkänt. Låter mer som någon som kompar bakom kändisarna. Såna som bara musiker å folk i den branschen känner igen... Tror bl.a. att det är därför som han inte vill berätta vem han är för sen blir han "bränd" i de inre kretsarna. Hade han varit mer "allmänt känd" hade han kunnat stå för att han hänger här å bara tjänat på det eftersom "all reklam är reklam, även dålig reklam" (om det nu är dålig reklam att hänga här).

En annan variant är att han inte alls är den han utger sig för att vara. Han kan vara en uttråkad student som spelar nån form av rollspel. Det kan vara en arbetslös reporter. Men det kan lika väl vara en arbetslös sjuksköterska eller långtradarchaffis... Det är tjusningen med internet... Man vet aldrig vem som é på "andra sidan" :P
Citera
2004-04-30, 17:55
Bannlyst
Kan det vara herr Onkel? Nää för arg..

Apsvett?
Snorleifs?
Citera
2004-04-30, 17:58
Medlem
Kan vara sångaren i lasse stefanz, han som lirar trummor känns så ibland
Citera
2004-04-30, 18:26
Medlem
MooGyMaNs avatar
jocke berg i kent

Jag tror han agerar som producent bakom scenen, FF själv var ju just skräpmusikproddare, milli vanilli bl.a:

http://www.frankfarian.com/
Citera
2004-04-30, 21:47
Medlem
Nulles avatar
Det där med "elektronmusikpederaster" ska man nog ta för vad det är. Han hyllade ju New Order som sitt favoritband alla kategorier i ett av sina tidiga inlägg. Om man tittar lite närmare på vad han skriver kan man notera att han hyllar (eller visar sin uppskattning för) Pet Sounds (Beach Boys), ABBA, Ricky Martin och Boney M samtidigt som han sågar punkrock, Joy Division, Bob Dylan och Bob Hund. Visst låter det som att vi har att göra med ett riktigt teknikfreak, en sådan där som har en inramad idolbild föreställande Michael B. Tretow ovanför sängen. Minns också hur han hyllade Kents senaste för att "kompressionen på sången [...] är nyskapande". Jag tippar nog på att hans hifianläggning kostade mer än hans saab.
Citera
2004-04-30, 21:58
Medlem
MooGyMaNs avatar
kan verkligen man älska new order och samtidigt såga joy division?
Citera
2004-05-01, 00:22
Medlem
Namblas avatar
Jo det kan man. Jag blev mest irriterad för att han tyckte det var bra att Ian Curtis tog livet av sig.

Skulle vara intressant att få veta vem snubben är. Trodde först det var Tomas Ledin men har svårt att se den gubben lyssna på New Order.
Det är väl säkert som redan skrivits, en underhuggare, en som är bakom artisten.

Märklig som få är han dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in