2010-07-09, 13:11
Medlem
Drozds avatar
Måna höll säkert ett jättefint tal - hon kallas ju inte för intet för "pratministern". Att sitta och säga fina saker om rättvisa, välfärd och integration är lätt - att leda landet så att dessa ord blir verklighet kräver mycket mer! Och detta "mer" tror jag Måna saknar med tanke på hennes obildning och dåliga "tänk"...
Citera
2010-07-09, 13:15
Medlem
Man kan väl för fan inte ha en person som inte ens kan sköta sitt privat liv som stadsminister Landet skulle gå under,men vi är ju snart där ändå då även M,C och FP verkar vilja förstöra vårat land
Citera
2010-07-09, 13:18
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag vet att du inte är någon anhängare till de röd/gröna och att dina värderingar och åsikter baseras på ekonomi. Problemet är och det har jag försökt förklara för dig åtskilliga gånger att ekonomi är ett verktyg och inget mål..Först slår man fast vad man vill åstadkomma. Därefter vad har jag för förutsättningar att åstkomma det. Sedan hur ska vi lyckats med det och slutligen vidtar verkstaden. Det är så här man angriper ett problem och för att lyckats i slutändan avstämmer man mot målet slutligen. Det brukar kallas för anlys och uppföljning. Därefter går man vidare och återupprepar cirkeln och på så sätt uppstår utveckling.
För att åstadkomma denna cirkel behövs kompetens och den kompetensen man behöver i de olika stegen är av skiftande karaktär. Jag tror säkert att du besitter bättre ekonomisk kompetens än jag men lik fan så står du handfallen om du inte vet vad du vill åstadkomma.
Du har alltså missat min tråd och mina inlägg om att jag tror att det är både möjligt och positivt att höja bland annat försörjningsstödet?

Nu finns det egentligen två läger. Det ena vill höja ersättningsnivåerna. Men de vill göra det på ett sätt som gör de allra flesta fattigare. Det andra vill låta ena delen behålla mer. Ett sätt som påverkar och stimulerar ekonomin, någonting som orsakar lägre sysslolöshet och ökar samhällets rikedom.

Jag tycker att båda sakerna är bra, men nu måste jag välja sida. Då väljer jag självklart den sida vars positiva effekter berör flest.
Citera
2010-07-09, 13:20
Medlem
lumpkinss avatar
Oerhört bra tal!

Gillade hur Reinfeldt fick sin välförtjänta backlash i babblet om allmänintressen vs. särintressen. Visserligen borde varenda jävel förstå vilka det är som står för särintressena i det här landet, det var uppenbart redan i söndags att Reinfeldt gjorde bort sig där.

Bäst av allt i talet var ändå den sympatiska tonen och visionerna! Jag ser fram emot att bo i Sverige i höst!
Citera
2010-07-09, 13:27
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Oerhört bra tal!

Gillade hur Reinfeldt fick sin välförtjänta backlash i babblet om allmänintressen vs. särintressen. Visserligen borde varenda jävel förstå vilka det är som står för särintressena i det här landet, det var uppenbart redan i söndags att Reinfeldt gjorde bort sig där.

Bäst av allt i talet var ändå den sympatiska tonen och visionerna! Jag ser fram emot att bo i Sverige i höst!

Det gör jag också med tanke på att SD med största sannolikhet blir vågmästare.
Själv är jag inte lika begeistrad som vissa andra över Sahlins tal. Retoriskt relativt skickligt, speciellt för att vara Sahlin. Jag blir dock inte mer klok på hur S politik ska fungera. Högre bidrag och längre dagisveckor låter ju jättebra, men någon ska betala.
Citera
2010-07-09, 13:29
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag håller med om att talen i Almedalen inte brukar ha något större genomslag. Men jag är lika säker på att detta tal kommer att ge en helt ny syn på Mona. Hon bevisade att hon är väl kvalificerad och inte alls uträknad. Nu förstår man varför borgarna har kastat så mycket skit på henne och klängt sig fast vid tobleronen. De är helt enkelt rädda för henne. Hon är urstark och klok.

Visst är det så! Att borgarna sedan beordrar ledarsidorna att switcha över till att kasta skit på Maria Wetterstrand när de är klara med Sahlin betyder bara en sak: Dom är skitskraja för starka kompetenta kvinnliga politiker.
Citera
2010-07-09, 13:32
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Det gör jag också med tanke på att SD med största sannolikhet blir vågmästare.
Själv är jag inte lika begeistrad som vissa andra över Sahlins tal. Retoriskt relativt skickligt, speciellt för att vara Sahlin. Jag blir dock inte mer klok på hur S politik ska fungera. Högre bidrag och längre dagisveckor låter ju jättebra, men någon ska betala.

Det är bara hemmablinda borgare som inte förstår hur det hela ska betalas! Det är inte svårt att förstå!

Sluta sänk skatterna! Sluta pumpa in offentliga medel i kommersiella intressen!
Citera
2010-07-09, 13:32
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Visst är det så! Att borgarna sedan beordrar ledarsidorna att switcha över till att kasta skit på Maria Wetterstrand när de är klara med Sahlin betyder bara en sak: Dom är skitskraja för starka kompetenta kvinnliga politiker.

Faktum är väl att Sahlin är väldigt inkompetent och hittills varit ett sänke för sossarna. Det är inte omöjligt att "smutskastningen" spelat in, men då blir svårt att förklara att det gick ännu sämre så fort hon började tala om vilken politik de ville bedriva.
Citera
2010-07-09, 13:34
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Det är bara hemmablinda borgare som inte förstår hur det hela ska betalas! Det är inte svårt att förstå!

Sluta sänk skatterna! Sluta pumpa in offentliga medel i kommersiella intressen!

Höjda skatter leder inte nödvändigtvis till bättre välfärd. Speciellt inte när bidragen höjs i samma takt som skatten. Under sossarnas förra regeringsperiod var skillnaden mellan bidragen och lönen i flera yrken alldeles för liten, vilket fick till följd att folk valde att stanna hemma istället för att arbeta.
Citera
2010-07-09, 13:41
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Mona har läst upp ett tal som någon annan skrivit och du påstår att hon därmed bevisat att hon är väl kvalificerad? För vad?
Vad beträffar tobleronehärvan var det inte bara en toblerone utan ett stort antal varor som hon under lång tid betalade med jobbkortet. Av naturliga skäl hanterade (S) saken precis som alla andra partier har gjort vid sina skandaler, dvs man försökte kväva och snedvrida informationen. Det lär dröja tills vi får veta alla hennes förehavanden under dessa år och personligen struntar jag i dessa saker. Däremot har hennes totalt inkompetenta ledarskap på olika ministerposter kostat oss åtskilliga miljarder och för det borde hon få stå till svars. Det finns även en hel del mindre väl bevandrade blåa politiker, men skillnaden är att när Stegö, Littorin och resten klantar sig så får de lämna med svansen mellan benen, alltmedan Mona klänger sig kvar. Att du tycker att Mona är klok är du nog ganska ensam om.

Lustigt att du inte nämner Tobias Billstrom, Anders Borg och Carl Bildt!

Sedan vet jag inte om det alltid är det som ska eftersträvas, att bannlysa politiker på livstid för saker de gjort för länge sedan. Mona var borta från politiken ett tag, sedan åter fått socialdemokraternas förtroende. Det är ändå vansinnigt länge sedan, och hon har hunnit göra mycket för socialdemokraterna sedan dess.
Citera
2010-07-09, 13:41
Bannlyst
Det jag hatar mest med er sossar är dessa jävla klyftor ni yrar om. Vilka klyftor är det förklara gärna. Hälften av mina kompisar lever på socialbidrag (existensminimum) men inte fan hör ja dom gnälla. Det är just ni sossar som ska säga att dom har det så dåligt. Men dom trivs ganska gott med sina bidrag kan jag säga ligga hemma å få pengar för att inte göra ett skit å ni vill ge dom mer pengar? Tycker man borde disikera några sosse hjärnor å kolla vad som försigår där inne igentligen.
Citera
2010-07-09, 13:46
Medlem
Det som känns mest tragiskt är att folk faktiskt är beredd att rösta på detta jävla ärkepucko

Skäms ni inte, förhelvete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in