2010-07-09, 13:49
Medlem
Tampongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag är inte socialdemokrat, märk väl, men rödgrön och jag tror att nästa statsminister blir Mona Sahlin. Hon kommer att sköta den rollen med stor klokhet och för vårt gemensamma bästa. Hon skulle kunna bli en landsmoder.

Helt övertygad om att du trollar! Finns ingen som är så dum i huvudet och om det nu skulle råka göra det så är det väldigt skrämmande. Jag är egentligen socialliberal men kommer med gott samvete rösta så långt jag bara kan från de där tre kräkpartierna.
Citera
2010-07-09, 13:50
Medlem
Pappsengubbens avatar
http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/9809/02/02mona.html
läs sista meningen... sagt efter att hon förskingrat våra pengar +++
rest my case
Citera
2010-07-09, 13:57
Medlem
looolsis avatar
http://svtplay.se/v/2071521/teckentorget/almedalen_-_mona_sahlin__s_

Är detta talet?

I så fall

Vafan

Hittade Reinfeldts

Vad är grejen med att Rienfeldts tal börjar mitt i och ljudet försvinner vid 0.30 ungefär.. Bra jobb från svt.

http://svtplay.se/v/2066885/teckentorget/almedalen_-_fredrik_reinfeldt__m_?sb,k103534,2,f,-1
Senast redigerad av looolsi 2010-07-09 kl. 14:05.
Citera
2010-07-09, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looolsi
http://svtplay.se/v/2071521/teckentorget/almedalen_-_mona_sahlin__s_

Är detta talet?

I så fall

Vilken sopa.
det var nog det sämsta tal jag nånsin hört.
står å läser riktigt dåligt innantill.
varför inte läsa på innan å förstå det man talar om,
tror vilken tv hallåa skulle få lika bra respons som den där sopan

Citera
2010-07-09, 14:24
Medlem
Stoopares avatar
Citat:
Jag vill säga ett stort Grattis till Mona Sahlin och de rödgröna för hennes fantastiska tal i Almedalen igår. Det berörde, det var starkt, hon målade upp en vision och beskrev tydligt skillnaden mellan blocken.
Jag är inte socialdemokrat, märk väl, men rödgrön och jag tror att nästa statsminister blir Mona Sahlin. Hon kommer att sköta den rollen med stor klokhet och för vårt gemensamma bästa. Hon skulle kunna bli en landsmoder.
(Nu gör borgarna bäst i att sluta med smutskastningen mot Mona, det slår tillbaka på er själva. Men ni har ju inga bra sak-argument förstås.)

Varför postar man en hyllning till Mona Sahlin – på Flashback av alla ställen? Det är ju som att komma ut som bög i Uganda. Eller driver du? Min ironidetektor ger svårlästa utslag här.
Citera
2010-07-09, 14:24
Medlem
nygraddads avatar
WOW! Hon är kapabel att lite halvt om halvt memorera ett tal som andra har skrivit åt henne.

Outbildade inkompetenta verklighetsfrånvarande fifflare!!
Citera
2010-07-09, 14:27
Medlem
Friendslayers avatar
Hur tänker ni som vill ha rödgrönt???
De vill öka mångkulturen eftersom den nuvarande integrationen är ju utmärkt, eller hur? Även öka statsskulden med över 100 miljarder som de antagligen inte bryr sig ett skit om hur den ska betalas av i framtiden. Även drivmedlet ska brandskattas även om de bara säger nån krona nu så kommer miljöpartiet inte ge sig förrän den kostar 30 spänn litern. Argument: "ta bussen eller tunnelbanan", funkar säkert bra om man bor i stockholm eller andra storstäder. Men om man bor i Norrland eller på landsbygden så blir det problem.
Skulle inte Socialdemokraterna vara ett arbetarparti? Varför försöker de då utrota arbetarklassen genom att döda småorterna där de flesta av dessa bor?
Citera
2010-07-09, 14:32
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Många tycker att Mona Sahlin pratar som om hon pratar med ett barn men det handlar egentligen bara om att hon försöker vara tydlig.

Jag har sagt det innan och jag säger (skriver) det igen: Ge henne en chans. Sumpar hon den finns all anledning att aldrig rösta på sossarna igen. Men jag personligen tycker det skulle vara intressant att se hur hon klarar rollen som statsminister, bara som ett experiment.

Hon försöker bara vara tydlig säger du. Precis som när man talar till ett barn då menar du?

För detta förtjänar du:

Intressant att se hur hon klarar rollen som stadsminister.

För detta förtjänar du:

Som ett experiment. WHAT!!! Skär du av dig kuken som ett intressant experiment? Nä, just det!

För det förtjänar du:

Du har med det korrkade inlägget du gjorde sparat ihop till 7 st
Citera
2010-07-09, 14:37
Medlem
Citat:
Jag vill säga ett stort Grattis till Mona Sahlin och de rödgröna för hennes fantastiska tal i Almedalen igår. Det berörde, det var starkt, hon målade upp en vision och beskrev tydligt skillnaden mellan blocken.
(Nu gör borgarna bäst i att sluta med smutskastningen mot Mona, det slår tillbaka på er själva. Men ni har ju inga bra sak-argument förstås.)

Hon kommer säkert att vara lika bra för Sverige som Vidkun Quisling (stavning) var för Norge. Det tycker jag förvisso att de andra partierna i riksdagen också skulle vara.
Citera
2010-07-09, 14:46
Medlem
HC47s avatar
Sjukt kul att Mona tror att hon efter ett år kan ge alla mer av allt. Dessutom utan att presentera hur detta ska vara möjligt. Trams.
Citera
2010-07-09, 14:50
Medlem
Citat:
1 (En!) procent av de allra rikaste har fått lika mycket i skattesänkningar som 40 % av de övriga. Om jag kommer ihåg siffrorna rätt.
Om du är nöjd med 17 000 spänn mer om året samtidigt som sjukvården närapå har havererat, då är du blåst och vet inte ens om det. 25 000 personer har fått lämna jobben inom vård, skola och omsorg, när det istället behövs mer resurser dit.

Och vilka har varit en mycket stor bidragande orsak till att sjukvården närapå har havererat? Svar: Sjuklövern genom en hejdlös politik där man har ställt sjukvård och äldrevård mot invandring. Att man sedan säger sig värna om svaga i samhället så blir det mest skitsnack.
Citera
2010-07-09, 14:56
Medlem
Damacys avatar
Det som förbryllar mig är hur man kan ignorera hennes tidigare snedsteg och rent idiotiska uttalanden , lyssna på hennes tal och sedan konstatera: Här är vår nästa stadsminister!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in