Förlåt för tidigare OT men jag tycker verkligen det är synd att så få säger vad de tycker var dåligt med talet.
[/quote]
Det som var dåligt med talet "Bygget Sverige"-var att Måna faktiskt inget kom med något nytt.Förutom att diskriminering av handikappade,psykiska sjuk och invandrare m. språk och kulturanpassningsproblem måste upphöra helt!-även om Sverige är världens mest toleranta nation som ger miljarder i bidrag och skadestånd varje år till "offret".
Vad fa´n kräver hon att förståndshandikappade och lågutbildade ska bo i rullstolsanpassande slott eller? Vet hon själv hur jobbigt det är att hela dagarna höra "
javardé brae at alah like dukktige kalalala? Gratis inträde till musér tycker jag bara är larvigt att ha som prioriteringsfråga eftersom entré ändå ger skatteintäkter o att hon måste acceptera att en del människor inte tycker om museum.Arbetar du inte och får en massa bidrag tycker jag att du kan ska använda dessa inkomster och inte snåla genom att vilja ha allt gratis. Men detta är en fråga om politisk inställnung där Mona vill väcka intresse och prassla med en godispåse med så många glada politiska färger som möjligt -för att attrahera flest möjliga.Det där är en billig politiksretorik som bedrivs av människor med tvivelaktig moral.
Sedan försöker hon som vanligt demonisera borgarna som att de tvingar svårt cancersjuka arbeta.Felsteg försäkringskassan har gjort ska betalas genom att hon måste bli statsminister.

Eller att läkarutbildning och kejsarsnitt är sossarnas förtjänst-men säg mig varför kan inte Sverige behålla sina högskoleutbildade läkare och Sjuksköterskor efter examen?
Varför drar de utomlands och Sverige tvingas importera in arbetskraft,vilket också kostar vi som kritiserar detta är rasister ?

vilket talar om vilket lågt intellekt de har.
I Monas sossevärld bryr vi om varandra men jag vet att hon och sina partivänner vänder de flesta av oss vanliga ryggen.
Hela talet,snabbspolade var ett hoppande från det ena påhittade förtrycket till det andra.På något sätt fanns det inget kedjesammanhängande tankegångar utan det var bara enstak händelser som bröts med den vanliga sosseindoktrinerigne.I publiken satt äldre människor antagligen hel del Gotläningar med barnbarn och applåderade.
En av den största lögnen hon kom med var att henns parti sätter arbete först .Nej det gör de inte BIDRAG-heter det.