2010-07-09, 09:53
Medlem
Liten77s avatar
r p vg ut i skogen fr en helg och kom p att jag inte riktigt har koll p det hr med "toaletten". Hur djupt behver jag grva? Grver jag ven ner toapappret? r det ngra stllen som r speciellt bra fr ndamlet, som under en gran e dyl? Hur hanterar ni hela grejen?
Citera
2010-07-09, 10:01
Medlem
joe_ss avatar
Du ska kunna tcka ver med minst 25 cm jord eller grus efter ett par dagar. r du p samma plats under lngre tid br du ven tnka p avstndet till bajsplatsen.

Tvtta hnderna samt okryddad sprittillgng...fast det har du vl redan tnkt p

Alternativt att du bajsar och sedan samlar ihop bajs och torkpapper i separata extra tjocka sanitetspsar om du ska ligga still.
Citera
2010-07-09, 10:05
Medlem
Liten77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Du ska kunna tcka ver med minst 25 cm jord eller grus efter ett par dagar. r du p samma plats under lngre tid br du ven tnka p avstndet till bajsplatsen.

Tvtta hnderna samt okryddad sprittillgng...fast det har du vl redan tnkt p

Alternativt att du bajsar och sedan samlar ihop bajs och torkpapper i separata extra tjocka sanitetspsar om du ska ligga still.

Tjaa, jag hade tnkt skippa spriten till frmn fr snt som vger lttare och gr att rka, men jag kanske mste tnka om

Det sista frslaget lt frvrigt sjukt ckligt, tror jag satsar p en vanlig grop
Citera
2010-07-09, 10:38
Medlem
W355l4ns avatar
Haha, du behver nog inte ta med en 70:a brnnvin! Hur mnga ggr skiter du egentligen om dagen??
Citera
2010-07-09, 11:35
Medlem
Sjlvklart menar han sprit man tvttar hnderna med, allts inget som du kper p systemet.
Citera
2010-07-09, 13:43
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liten77
Det sista frslaget lt frvrigt sjukt ckligt, tror jag satsar p en vanlig grop

h, trams! En rulle hundbajspsar frn Biltema bara, s kluttar du direkt i dem, knyter och frvarar i tt ask i ryggan och tar med den hem sen

Grva ner r bra ja, men du behver inte grva ihjl dig, halvmetern r ett bra mtt, och definitivt verkurs fr bara en helg. Toapapper grvs ocks ner, det lses ju upp bara, men snt behver du ju egentligen inte anvnda heller om du vill vara lite eko/hardcore, du kan ocks kra p t.ex vitmossa s blir allting nnu mer naturligt.

Bara att verhuvudtaget vara villig att grva ner sin skit ger mig fr vrigt en liten tr i gat, det r s katastrofalt mnga idioter som skiter i skogarna, torkar med papper och bara slnger p marken utan att ens lgga en sten ovanp

Varning fr att torka med lv dock, skitdlig lsning d mycket f lv i svenska marker funkar till det.
Citera
2010-07-09, 15:08
Medlem
Ska du vara p samma stlle under ngra dagar och r flera s satsa lite p muggen!

Idealet r att hitta tv 30-40 cm tjocka trd som man kan grva gropen imellan. Sedan binder man en slana i sitthjd p ena sidan av trden och p andra sidan av trden ca 30 40 cm hgre ytterligare en slana. Nu har du ngot bde att sitta p och luta ryggen mot. Slappa dock inte fr mycket fr d kan du ka ner i gropen!

Pappret kan du placera p en upprttstende pinne dr du lter en kvist/gren vara kvar s att rullen inte ker ner. ver grenen och pappret placerar du en upp och nervnd plasthink som barn har i sandldan, pappret blir d inte bltt om det rkar regna.

Viktigt att hlla sig ren ute annars kommer magsjukan som p bestllning, tvtta hnderna med tvl och vatten efter toabesket, om det inte gr sprita, samma handsprit som anvndes under MRDARFLUNSAN i vintras.
Citera
2010-07-10, 14:44
Medlem
http://www.coolstuff.se/Shit_Box

skit och njut.
Citera
2010-07-11, 01:06
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerblatt67
Idealet r att hitta tv 30-40 cm tjocka trd som man kan grva gropen imellan. Sedan binder man en slana i sitthjd p ena sidan av trden och p andra sidan av trden ca 30 40 cm hgre ytterligare en slana. Nu har du ngot bde att sitta p och luta ryggen mot. Slappa dock inte fr mycket fr d kan du ka ner i gropen!
Gr bara inte sittpinnen av gran.
Du fr rven s full av kda att kalsingarna/trosorna bokstavligen sitter som klistrade under resten av vistelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in