2002-10-07, 10:39
äldre konto (old)
Ej medlem
BO-Gavne.

pengarna i brevlådan, är det sjukpension eller sjukbidrag? men det ska du inte bli arg för, det är ju din rättighet som medborgare och skattebetalare.
Citera
2002-10-07, 11:51
Medlem
-N Ä Ä Ä E E E!!

Det är just det som dessa miljoner kronorna som under 20 (tjugo) års tid har stoppats ner i min brevlåda, INTE är något med sjukpension/bidrag. Som "Tårtan" ovan tänker på.
Som det INTE har funnits någon, inte minst laga grund för sådant avseende min person.
-Utan just är ...som jag har berättat ...nåra gånger, O-lagliga kommunala skattepengar, för att hålla mig död.

...å så, ni kära skribenter här ovan, saken med benämnandet kommun/stad, handlar INTE om de geografiska förhållandena stad, tätort, landsbyggd. Som jag har redogjort för ...nåra gånger. Utan handlar om benämnandet på den lokala politiska samhällsgemenskapen för oss som bor här kring Svartåns utlopp i Mälaren.
Som alltså svenska folket har överenskommit skall omfatta, ett geografiskt område av BÅDE tatbebyggelse/stadsområde OCH landsbyggd. Benämnt "KOMMUN".

Dessa alla -lokala- gemenskaperna i Sverige kunde mycket väl ha kunnat benämnas "Kalle Anka", eller säg " Hophop".
-Dock INTE "stad", som ordet stad står i svenska språket för tätbebyggelse. ....som jag har redogjort för ...nåra gånger.
Och visst finns också förhållandet "stad", vari t.ex. jag bor . Och på söndagarna cyklar jag ut på landsbyggden och går i skogen.
Citera
2002-10-07, 13:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B O Gavne
Det är just det som dessa miljoner kronorna som under 20 (tjugo) års tid har stoppats ner i min brevlåda, INTE är något med sjukpension/bidrag. Som "Tårtan" ovan tänker på.
Som det INTE har funnits någon, inte minst laga grund för sådant avseende min person.
-Utan just är ...som jag har berättat ...nåra gånger, O-lagliga kommunala skattepengar, för att hålla mig död.

Alltså Gavne, kan vi gå till botten med de här pengarna en gång för alla. Jag har frågat dig många gånger men aldrig fått ett riktigt svar. Dessutom misshandlar du det svenska språket så att det blir svårt att läsa/förstå det du skriver. Så ta ett djupt andetag innan du sätter dig vid tangenterna och förklara.

Du har alltså fått miljontals kronor i din brevlåda under de senaste 20 åren? Dessa har inte varit din pension eller annat dig tillkommande bidrag? Vem har stoppat ner dessa pengar till dig och varför? Kom nu inte och säg att det gjordes för att döda dig, bevisligen lever du ju i bästa välmåga just nu.

Å andra sidan på vad och varför klagar du då? Om nån stoppar pengar i din brevlåda är det ju inte för att döda dig. Pengar är ju medlet för att leva. Eller hur?

Varför tar du då inte dessa pengar och lever livet? Lägg de på hög, köp en fin bil, en resa till varmare länder eller mat och sprit. Det skulle jag ha gjort.
Citera
2002-10-07, 17:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
walter;, här ovan, …och i alla mina övriga inlägg, är möjligen någon av dessa skitar, vinddrivna virrhjärnor som rullar runt på kommunbiblioteket i Västerås. Och tar åt sig utan tankar på andra biblioteksbesökare

Det där tycker jag låter som ditt beteende på stadbiblioteket efter allt jag sett och hört om dig. JO-anmält nån bibliotekarie på sistone?
Citera
2002-10-08, 09:53
Medlem
-DU LEKER MED MIG, RUBBERMAN!!

Fy faeeen!! signaturen Rubberman här ovan. Å så har du alltså blivit utsedd till moderator här på Flashback, med krav på stor mänsklig mogenhet, att vårda samtal mellan människor. …mjaaa, det är ju bara att titta på signaturen securium för att förstå hur Herr Axelsson ser på sånt.

-Jo nog skrivs detta skrivna av en levande människa, som Rubberman påpekar ovan. Men jag har ju redogjort att MÖRDANDET av mig, avser socialt MÖRDANDE. Å så skriver Rubberman om ”lever du ju i bästa välmåga”. -FY FAEEEEN!! Rubberman, som jag ju har berättat om mitt eländiga leverne.

-Och frågan varför jag inte köper en bil ….en ”fin” bil, för dessa pengarna som har stoppats ner i min brevlåda. Eller reser på semester med god mat och sprit. Å så dessutom lägger överblivit ”på hög”.
–FY FAEEEN!! Rubberman. Du vet ju mycket väl vad socialbistånds nivå ligger.
Och din fråga vem som har stoppat ner pengarna, dessa, som jag har skrivit om ”kommunala skattepengarna”. –FY FAEEEN Rubberman, att leka i ett synnerligt allvarligt ämne.
Och varför?? som jag brukar uttrycka mig, från landshövding och ända ner till biskop, vill döda mig.

–AAAA´!! Rubberman e´ religiös. Här i vårt kristna Sverige älskar samhällsmakterna medborgarna. ….vet Rubberman. Det är bara i t.ex. Sydamerika som politiskt oppositionella bara försvinner från jordeytan, i mörka nätter. Att t.ex folkpartisten Bengt Westerberg kunde bli hyllad politiker först, efter att ha MÖRDAT …om än bara socialt mördat. …NEJ NEJ!! vet Rubberman. …fy faeeen!! Rubberman.

-Å så de här ständiga påpekandena om mitt språk. Att, som Rubberman skriver här ovan, ”…misshandlar du det svenska språket så att det blir svårt att läsa/förstå det (som) du skriver”. Alltså jag kräver inte Nobel´-priset i litteratur, jag talar inte ens om att jag verkligen kan svenskan.

–Men om jag är svår att läsa och förstå –som jag visst kan förstå- så handlar ju sådant också om, läsarens språk kunskaper, allmänna kunskaper och förståndsbegåvning. …och där finns ju en hel del att önska, som ju bara är att konstatera när man läser på Flashback.

Grejen är ju också, att detta som jag redogör för, skall också förstås av dessa människor som jag berättar om, från landshövding och ända ner till biskop. Och då måste ju t.ex. juridiska förhållanden beskrivas med ett juridiskt språk. Och befinner sig läsaren då på kvällstidnings språkets nivå …ja då kan det bli ett litet helvete att förstå mig.

===
Sedan är det fascinerat att läsa signaturen ”Snapcase” här ovan. Denne som –tydligen- är litterärt aktiv. Med allt vad sånt vanligtvis brukar innefatta, sammanfattningsvis att hävda sig som en stor människa.
-Som här ovan, bara flyter in med en skvätt skitsnackande under sin anonymitet.
..men det är ju klart, hon/han/det är ju biblioteksbesökare på kommunbibblan i Västerås. Alltså någon av dessa skitar, vinddrivna virrhjärnor som rullar runt på kommunbiblioteket i Västerås. Och tar åt sig utan tankar på andra biblioteksbesökare.
Citera
2002-10-08, 11:27
Medlem
-JO FÖRSTÅS!!

-Det finns helt säkert …tror jag???????
En väsensskillnad mellan Rubberman; och helt säkert övervägande skribenter här på Flashback. Och mig.
Som förklarar min förvåning, … min uppfattning om signaturen Rubberman här ovan, som S K I T !! På ovanstående skrivningar om, vilket paradis jag ju egentligen lever i; med dessa pengarna i min brevlåda.
Kunna köpa bil, ligga på plajan med hummer och champagne hela dygnet. Å så skicka penningöverskottet till banken.
ATT, när jag lägger mig på kvällen, vill jag känna en djup tillfredsställelse av att ha gjort ett rejält dagsverke, i ett på något sätt samarbete med andra människor.

Alltså ett riktigt dagsverke, som ligger i vår, Naturens existens i tillvaron.
-Inte kunna lägga mig på en massa guld som jag har snott åt mig på nått skitigt sätt, likt tjuven och bedragaren
Citera
2002-10-08, 12:17
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås

Du vet ju mycket väl vad socialbistånds nivå ligger.

BO-gavne.

Tack för svaret. Jag förstår nu vad du menar. Det är alltså socialbidrag du får.
Citera
2002-10-08, 13:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
[...]-Och frågan varför jag inte köper en bil ...,en "fin" bil, för dessa pengarna som har stoppats ner i min brevlåda. Eller reser på semester med god mat och sprit. Å så dessutom lägger överblivit "på hög".
-FY FAEEEN!! Rubberman. Du vet ju mycket väl vad socialbistånds nivå ligger.
Och din fråga vem som har stoppat ner pengarna, dessa, som jag har skrivit om "kommunala skattepengarna". -FY FAEEEN Rubberman, att leka i ett synnerligt allvarligt ämne.
Och varför?? som jag brukar uttrycka mig, från landshövding och ända ner till biskop, vill döda mig. [...]

[...]-Å så de här ständiga påpekandena om mitt språk. Att, som Rubberman skriver här ovan, "...misshandlar du det svenska språket så att det blir svårt att läsa/förstå det (som) du skriver". Alltså jag kräver inte Nobel´-priset i litteratur, jag talar inte ens om att jag verkligen kan svenskan.

-Men om jag är svår att läsa och förstå -som jag visst kan förstå- så handlar ju sådant också om, läsarens språk kunskaper, allmänna kunskaper och förståndsbegåvning. ...och där finns ju en hel del att önska, som ju bara är att konstatera när man läser på Flashback.

Grejen är ju också, att detta som jag redogör för, skall också förstås av dessa människor som jag berättar om, från landshövding och ända ner till biskop. Och då måste ju t.ex. juridiska förhållanden beskrivas med ett juridiskt språk. Och befinner sig läsaren då på kvällstidnings språkets nivå ...ja då kan det bli ett litet helvete att förstå mig. [...]

Hmm.. ditt "juridiska språk" skiljer sig avsevärt mot den vedertagna juridiken. Jämför gärna med den här texten från Riksdagen.

Jag kan faktiskt hålla med Rubberman om att det inte alltid är lätt att förstå allting du skriver, men med lite vilja kan man i alla fall förstå vad det är du vill få fram - även om det verkar som om du skriver ned dina tankar rätt av.

Hur som helst:
Keep up the good work, Gavne! Jag uppskattar dina inlägg då det verkligen skapar debatt.
Citera
2002-10-08, 13:02
Medlem
-N Ä Ä Ä E E E!!

Det är INTE socialbistånd. Som ljushuvudet Tårtan här ovan vet trosvisst berätta, till min redogörelse om min livstillvaro här ovan.
Som, ...som kanske bekant, socialbistånd är lag-reglerat. Och alltså att denna kvarnen av olika prövningar för laga rätten till socialbistånd, INTE har malt mig och mina förhållanden. ...det har "bara" dimpt ner klöver i brevlådan.

...därför att, samhällsmakterna, från landshövding och ända ner till biskop, inklusive kommunpolitikerna och kommuntjänstemännen i Stadshuset i Västerås; där kommunverkamheten är inrymd.
Dessa inte också har velat ställa krav, -INTE GETT MIG RÄTTEN TILL, att få vara verksam som vanligtvis samhällsmedlem. ...förstås då jääävligt obekväm för GENOMRUTTEN samhällsförvaltning.

Jaja, även Tårtan är naturligtvis också religiös, till kunskapen att våra olika gudar älskar sitt folk. De´ där som vanligtvis rullar i t.ex. Sydamerika, med att folk försvinner. -Sånt finns inte i kristna Sverige. ...tok jävlar!!
Citera
2002-10-08, 16:16
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
-N Ä Ä Ä E E E!!

Det är INTE socialbistånd. Som ljushuvudet Tårtan här ovan vet trosvisst berätta, till min redogörelse om min livstillvaro här ovan.
Som, ...som kanske bekant, socialbistånd är lag-reglerat. Och alltså att denna kvarnen av olika prövningar för laga rätten till socialbistånd, INTE har malt mig och mina förhållanden. ...det har "bara" dimpt ner klöver i brevlådan.

...därför att, samhällsmakterna, från landshövding och ända ner till biskop, inklusive kommunpolitikerna och kommuntjänstemännen i Stadshuset i Västerås; där kommunverkamheten är inrymd.
Dessa inte också har velat ställa krav, -INTE GETT MIG RÄTTEN TILL, att få vara verksam som vanligtvis samhällsmedlem. ...förstås då jääävligt obekväm för GENOMRUTTEN samhällsförvaltning.

Jaja, även Tårtan är naturligtvis också religiös, till kunskapen att våra olika gudar älskar sitt folk. De´ där som vanligtvis rullar i t.ex. Sydamerika, med att folk försvinner. -Sånt finns inte i kristna Sverige. ...tok jävlar!!

BO-gavne.

"Ljushuvudet Tårtan"? "Vet trosvisst att berätta"? "Tårtan religiös"? "Tokjävlar"? "Inte socialbidrag"?
Jag vet inte att berätta någonting, jag frågade, och fick svar, och drog en slutsats, och fick en massa förolämpningar till svar. Varför? :evil:
Citera
2002-10-08, 16:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Gavne: Visst använder jag ett alias och det är jag glad för. Närkontakt med dig leder ju ofta till en massa onödiga polis och Jo anmälningar. Vill bespara dem onödigt jobb.
Citera
2002-10-08, 16:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Tänk att va som Bo så gammal och bitter... ryck upp dig boi du som är så gammal borde väl lärt dig hur man ska leva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in