2010-07-09, 15:34
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
"Hur resonerar MP med sitt krav på fri invandring? "

Maria Wetterstrand: "Att vi har en vision om en värld med öppna gränser, där människor kan leva, bo och arbeta där de vill."

Från chatten med Maria Wetterstrand på Aftonbladet. Man står åtminstone tydligt för en fri invandring och öppna gränser. Starkt av miljöpartiet i mina ögon bara att hoppas att alliansen kommer ändra sig med.

Bra. Förhoppningsvis var detta spiken i kistan för MP, nu när man öppet går ut med dessa extremiståsikter (tro inte att svennebananväljare någonsin läser ett partiprogram).
Citera
2010-07-09, 15:35
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Som jag har fått det förklarat så behövs invandringen för tillväxten. Utan invandringen så kommer hela västs samhälle att kollapsa som ett korthus eftersom allting är uppbyggt på tillväxt.

Vem som än förklarade detta för dig har lurat dig. Och möjligen sig själv också. Tänk efter en sekund nu - är det verkligen rimligt att anta att Västs samhällen kollapsar om vi inte har en massa araber, balkanfolk och afrikaner i våra länder? Vi, som har klarat pesten och otaliga missväxtår och krigsår... vi skulle kollapsa utan invandring? Tycker du själv att det låter förnuftigt?

Och detta förutsätter ju ändå det orimliga i att araberna och negrerna och balkanfolket verkligen arbetar och bidrar - vilket allt snack om "utanförskap" uppenbarligen antyder att de inte gör, eller hur?

Så om verkligheten är att invandrarna (de icke-vita) är tärande på våra samhällen, så är det det omvända som gäller: utan icke-vita invandrare skulle våra länder frodas som aldrig förr. Det skulle ju vara som att bli av med en tärande och våldsam snyltgäst. Whats not to like?
Citera
2010-07-09, 15:40
Medlem
sven.hedins avatar
Dessa jävla halalhippies borde förpassas till något mentalsjukhus. Satans negerpolitik!
Senast redigerad av sven.hedin 2010-07-09 kl. 15:42.
Citera
2010-07-09, 16:25
Medlem
Kontrapunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Jag skulle gissa att det beror på att de är intresserade av liberalism och ökad frihet.

Snarare av faktumet att de kan skicka hit samtliga av sina familjemedlemmar. Berättade du för dem att i ditt idealsamhälle finns det inget socialbidrag?
Citera
2010-07-09, 16:29
Medlem
Encias avatar
Det räcker för mig. Blir MP för mig i valet.
Citera
2010-07-09, 18:00
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Som jag har fått det förklarat så behövs invandringen för tillväxten. Utan invandringen så kommer hela västs samhälle att kollapsa som ett korthus eftersom allting är uppbyggt på tillväxt.

Här har vi en artikel i ämnet som visar på det motsatta, dessutom från massmedia.

http://www.unt.se/uppsala/demografisk-bomb-avfardas-som-myt-418732.aspx

Vad är dina kommentarer angående artikeln? SD-propaganda antar jag?
Citera
2010-07-09, 18:06
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encia

Usch, Sverigefientliga miljöfascist.
Citera
2010-09-07, 21:43
Medlem
saftad_burks avatar
Det jävla packet har skickat texthäften till mig, där de hyllar "regnbågsfamiljer", tycker det är kränkande att folk som arbetar har mer pengar än arbetslösa och att folk som kan svenska klarar sig bättre än folk som inte kan svenska - i Sverige!

De borde få stryk av rabiesnegrer, ungjävlarna.
Citera
2010-09-07, 22:00
Bannlyst
Citat:
Du verkar minst sagt lite politiskt förvirrad om man ska uttrycka sig försiktigt...
Är det kanske så att du själv representerar de allra okunnigaste och dummaste i väljarkåren?

Citat:
Där fick M min röst.
https://www.flashback.org/sp25158814
Citera
2010-09-07, 22:05
Medlem
Det blir en sån härlig blandning när både könsförvirrade och musslor kramas om av miljökretiner. Dissonansen är total.
Citera
2010-09-07, 22:09
Medlem
KillForSatans avatar
Det skulle ändå vara ganska kul att se hur svensken reagerar om gränserna öppnades totalt. Då kommer det finnas två grupper i samhället: dom som kommer från mena-länderna och får allt gratis och dom som betalar 100% i skatt och får matkuponger
Citera
2010-11-12, 22:51
Medlem
birgerburgers avatar
Fri invandring, vilket skämt! Men det blir ett effektivt sätt att knäcka hela välfärdsystemet på ett par-tre år. Kom till Sverige med din 7-barn familj och kvittera ut 7-8000 i barnbidag varje månad, sen är det bara att åka hem och leva på skattebetalarnas bekostnad ett par år, det är ingen som har koll på att du inte finns kvar i sverige. 10 år senare kan du göra samma sak, ta med några barn bara, struntsamma om det är dina egna barn, det är ingen som kollar det ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in