2010-07-08, 19:29
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Sant. I just frågan om "inga gränser" kan högerliberaler och vänster/miljö-folk kramas utan att skämmas. På tal om det har jag aldrig sett en manlig högerliberal heller... de ser ut som fjollor hela högen, faktiskt. Märkliga tider vi lever i - fjollor som förespråkar en värld där bara de fysiskt tuffa skulle klara sig... Fast de går ju förstås och inbillar sig att negrerna och araberna blir liberaler bara de får ett arbete... för att sedan binda blomsterkransar och placera på liberalernas små skallar.

I realiteten blir det något helt annat icke-vita placerar i liberalernas skallar.

När jag är ute och kampanjer är de som är mest positiva inför ett liberalt budskap faktiskt invandrare som gärna diskuterar mer och tar emot flygblad.
Citera
2010-07-08, 19:35
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
När jag är ute och kampanjer är de som är mest positiva inför ett liberalt budskap faktiskt invandrare som gärna diskuterar mer och tar emot flygblad.

Tro fan det! Och du begriper verkligen - verkligen? - inte varför?
Citera
2010-07-08, 20:29
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
En röst på Miljöpartiet är en röst på en mer human migrationspolitik.

Human för vem? Slcakern som skriker "svennehora" efter svenksa kvinnor, rånare, våldsverkare och våldtäktsmän och andra kavrtsfigurer som miljöpartiet tar emot med öppna armar och så gärna vill ha mer av, eller den svenska arbetarkalssen som ska betala deras uppehälle och mer därtill livet ut?
Miljöpartiet: Partiet som främst främjar tvivelaktiga personer från 3e världen på svenskens bekostand.

Hatar du du sverige och vill skjuta landet i sank (och gå under själv i samma sväng): Rösta på miljöpartiet!
Citera
2010-07-08, 20:30
Medlem
Skogsvattes avatar
Suck. Det slår mig ibland att det faktiskt finns sådana här människor på riktigt. Någonstans inom mig känns det som att även de dummaste av människor borde ha någon form av kritiskt och konsekvensetiskt tänkande. Tydligen inte.

Grattis Miljöpartiet, ni skriver under för Sveriges undergång.
Citera
2010-07-08, 23:40
Medlem
-flame4fame-s avatar
Jag blir så förbannat trött. Aldrig någonsin har förespråkarna vunnit en debatt om fri invandring och kan aldrig göra, ty det fördärvar för allihopa till slut, även blattarna som kommit hit måste ge sig av när pengarna tar slut. Ni minns väl hur långvarig MP-muppen var i "Fri invandring - ja tack!"? Två standardsvar sedan "eehhm mamma sa att middan var färdig". Ungefär som orzion gjorde i följande tråd, en av många (denna inget undantag):

https://www.flashback.org/p23993042#p23993042

I en debatt om fri invandring är det alltid känsloargument och svulstiga floskler som "humaaaaan" och "tortyyyyyyr" som dominerar. Försöker man lägga det på en saklig nivå brukar frågan undvikas, se ovan nämnda tråd.
Senast redigerad av -flame4fame- 2010-07-08 kl. 23:44.
Citera
2010-07-09, 00:08
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -flame4fame-
Jag blir så förbannat trött. Aldrig någonsin har förespråkarna vunnit en debatt om fri invandring och kan aldrig göra, ty det fördärvar för allihopa till slut, även blattarna som kommit hit måste ge sig av när pengarna tar slut. Ni minns väl hur långvarig MP-muppen var i "Fri invandring - ja tack!"? Två standardsvar sedan "eehhm mamma sa att middan var färdig". Ungefär som orzion gjorde i följande tråd, en av många (denna inget undantag):

https://www.flashback.org/p23993042#p23993042

I en debatt om fri invandring är det alltid känsloargument och svulstiga floskler som "humaaaaan" och "tortyyyyyyr" som dominerar. Försöker man lägga det på en saklig nivå brukar frågan undvikas, se ovan nämnda tråd.

Vad pratar du om?
Citera
2010-07-09, 00:13
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Vad pratar du om?
Haha här kommer han och proves my point med en gång
Citera
2010-07-09, 00:25
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -flame4fame-
Haha här kommer han och proves my point med en gång

Jag har faktiskt många trådar att diskutera i det är inte precis som att fördelningen är jämn mellan invandringskritiker och de som förespråkar invandring här men nu har du fått ett svar åtminstone

Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Tro fan det! Och du begriper verkligen - verkligen? - inte varför?

Jag skulle gissa att det beror på att de är intresserade av liberalism och ökad frihet.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Suck. Det slår mig ibland att det faktiskt finns sådana här människor på riktigt. Någonstans inom mig känns det som att även de dummaste av människor borde ha någon form av kritiskt och konsekvensetiskt tänkande. Tydligen inte.

Grattis Miljöpartiet, ni skriver under för Sveriges undergång.

Jag kan lova att jag existerar på riktig och finns i verkligheten Fri invandring har förespråkats av väldigt många genom åren allt ifrån ”vanliga” människor till vällutbildade filosofer och statsvetare. Förhoppningsvis kommer alliansen i framtiden ta sitt förnuft till fånga och öppna Sveriges gränser och införa fri invandring.
Senast redigerad av Orzion 2010-07-09 kl. 00:28.
Citera
2010-07-09, 14:43
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Jag skulle gissa att det beror på att de är intresserade av liberalism och ökad frihet.

Det skulle du gissa, ja. Men som vanligt är dina tankar väldig ytliga. Du frågar dig aldrig "varför", eller om någon annan kanske måste betala priset för en annan grupps "ökade frihet"... Du frågar dig aldrig detta, eftersom du helt enkelt inte förstår vad som som driver människor, och grupper av människor. Du har reducerat människan till en varelse som bygger sin moral och sina övertygelser enbart via ekonomiskt stimuli. Och du inser inte ens hur vansinnigt, naivt - och orättvist - mot människan som varelse detta är. Du har byggt en Pavlovs trappa där de som befinner sig längst ner är djur, kapabla att begå vilka dåd som helst... för att de inte är lyckliga, eller inte har så mycket pengar...
Citera
2010-07-09, 14:50
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Jag har faktiskt många trådar att diskutera i det är inte precis som att fördelningen är jämn mellan invandringskritiker och de som förespråkar invandring här men nu har du fått ett svar åtminstone

Å andra sidan sa du i en kommentar till mig häromsistens, att du inte vill ta ensvar för samhället, utan överlåta detta till invandrare.
En sådan kommentar torde i nästan allas ögon diskvalificera dig från att deltaga i all fortsatt diskussion
(dvs att någon överhuvudtaget bryr sig om vad du tycker)

Jag är faktiskt lite förvånad att folk bryr sig om att bemöta alla dina idiotiska, infantila och uppenbarligen helt ansvarslösa plattityder.

Du är lite som någon som smiter in på en bolagstämma och där stör och öser ur dig diverse dravel.
Några aktier har du ju inte och du tänker ju inte skaffa några heller.
Citera
2010-07-09, 15:00
Medlem
SFC1977s avatar
Som jag har fått det förklarat så behövs invandringen för tillväxten. Utan invandringen så kommer hela västs samhälle att kollapsa som ett korthus eftersom allting är uppbyggt på tillväxt.
Citera
2010-07-09, 15:27
Medlem
Orzions avatar
"Hur resonerar MP med sitt krav på fri invandring? "

Maria Wetterstrand: "Att vi har en vision om en värld med öppna gränser, där människor kan leva, bo och arbeta där de vill."

Från chatten med Maria Wetterstrand på Aftonbladet. Man står åtminstone tydligt för en fri invandring och öppna gränser. Starkt av miljöpartiet i mina ögon bara att hoppas att alliansen kommer ändra sig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in