2010-06-30, 20:26
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Fler människor arbetar, fler företag startas etc etc att kunniga personer från hela världen kommer till Sverige med en utbildning klar och utvecklar Sverige framåt genom hårt arbete och startandet av nya företag ledder självklart till ekonomisk tillväxt.
Fyfan vilken tvål du är. Bara citerar mitt inlägg som du ignorerar totalt. Tog du dig tid att läsa artikeln ens eller levererade du de verklighetsfrånvända standardsvaren bara sådär?

Det där med utbildning klar stämmer inte. Om en egyptisk maskiningenjör kommer hit betyder det inte att han kan hoppa in som maskiningenjör här bara sådär. Med största sannolikhet är den svenska utbildningen av annan sort, eller så kräver den mer än vad hans utbildning gett. Ibland funkar det smidigare, oftast inte. Samma sak gäller läkare. Lägg där till ett större behov av adekvat kommunikation på svenska.

Att bara starta företag upp och ner hela tiden säger inte så mycket egentligen. Vad är det för företag? Majoriteten inom restaurangbranschen eller små kiosker som finns överallt. Vi ser nu att det finns en mättnad inom den typen av näringsverksamhet. Pizzeria-kvoten är fylld om du förstår min poäng. Hela diskussionen om detta är dock felaktig; vad finns det för företag som inte inhemska svenskar klarar av att starta? Vad är det som bara invandrarna har som vi svenskar inte har? För att nämna några punkter. Detta är år 2010, Internet finns och vi har god koll på omvärlden. Att spela ut det kortet hela tiden påvisar bara din egen enfaldighet. Återigen, läs artikeln och förstå innebörden.
Citera
2010-06-30, 22:36
Bannlyst
Citat:
Högre vällstånd i landet dvs landet och människorna gynnas ekonomiskt av invandring där har du ett av många argument, var inte så svårt

Varför skenar socialbidragskostnaderna?

Gynnas Sverige av att varje var 3000 skäggbarn kostar 2 miljarder per år? Får gärna utveckla här
Citera
2010-06-30, 22:57
Medlem
anders_judges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Invaderat? Om någon grupp har invaderat detta delforum är det högertomtarna och foilehattarna som ser judekonspirationer under varenda sten och omöjliggör en sansad debatt kring invandrings- och integrationsfrågan.

Utan att sympatisera med vänstern ser jag dem gång på gång argumentera varför de tror på en generös invandringspolitik.
Det stämmer förvisso men synd bara att argumentationen ofast är så erbarmeligt dålig men ändå upprepas med en dåres envishet trots att de vid en närmare granskning alltid strimlas till konfetti.
Däremot vore det väldigt intressant att ta del av sansade förespråkare som argumenterar från utgångspunkten hur världen ser ut snarare än hur den borde fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Om något så behöver I&I en större bredd på debattörer så det faktiskt blir ett diskussionsforum istället för det ryggdunkar- och kuksugarforum det är idag där varje avvikande åsikt blir trollanklagad.

Där ger jag dig dock rätt, idag är det faktiskt tröttsamt med hur många rasistdrägg som huserar så att många goda invandringskritiska argument hamnar i skymundan och för utomstående automatiskt ger sympatipoäng till den underrepresenterade PK-sidan.
Citera
2010-06-30, 23:19
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddar
Varför skenar socialbidragskostnaderna?

Gynnas Sverige av att varje var 3000 skäggbarn kostar 2 miljarder per år? Får gärna utveckla här

Att välfärdstaten på flera punkter är felaktigt konstruerad är inget argument mot invandring utan ett argument mot en felaktigt konstruerad välfärdsstat.
Citera
2010-07-01, 00:23
Medlem
mambosiuss avatar
Citat:
Att välfärdstaten på flera punkter är felaktigt konstruerad är inget argument mot invandring utan ett argument mot en felaktigt konstruerad välfärdsstat.

Att välfärdsstaten är delvis felkonstruerad kan jag hålla med om men det finns fortfarande inga bra argument för invandring. Definitivt inte den typ vi har idag, men ej heller generellt. Och nej, din/ditt jävla mark/hus/lägenhet som du vill sälja till valfri blatte duger inte som argument. Du får helt enkelt finna dig i att anpassa dig till dina grannars(/landsmäns) önskemål om en blattefri tillvaro. För om du inte gör det, dvs skiter i oss, skiter vi i dig, då faller samhällsgemenskapen till sist samman. I slutändan blir du så hatad att någon/några gör slut på dig. För det finns inte längre någon vilja till sammanhållning och i förlängningen ingen möjlighet till att upprätthålla lagen (eftersom den inte blir folkligt förankrad).
Citera
2010-07-01, 00:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akwa
När jag var tonåring umgicks jag en hel del i vänsterextrema kretsar där kampen mot den så kallade "rasismen" och "rasisterna" var prio ett på dagordningen. Under min tid i dessa kretsar såg eller träffade jag bokstavligt talat inte en enda babbe/blatte/huding/orch/raketforskare/kulturberikare/nigger etc. Inte en enda jävel på diverse manifestationer, möten, demonstrationer, gatubråk och framförallt; på en jävla massa festande och fikande. Ingen umgicks aktivt med blattar, ingen verkade ens känna en blatte ytligt.

Så som en tidigare skribent skrev i en annan tråd; Om du vill ta en fika i Malmö där det garanterat är blattefritt så gå till vänster/bög/batikhäxestället Glassfabriken på Möllan.

Det stämmer faktiskt. Ha ha.
Citera
2010-07-01, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det stämmer faktiskt. Ha ha.

ja, det är en ohelig allians mellan flumvänstern och blattarna
egentligen inte alls så såta vänner,
de är också segregerade i praktiken från varandra, som sagt nyss
men inte i den falska retoriken och ideologiska flummet...
fy för de falska svikarna som störtar landet in i ett kaotiskt blatteri
Senast redigerad av skarvoe 2010-07-01 kl. 01:42.
Citera
2010-07-01, 03:01
Bannlyst
Rödingar och annat vänsterorienterat folk är såna förbannade hycklare.... dom är för mångfald men vill ändå inte själva bo bland dom...undrar hur många från vänstern det är som bor i invandrartäta områden...inte många kan jag lova!
Citera
2010-07-01, 08:03
Bannlyst
En 7 årig flicka blev våldtagen i Södertäljes bibliotek mitt på en vardag och 2 blev ihjäl skjutna i Ronna i natt

Aldrig får jag höra vänsterkartellen kommentera, jo de har ett svar

Jalla jalla Sverige åt alla!

Hur kan ni med gott samvete blunda för de negativa konsekvenserna? Ni som gnäller på oss SDARE och invandringskritiker

Hur nära mångfald bor ni själv eller ser ni bara närmaste tobaks affären, pizza och kebab som mångfald?
Citera
2010-07-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akwa
När jag var tonåring umgicks jag en hel del i vänsterextrema kretsar där kampen mot den så kallade "rasismen" och "rasisterna" var prio ett på dagordningen. Under min tid i dessa kretsar såg eller träffade jag bokstavligt talat inte en enda babbe/blatte/huding/orch/raketforskare/kulturberikare/nigger etc. Inte en enda jävel på diverse manifestationer, möten, demonstrationer, gatubråk och framförallt; på en jävla massa festande och fikande. Ingen umgicks aktivt med blattar, ingen verkade ens känna en blatte ytligt.

Så som en tidigare skribent skrev i en annan tråd; Om du vill ta en fika i Malmö där det garanterat är blattefritt så gå till vänster/bög/batikhäxestället Glassfabriken på Möllan.

Och åt andra hållet så föraktar ju många blattar vänstern för deras ateism, feminism och homoförsvarande, de utnyttjar dem bara för sina egna syften. T.ex wyclectic här på forumet. Enda undantaget nästan är chilenare, de brukar ju vara vänster själva. Hur många har hört talas om en syrian som är vänster t.ex? Aldrig jag iaf.
Citera
2010-07-01, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Rödingar och annat vänsterorienterat folk är såna förbannade hycklare.... dom är för mångfald men vill ändå inte själva bo bland dom...undrar hur många från vänstern det är som bor i invandrartäta områden...inte många kan jag lova!

de värsta bor på södermalm eller i majorna
båda exklusiva stadsdelar...
Citera
2010-07-01, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddar
En 7 årig flicka blev våldtagen i Södertäljes bibliotek mitt på en vardag och 2 blev ihjäl skjutna i Ronna i natt

Aldrig får jag höra vänsterkartellen kommentera, jo de har ett svar

Jalla jalla Sverige åt alla!

Hur kan ni med gott samvete blunda för de negativa konsekvenserna? Ni som gnäller på oss SDARE och invandringskritiker

Hur nära mångfald bor ni själv eller ser ni bara närmaste tobaks affären, pizza och kebab som mångfald?

de har förlorat initiativet på alla nivåer, det är glädjande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in