Om vi leker med tanken att en asteroid träffar jorden och stöten vid träffen slår ut allt mänskligt liv
skulle då människor som befinner sig i ett flygplan eller några astronauter kunna överleva?
och hur många år skulle vi gå tillbaks i utvecklingen? Det skulle ju helt plötsligt saknas väldigt mycket kunskap på jorden. Vad har ni för tankar om det hela om man leker med tanken?
Kanske skulle det bli krig direkt bland dem överlevande och dem skulle utplåna varandra?!
Går ju verkligen inte att svara helt säkert på såklart..
Beror på hur stor asteroiden är, låt säga att den skulle kötta sönder allt på marken runt om hela världen, och flygplan t.ex. 1km~ upp i luften inte skulle bli påverkade direkt, så skulle ju ändå flygplanet inte kunna landa då jorden antagligen skulle vara lite för krater aktig för det :/
Jag tror som du skrev ungefär, att de överlevande människorna skulle delas upp i två olika läger typ och äta upp varandra
Går ju verkligen inte att svara helt säkert på såklart..
Beror på hur stor asteroiden är, låt säga att den skulle kötta sönder allt på marken runt om hela världen, och flygplan t.ex. 1km~ upp i luften inte skulle bli påverkade direkt, så skulle ju ändå flygplanet inte kunna landa då jorden antagligen skulle vara lite för krater aktig för det :/
Jag tror som du skrev ungefär, att de överlevande människorna skulle delas upp i två olika läger typ och äta upp varandra
Jag tänker väl mer att jorden kommer få en sådan ordentligt "knuff" så alla kommer dö, säg att 90% av jorden fortfarande är intakt efter träffen men att det kommer bli som en stor jordbävning som dödar allt levande!
Om du och endast din syster/mor överlever kan ni ju pippa fram nya barn.. Sen skapar ni en religion som ni döper till "kristendomen" och där du senare byter namn till "Gud". Sen återspeglar sig historien igen.
Har hänt förr, och beror på vilken storlek den har!
Edit: För ca 50-100 år sen så träffades ryssland av en. den var lika stark som 5 atombomber. den var inte stor heller
Har hänt förr, och beror på vilken storlek den har!
Edit: För ca 50-100 år sen så träffades ryssland av en. den var lika stark som 5 atombomber. den var inte stor heller
Rätt skrämmande igentligen! Frågan är om en sådan här sak kan hända utan förvarning, att det helt plötsligt bara smäller till så är hela Europa borta typ! Eller om det upptäcks ett tag innan.
Rätt skrämmande igentligen! Frågan är om en sådan här sak kan hända utan förvarning, att det helt plötsligt bara smäller till så är hela Europa borta typ! Eller om det upptäcks ett tag innan.
Sannolikheten är nog rätt hög för alternativ två.
Budgeten för NEO-sökning är jävligt liten. (Near Earth Objects) Faktum är att flertalet objekt som passerar nära jorden upptäcks av amatörastronomer.
Sannolikheten är nog rätt hög för alternativ två.
Budgeten för NEO-sökning är jävligt liten. (Near Earth Objects) Faktum är att flertalet objekt som passerar nära jorden upptäcks av amatörastronomer.
jag läste en artikel i Vetenskapens värld tror jag det va, om att det forskades om att bygga rymdraketer som skulle skjutas upp och sätta "asteroiden" ur banan om den skulle närma sig jorden!
jag läste en artikel i Vetenskapens värld tror jag det va, om att det forskades om att bygga rymdraketer som skulle skjutas upp och sätta "asteroiden" ur banan om den skulle närma sig jorden!
Jopp, men just nu finns inga vettiga alternativ. We're doomed!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!