2004-04-29, 20:02
Bannlyst
Vad tror ni om chanserna för Colorado och vända på 3-1 underläget till en 4-3-vinst? Det ser uppenbarligen tungt ut. Vinsten inatt satt verkligen långt inne. Varför tror ni dom har så svårt för San José? Det borde ju inte vara så extremt svårt med tanke på de meriter avalanche har!

Samma sak med Montreal Canadiens som ligger under med 3-0 mot Tampa Bay. Jag trodde jag skulle smälla av när de kvitterade 17 sekunder innan slutsignalen och vann i förlängningen... minns ni hur pissiga tampa bay var bara för några år sen?
Vart är världen på väg.....
Citera
2004-04-29, 21:07
Medlem
BuzzMeekss avatar
Ha, ha. Ja vart är världen på väg - Tampa har byggt upp sig på ett alldeles ypperligt sätt genom NHLs draftsystem. Laget stinker några år och det innebär att man kan kraftansamla och, i Tampas fall, bygga laget kring Vincent Lacavalier. Att sen Martin St.Louis, Brad Richards och några till har utvecklats så pass bra ger cred åt organisationens scouting. Fan, jag gillar draftsystemet - det gör ligan jämn och därmed intressantare.

Det känns som om Colorado kan vända mot San Jose. SJ har ett till stora delar ungt och orutinerat lag som nu skall utdela den sista dolkstöten i Colorado och det kan bli svårt. Om Colorado vinner match 5 så ökar pressen kraftigt på SJ att inte göra en klassisk genomklappning. Mitt tips är att om Colorado vinner match 5, och reducerar till 2-3 i matchserien, så kommer de också att gå vidare till Conference finalen (där de förmodligen ställs mot Calgary).

Montreal är inte bra nog att vända mot Tampa (nu trodde jag i och för sig aldrig att de skulle vända mot Boston men nu tar det roliga slut för The Habs).
Citera
2004-04-29, 22:24
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Inte en sportslig att dom klarar av att vända serien, var det inte Detroit (som skyhög favorit) som blev utslagna av San Jose för några år sedan också?
Citera
2004-04-29, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks

Montreal är inte bra nog att vända mot Tampa (nu trodde jag i och för sig aldrig att de skulle vända mot Boston men nu tar det roliga slut för The Habs).

Sorg. Men jag är benägen att hålla med dig. Habs räcker inte till. Miraklet mot Bruins kommer inte att upprepas tyvärr.
Citera
2004-04-29, 22:40
Bannlyst
Vi får iaf be till högre makter att avs vinner matchen inatt...
jag unnar verkligen Foppa att avsluta sin karriär i stanley-cup-finalen, innan han beger sig till sitt kära Ö-vik
Är det nån mer än jag som brukar lyssna på NHL-referaten på nätet?
Citera
2004-04-29, 22:54
Medlem
Hoppas verkligen på Sharks. Har hållt på dem sedan lågstadiet, och äntligen går det bra! Shark attack!
Citera
2004-04-29, 23:26
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
Är det nån mer än jag som brukar lyssna på NHL-referaten på nätet?

Ja jag brukar lyssna då och då.
Citera
2004-04-29, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hajar i poolen?
Ja jag brukar lyssna då och då.
trevligt
Jag ska försöka hålla mig vaken inatt och lyssna på SAN-COL
Citera
2004-04-30, 16:56
Medlem
Jag hoppas verkligen att Foppa får avsluta sin NHL karriär med en bättre avslutning än att åka ut mot San Jose.

Jag bor i Kanada och jag såg den senaste matchen på tv och kommentatorerna upprepade många gånger under matchen att kunde vara Foppas sista NHL match. De diskuterade även vilket kanonlag Modo kan få om det blir en spelarkonflikt nästa säsong.
Citera
2004-05-02, 14:40
Medlem
BuzzMeekss avatar
Colorado

Det var verkligen nära ögat för Colorado - igen. Andra raka sudden death segern och det är nu reducerat till 2-3 i matchserien. Colorado måste ha större marginaler i sådana här matcher - en förlupen puck och säsongen är slut. Nu har jag ju sagt att Colorado skall vända den här matchserien och det står jag givetvis fast vid - speciellt med tanke på att att man inte spelar på topp ännu i den här matchserien. Jag förväntar mig att Colorado höjer sig ytterligare ett snäpp i match 6 och borde kunna lyxa till det med en flermålsvinst.

Toronto slår Philly ikväll i match 5 i den serien.
Citera
2004-05-02, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rokoko
Hoppas verkligen på Sharks. Har hållt på dem sedan lågstadiet, och äntligen går det bra! Shark attack!
Har också hejat på dem i flera år, men har helt tappat intresset för NHL nu.
Man behöver bara blinka så har ett lag hunnit byta ut alla jävla spelare. NHL suger.
Minns när jag satt och slötittade på en match för några år sedan mellan Sharks och Anaheim, och jag HATAR Kalle Anka-laget. Jag hade inte följt utvecklingen så värst mycket, men Selläne var det stora hatobjektet i Ducks för mig.
Matchen hade nyss börjat och jag gick och hämtade en öl när jag hörde att Sellenä (hur fan stavar han?) gjorde mål. Sur som jag var gick jag tillbaks till tvn, bara för att bli ÄNNU mer sur när jag upptäckte att den sure finne NU SPELADE I SHARKS!!!

Och nu är Ragnarsson, Nolan, Friesen och Steve Shields borta från Sharks. Orkar inte bry mig längre.
Citera
2004-05-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Minns när jag satt och slötittade på en match för några år sedan mellan Sharks och Anaheim, och jag HATAR Kalle Anka-laget. Jag hade inte följt utvecklingen så värst mycket, men Selläne var det stora hatobjektet i Ducks för mig.
Matchen hade nyss börjat och jag gick och hämtade en öl när jag hörde att Sellenä (hur fan stavar han?) gjorde mål. Sur som jag var gick jag tillbaks till tvn, bara för att bli ÄNNU mer sur när jag upptäckte att den sure finne NU SPELADE I SHARKS!!!

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in