2004-05-02, 17:58
Medlem
Ralfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Sellenä (hur fan stavar han?)

Selänne, som för övrigt spelar i Colorado nu
Citera
2004-05-02, 18:03
Medlem
Ralfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Det var verkligen nära ögat för Colorado - igen. Andra raka sudden death segern och det är nu reducerat till 2-3 i matchserien. Colorado måste ha större marginaler i sådana här matcher - en förlupen puck och säsongen är slut. Nu har jag ju sagt att Colorado skall vända den här matchserien och det står jag givetvis fast vid - speciellt med tanke på att att man inte spelar på topp ännu i den här matchserien. Jag förväntar mig att Colorado höjer sig ytterligare ett snäpp i match 6 och borde kunna lyxa till det med en flermålsvinst.

Toronto slår Philly ikväll i match 5 i den serien.

Så kan man ju se det, men man kan ju vända på det och säga att det är starkt att kunna avgöra i sudden när det verkligen gäller. Måste ju kännas snöpligt för San Jose. Hsh har de ju fortfarande chansen nu, den seanste segern kan mycket väl vara avgörande för hela matchserien. JAg tror dock på San Jose, man måste ta Nabokovs insats i beaktande...
Citera
2004-05-02, 23:08
Medlem
Seldars avatar
Ser du tungt ut efter 1a perioden, 2-14 i skott 1-3 i mål. Toronto får nog lite på högre makter om dom ska den här matchen
Citera
2004-05-03, 01:57
Medlem
Nebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajar i poolen?
Ja jag brukar lyssna då och då.

På vilken sida kan man hitta detta?
Citera
2004-05-03, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nebo
På vilken sida kan man hitta detta?

http://nhl.com/intheslot/listen/radio/index.html

varsågod =)
Citera
2004-05-04, 09:30
Medlem
Circle jerks avatar
Jag hoppas och tror att om det är nåt lag som ska lyckas med den bedriften så är det Colorado. Att dom har det svårt mot San Jose är väl det klassiska favoritskapet. SJ anses som det sämre laget så dom kan bara köra på helt enkelt... Sen har ju den nya coachen lyckats få i stort sett alla spelare att spela över sin förmåga, vilket ju måste anses som en bedrift...

Men för att årets Stanley Cup ska vara åtminstonde lite intressant i forsättningen krävs ju att nån av Toronto el Colorado klarar sig kvar.
Citera
2004-05-04, 09:40
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
Vi får iaf be till högre makter att avs vinner matchen inatt...
jag unnar verkligen Foppa att avsluta sin karriär i stanley-cup-finalen, innan han beger sig till sitt kära Ö-vik
Är det nån mer än jag som brukar lyssna på NHL-referaten på nätet?

Hoppas att det bara är rykten det där med Ö-viksflytten. Va fan ska han där å göra? Han är ju på toppen av sin karriär för bövelen, då ska han väl inte åka hem och spela korphockey utan stanna kvar? Usch hemska tanke ett Nhl utan Foppa... Tyvärr talar ju alla dessa skador för att han åtminstonde åker hem nåt år för att försöka sig på Sm-guldet.
Citera
2004-05-04, 10:28
Medlem
BF_Swedens avatar
Det lutar nog mer och mer att Foppa flyttar hem efter denna säsong. Han har gjort slut med sin tjej, huset är till salu och pappa Forsberg ska träna Modo.
Men jag ser det inte som uteslutet att han återvänder till NHL efter en säsong i Modo.
Det coolaste skulle vara om han spelade hela säsongen i Modo och efter att ha tagit SM-guld återvänder han till NHL och spelar slutspel med the Avs där. Detta är dock mycket osannolikt då det troligtvis inte kommer att ses med blida ögon av NHL.

Angående matchen i natt mellan Colorado- SJ; det finns en chans att Kariya kommer att göra playoffdebut i Coloradotröja. Han säger att han "feels great" men beslutet är till syvende och sist Granatos.
Tanguay kanske inte spelar och då är det möjligt att Granato chansar med Kariya även om han inte är fullt frisk i vristen.
Citera
2004-05-05, 00:38
Medlem
Seldars avatar
Det mesta lutar ju åt att det blir strejk i NHL vilket oxå är en anlédning att flytta hem. Mindre troligt dock att han far tillbaka och lirar stanley cup, pga strejk.
Citera
2004-05-05, 04:00
Medlem
BF_Swedens avatar
Nu åkte Sundin ut. Roenick avgjorde för Philadelphia.

Foppa har chansen fortfarande. Efter att SJ gått upp till 3-0 i andra perioden reducerade Colorado till 3-1 sent in i perioden. Som målen har gått under matchen är det en mini-kopia av hur matchserien sett ut. SJ upp till 3-0 i matcher för att sedan se hur Colorado knappat in på dem. En period kvar nu och comebacken måste fortsätta!
Citera
2004-05-05, 04:03
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seldar
Det mesta lutar ju åt att det blir strejk i NHL vilket oxå är en anlédning att flytta hem. Mindre troligt dock att han far tillbaka och lirar stanley cup, pga strejk.
Strejk är nog troligt men många talar om att det kommer att bli som det var säsongen 94-95 då man startade en förkortad version av serien efter nyår och spelade 49 matcher. Men Bettman säger att det inte kommer att bli någon strejk överhuvudtaget men han verkar ju och andra sidan västvärldens svar på Komiske Ali.
Citera
2004-05-05, 05:53
Medlem
Seldars avatar
[size=2]Nu är Foppa oxå ute.[/size]
[size=2]Eftersom så många av svenskarna "lovat" klubbar i sverige att spela till hösten, lär det nog bli en längre strejk. Förra ggn det var strejk drog ju bara nhl-spelarna omkring och show-spelade. De flesta spelarna verkar ju sikta in sig på en längre strejk.[/size]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in