• 1
  • 2
2010-07-05, 22:12
Medlem
Husvagnens avatar
Hej. Jag är ny inom spelvärlden och blev medlem på Unibet idag. Jag är inte så insatt i var man ska fråga dessa frågor.

Jag började att satsa små summor (belopp som 10 kr) på matcher bara för att lära mig lite.
Hur som helst. Jag såg att Ängelholm ledde mot AIK med 1-0 och oddset för att AIK skulle vinna var över 6. Jag tänkte att AIK hade förmågan att vända matchen och satsade därmed en tia på att AIK skulle vinna. Detta skulle då ge mig över 60 kr tillbaka.

När jag sätter mig vid datorn igen ser jag att AIK har vunnit och jag blir glad över att jag lyckades tippa rätt. Jag loggar in och ser att jag inte har fått några pengar. Jag kollar historiken och ser till min förvåning att mitt bet var fel och att jag förlorade insatsen!

Varför? Jag satte ju en tvåa. Resultatet blev en tvåa. AIK vann! Visserligen vann de på övertid, men oddset var ju förfan på vilka som skulle vinna matchen. Då borde även övertid räknas in eftersom det inte kan bli oavgjort i denna match (Svenska cupen).

Anledningen till att jag frågar är för att bli säker inför framtiden då man sannolikt spelar med högre summor. Jag måste säga att jag känner mig grymt blåst på konfektyren och att det jag bettade på vad grymt missvisande. Tycker ni inte?

Är det ett misstag av Unibet eller är det jag som är trögfattad?
Citera
2010-07-05, 22:14
Medlem
delanochess avatar
Jag tror nog att oddset var för resultatet i full tid, dvs ej inräknat förlängning.
Citera
2010-07-05, 22:15
Medlem
nagelsaxs avatar
Resultatet efter full tid är det som gäller vid spel, förlängning/straffar räknas ej.
Citera
2010-07-05, 22:16
Medlem
Husvagnens avatar
Okej. Tack för era svar!
Det framgick å andra sidan inte när jag lade pengarna.
Citera
2010-07-05, 22:55
Medlem
Bowls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagnen
Okej. Tack för era svar!
Då sätter du ett X istället :P Och jo, det brukar framgå ganska klart att det är fulltid. Där ingår aldrig övertid, om det inte finns ett extra spel för detta.
Citera
2010-07-05, 23:02
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Okej. Tack för era svar!

Det fanns ett kryssalternativ, eller hur? Uppenbarligen räknas inte förlängning.
Citera
2010-07-05, 23:02
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Okej. Tack för era svar!

Det framgår ganska klart när alternativet X finns med, det handlar nog mest om din ovana.

Lycka till i framtiden!
Citera
2010-07-06, 00:57
Medlem
Fzns avatar
Ja, pass på för de där X:en.

Förövrigt angående Unibets livebetting så ändrar de som alla andra oddsen hela jävla tiden så kolla alltid en extra gång att din livebet verkligen gått in. Har varit med om det så många gånger att jag rest mig upp från datorn för att sedan gå tillbaka och se att det kommit upp något litet felmeddelande.
Citera
2010-07-06, 15:50
Medlem
I cupsammanhang (eller VM) finns ofta ett extra spelalternativ förutom 1X2 och det är "lag att gå vidare" eller något liknande. Då slipper man oroa sig för X. I det här fallet hade AIK nog stått i 3 ggr eller så för att gå vidare när du la spelet.
Citera
2010-08-27, 16:53
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Det fanns ett kryssalternativ, eller hur? Uppenbarligen räknas inte förlängning.

Vad är det som säger att resultatet inte kan vara kryss efter en förlängning.
Citera
2010-08-27, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Vad är det som säger att resultatet inte kan vara kryss efter en förlängning.

Det var troligtvis trevägs spel dvs 3 alternativ 1 X 2 de finns även tvåvägs spel då är heter de istället typ:

Att kvalicifiera sig (inl förl & straffar) 1 2

Klubb att lyfta bucklan (inkl förl + straffar) 1 2

osv

förstår du?
Citera
2010-08-30, 03:06
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Det var troligtvis trevägs spel dvs 3 alternativ 1 X 2 de finns även tvåvägs spel då är heter de istället typ:

Att kvalicifiera sig (inl förl & straffar) 1 2

Klubb att lyfta bucklan (inkl förl + straffar) 1 2

osv

förstår du?

Det kan ju stå lika även efter en 30 min förlängning, lätt för en nybörjare att tro att även den räknas in. Speciellt om man inte läst reglerna.
Senast redigerad av marreparre 2010-08-30 kl. 03:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in