2004-04-29, 22:25
Medlem
divinebaals avatar
Plus....

Går du på en lokal; Bar (vilket som), massageställe, disco etc så är det hårda lagar.

Inga under 20 får jobba på barerna (i de flesta provinser) annars får barägaren böter o blir av med licensen. Det kanske ser ut som riktigt lammkött som står utanför men som "inkastare" på Playschool o andra BKK-hak så kan det finnas de under 18.

Men generellt kommer de flesta du hittar vara mellan 20-30. Jag har varit nere mycket o snackat med många expats. Visst går det hitta yngre tjejer men då behöver du förutom lokal kännedom mycket tur.

Plus, eftersom du måste regga tjejen på hotellet (annars är du ett stort j*a pucko som får skylla dig själv om du blir rånad) så är hotellen rätt så aggresiva och kallar på polis om tjejen är för ung.

Dock, risken finns ju att nån kör med fejkat ID... men den borde vara liten.

Är du normal så lär du aldrig behöva tänka på't. De kanske ser ut som under 18 men... vi Farangs är värdelösa på att gissa deras ålder
Citera
2004-04-30, 14:56
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plattan

Ni som letar efter sma tjejer kan aka till Kambodia...

Forresten: ar det nan som vet var man kan hitta kondomer ,large size i Bangkok ?? Ar sa javla trott pa thai storleken.

Thailändska polisen har tagit i med hårdhandskarna mot pedofiler, går knappst längre att muta sig fri från det. BRA!!!

Tyvärr så har pedofilerna dragit vidare till andra länder typ Kambodja, Burma och Laos.

Finns större storlekar på de flest 7-Elevenbutikerna, kommer inte ihåg vad de heter dock. Fråga efter "Farang size" så pekar det fnittrande biträdet ut största storleken
Citera
2004-04-30, 19:26
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Precis! Även om jag inte har varit just i Thailand, så tror jag att
myndigheterna har rensat upp i pedoträsket på senare år
Även om det säkert finns sätt för väldigt sjuka människor att
få tag på småbarn, bara dom vet vart dom ska vända sig...

Tyvärr verkar det vara så att det fortfarande existerar en omfattande barnprostitution, min brorsa kom just hem från Thailand och han och hans kompis erbjöds en oskuld för 6000 SEK av en pimp på hotellet.
Även om jag ärligen tvivlar på att tjejen skulle vara oskuld var hon säkerligen minderårig ...
Citera
2004-05-01, 13:14
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Tyvärr verkar det vara så att det fortfarande existerar en omfattande barnprostitution, min brorsa kom just hem från Thailand och han och hans kompis erbjöds en oskuld för 6000 SEK av en pimp på hotellet.
Även om jag ärligen tvivlar på att tjejen skulle vara oskuld var hon säkerligen minderårig ...

Ok, där ser man... Fan att det finns, men så länge det finns köpare
så kommer det säkert att fortsätta...

Det är alltså vid 18 års ålder som en tjej upphör att va minderårig,
i Thailand? (sorry om jag fattar lite trögt så här i bakfyllan... )

Och va fan, 6000 SEK för ett knull?? Shit, det låter ju fucked up...
Citera
2004-05-01, 17:53
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen

En del försöker ju slå i turister vad som helst, misstänker att flickan var allt annat än oskuld och förmodligen en bit över 18 också. Men visst finns det barnprostitution i Thailand, precis som i Sverige. Men för det mesta pågår det utan att man ser det.

Pimpen tog en jävla risk i att erbjuda en minderårig oskuld på hotellet, kunde kostat honom ett trettiotal år i det schangdobla Klong Prem fängelset om det visade sig att flickan var minderårig. Det finns fina tipspengar att hämta för de som anger någon som har att göra med sex med minderårtiga.

Jag säger som doktor dängroth
--Äsch, Jag är skeptisk!

Men som sagt, tro inte på att de är oskuld och kolla leg. Står det 2529 där är det bara att köra på
Citera
2004-05-01, 18:09
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
...

Men som sagt, tro inte på att de är oskuld och kolla leg. Står det 2529 där är det bara att köra på

Jag ska byta min bankomatkod till 2529, så att jag aldrig glömmer
Citera
2004-05-02, 05:05
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Jag ska byta min bankomatkod till 2529, så att jag aldrig glömmer

Då får du byta till 2530 nästa år...
Citera
2004-05-02, 13:06
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Då får du byta till 2530 nästa år...

"Tänkte inte på det..."

Men å andra sidan, om jag åker ner dit med två-tre års mellanrum,
så är det stor risk/chans att jag åker ner med min kommande respektive
och då kan jag le brett och tänka tillbaka på "the good old days" när
jag tar ut pengar på bankomaten. Sen kan hon ju få gå omkring och
undra varför jag har ett stort, löjligt flin från öra till öra
Citera
2004-05-03, 12:29
Medlem
divinebaals avatar
hmmmm.. njae

Citat:
...Det är alltså vid 18 års ålder som en tjej upphör att va minderårig,
i Thailand? (sorry om jag fattar lite trögt så här i bakfyllan... )
...

Thailändsk lag säger att en person är lagligt vuxen från och med 20 års ålder. De kan bli vuxna över 17 om de gifter sig (med tillstånd från föräldrar). Är de under 17 o vill gifta sig är det domstolen som dömer om det ska tillåtas.

Sen antar jag det finns en sexuell fråga med i bilden
Sex med en flicka under 13 år; med eller utan medgivande har en straffskala på MINST 7 års (upp till 20 år) fängelse plus böter.

Sex med en person mellan 15 och 18 år ska leda till 1-3 års fängelse (plus böter)

Om en bordell/linkande (sex=pengar) har flickor under 18 men över 15 ska de dömas till 5-15 års fängelse (plus böter).

SEN är det en annan skillnad. Age of consent (gränsen för att få ha "laglig" sex) är annars 16 i Thailand för båda könen. Dock, detta gäller endast Thai-Thai. En farang som har sex med en tjej under 18 riskerar således 1-3 års fängelse.
Citera
2004-05-03, 20:26
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
...
Sen antar jag det finns en sexuell fråga med i bilden
...

I´m guilty as charged
Citera
2004-05-04, 13:59
Medlem
divinebaals avatar
*lmao*

Varför är jag inte förvånad över DET svaret... *hehehe*
Citera
2004-05-04, 21:17
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
Varför är jag inte förvånad över DET svaret... *hehehe*

He, he, ja det lär gå åt motsvarande en årsförbrukning från ett
sydamerikanskt gummiträd, på min semester...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in