2010-07-05, 22:40
Medlem
Alvéss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
Ni är alla dumma kunder allihopa. Ni vet inte hur det är att jobba i butik.
Ignoranta arroganta drygjävlar som ni ska få min specialbehandling.

För fyra år sen jobbade jag i en butik som sålde TV. En av kunderna började skrika på mig för att han inte tagit kölapp men ändå väntat i 10 minuter. Han valde ändå att handla tvapparaten av mig. Han var sur och snäsig helatiden.

Så jag gav honom ett lagat service ex. Och som inte det var nog så pruttade jag i förpackningen och förslöt den med speciell "originaltejp" som gör att förpackningen ser oöppnad ut. HAHA rätt åt den jävla rövhålan! Funderade även att kissa lite på tv eller lägga en liten liten bajskorv i lådan.

Han gick därifrån och trodde att han vunnit, men jag vann.
Det är farligt att vara otrevlig och dryg mot säljare. Lär er det!
Vi är många!
Bekräftar bara min bild av dig som en omogen bitter idiot. Jobbade själv i elektronikbutik och de ständiga försöken att pruta (ofta på annonsvaror) var ganska störande men låt det inte gå ut över kund/företaget...

DU har betalt för att "suck it up" och hålla skenet uppe även när du vill ge kunder en käftsmäll. Att sälja en lagat service ex är inte bara taskigt utan också olagligt då den saluförs som ny.

Att vara trevlig och svara på enklare frågor är en del av arbetet oavsett vad ditt anställningsavtal säger. Om din förhistoriska hjärna inte klarar av att svara på enkla frågor om de produkter du säljer så får du väll se till att lära dig...
Citera
2010-07-05, 22:46
Medlem
Nu vet inte jag hur andra gör, men jag gör inget av det du beskriver. Jag tror inte heller att personalen på t.ex Teknikmagasinet hatar mig när jag kliver igenom dörren. Tvärtom, jag är ganska säker på att de tycker att det är ganska trevligt att de har någon att småprata lite med.
Citera
2010-07-05, 22:48
Medlem
OggeOJs avatar
Detta är det underbara med att jobba som ritare, jag slipper handskas med kunder och kan istället kolla på deras jävla upptåg.
Citera
2010-07-05, 22:49
Medlem
NorthByNorthwests avatar
Men ditt äckel tryne vad i helvete säger du!? Kom igen, VÄX UPP DITT HERKE........
Citera
2010-07-05, 22:51
Medlem
När jag går in i butiken så ska Du din jävla säljare ge fan i att störa mig. Jag vet vad jag vill ha eller så kan jag se med egna ögon och läsa specifikationer, jag behöver inte gamar som berättar om nyaste funktionen FM-radio i denna supernya mobiltelefon för 7999kr.

LÄMNA MIG IFRED SÄLJAR-DJÄVULAR!
Citera
2010-07-05, 22:52
Medlem
fritjofkonkass avatar
haft en jobbig dag på jobbet, TS?
Citera
2010-07-05, 22:53
Medlem
olucks avatar
TS borde sluta jobba å flytta in i en kartong på gatan
Citera
2010-07-05, 22:58
Medlem
Har aldrig fattat attityden hos personal i en del butiker, där det står tjejer bakom kassan och pratar om privata saker. Kanske är de lågavlönade och bry sig inte så mkt.
Men om man kommer till en butik och blir bemött på ett bra sätt, så återkommer man ju säkert.
Hade jag ägt en butik så hade jag försökt få tag på sådan personal, det bör ju ligga i en näringsidkares intresse att sälja så mycket som möjligt.
Citera
2010-07-05, 23:00
Medlem
Hammys avatar
Haha.. TS du är ett jävla retard själv! skaffa dig ett jävla jobb som du behärskar. som säljare ska man sätta titeln serviceproffs på sig själv.. man ska göra allt för att kunden ska bli nöjd och du sälja så mycket som möjligt.. en missnöjd kund handlar inte, men en kund som tycker att du är världens trevligaste och mest servicemindeade person kommer åka till den butiken igen nästa gång han eller hon ska köpa något.. säg upp dig och börja rensa avlopp så kanske du slipper prata med folk..
Citera
2010-07-05, 23:00
Medlem
Lighthouses avatar
En polare som arbetar på Target i Florida får ofta frågan "Vart går jag ut?" trots att affären är liten och helt uppenbarligen bara har en utgång (ingången)

Visst finns det många stolpskott men om du stör dig så mycket på dom borde du inte arbeta i en butik då du inte är lämpad för detta. Du kanske kan arbeta med att vara jobbig som fan? Det verkar du vara lämpad för.
Citera
2010-07-05, 23:02
Bannlyst
Till TS, kunden har alltid rätt
Citera
2010-07-05, 23:04
Medlem
Efter att ha läst större delen av den här tråden plus trådskaparens länk i sin signatur så kan jag bara säga att det är dig det är fel på. Inget personangrepp här utan att du har ett attitydproblem och den sista branschen du ska jobba i är just serviceyrket.

Det är väl meningen att ni ska få den utbildning som täcker t.ex. TV avdelningen om du jobbar just där, och därför ska kunden ställa frågor till dig och DU ska kunna hjälpa han/hon. Eller hatar du ditt jobb så mycket så du inte ens lyssnar på utbildningarna och sen vinklar allt till att det är kundens fel?

Det är såna som du som får MIG att tappa tron på mänskligheten. Byt bransch för i helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in