2010-07-05, 23:09
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
...du vet väl säkert redan om det, men de flesta av butikspersonalen i butikerna tycker att du är "en äcklig jobbig kund" när du kommer in i butiken. Det finns Anledningen till att du är en äcklig kund är därför att du...

1. Inte tar reda på saker innan du går in i butiken. Du ställer uppenbara frågor till personalen, som t.ex. "Går den här TVn att titta på tv med" eller "Har telefonen SMS-funktion?".

2. Du är inte insatt i hur det fungerar pengamässigt, och förmodligen skolkade på mattelektionerna. Du tror att butiken VILL att du ska handla till varje pris. Det är fel! Du försöker pruta och tycker att butiken är snåla som inte går med på din dåliga ekonomi. En tv som kostar 10 000 kan butiken tjäna 500 kr på. Och det försöker du pruta bort och blir förbannad när butiken säger nej.

3. Du tror att du kan något, och vägrar förstå att du KAN ha fel. Det är "aldrig du" som har "gjort fel".

4. Säljarens uppgift är att sälja den sämsta produkten med högst vinst till dig. Inte något annat! Det är inte gratis att prata med en säljare. Gör jobbet själv istället och få tag på bra produkter!

5. Butik ÄR INTE SAMMA SAK som teknisk support. Du kan inte alltid få hjälp med dina fucking problem i butik.

DET VIKTIGASTE!!!!
- Du är också väldigt ofta ful, luktar illa och förvånasvärt ofta utvecklingsstörd. Det gör dig också extra jobbig att ha att göra med.
1. Genomsnittskunden kan troligtvis mer än någon finnig artonåring som just fått jobb på SIBA...

2. Uppenbarligen var det du som skolkade eftersom...guess what...det är butikens mening att sälja, wouldn't you say? Det är också uppenbart att butiker ofta försöker bracka på en massa försäkringar som är helt onödiga, det är ju det ni tjänar mest pengar på.

3. Vänligen se #1.

4. Vänligen se #2.

5. Det är möjligt att butiken inte är en support men ett visst ansvar har ni mot kund anser jag, det hör till jobbet att hjälpa en okunnig jobb.

Du är uppenbarligen något efterbliven och jag hoppas till gud att jag inte stöter på dig i en butik, mer bitter människa får man leta efter. Gillar du inte oss kunder så sätt dig och bli kontorsråtta i en källare.

Många människor glömmer bort något extremt viktigt när det kommer till affärer. Visst, butiken har något jag vill ha, men kunden har också något som butiken vill ha - dvs pengar. Till skillnad från en konsument så har butiken som affärsidé och syfte att sälja produkter och det är också därför man med lite skicklighet gå ut ur en butik som en vinnare än en förlorare.

Summan av kardemumman, TS, var inte säljare om du inte gillar det.
Citera
2010-07-05, 23:32
Medlem
naughtyboy72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
Jag personligen HATAR säljare. När jag går in i en butik för att köpa någonting så vet jag redan vad jag vill ha. Brukar jävlas och fråga saker ändå.
"Hur stor skärm har den då?"
"Hur snabbt internet är det på den här då?"
"Hur pass bra tål den vatten?"
"Går den att få i orange?"
"Är den högljudd?"
"Får man 10 års garanti?"
"Kan man låna en och pröva hemma lite?"

Hatar när säljare försöker pracka på en skit man inte behöver.

Säljare är onödiga nuförtiden.

Men stanna då hemma framför din skärm och beställ dina saker via nätet så slipper du alla onödiga säljare. Svårare än så är det ju inte.
Vill man inte ha en tilläggs försäkring på en produkt så skippa den! Se bara till att ha en bra allriskförsäkring bara. Så slipper säljarna hålla på med din dator.Det finns tid för annat.
Finns inget drygare än att ha sk experter "Som redan vet vad dom vill ha" Tvärr lyssnar man aldrig på såna som er. En liten finnig med fet hy som inte ser solljuset speciellt ofta. Gärna lite övergödda av joltcola och ballerina kakor.
Citera
2010-07-05, 23:39
Medlem
naughtyboy72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
1. Genomsnittskunden kan troligtvis mer än någon finnig artonåring som just fått jobb på SIBA...

2. Uppenbarligen var det du som skolkade eftersom...guess what...det är butikens mening att sälja, wouldn't you say? Det är också uppenbart att butiker ofta försöker bracka på en massa försäkringar som är helt onödiga, det är ju det ni tjänar mest pengar på.

Försäkringarnasom säljs x-tra är inget som många tror kedjorna tjärnar pengar på? Ett vanligt fel som många tror.
Dessa pengar går till att reperera,kreditera och serva alla dessa elektronik varor som håller mycket dålig kvalite pga av att konsumenterna vill ha allt så billigt som möjligt. man får vad man betalar för.
Ärligt talat så skiter jag om ni inte tar dessa x-tra försäkringar. Går skiten sönder ja köp en ny helt enkelt.
Citera
2010-07-05, 23:41
Medlem
rohyps avatar
Trådskaparen, byt jobb.

Har du någonsin tänkt på att somliga skiter/inte har tid med att ägna en hel dag åt att sätta sig in i varför HD är att föredra, eller vad får jag ut av 3s bredband kontra Telias? Det är ju för fan ditt jobb att kränga en produkt, då måste du ju veta något om den.
Citera
2010-07-05, 23:42
Medlem
Ngyuens avatar
Jag jobbar på en icabutik och nyligen har vi bytt ut kortterminalen. Jag kan erkänna att denna kortterminal inte är så lätt att förstå, om det inte vore för att det lyser tydligt när och var man ska dra kortet alt. sätta i kortet. Dessutom finns det ett a4 papper brevid som tydligt visar hur man gör. Dock verkar denna osynlig.

Detta innebär att jag fått förklara för i stort sett alla kunder vart man ska dra. Vissa kunder är så dumma att de inte fattar när jag säger ''här drar du kortet'' och drar samtidigt fingret över springan där kortet ska dras.

Vissa drar på vänstersidan när jag säger höger osv. Aldrig varit så trött på mitt jobb som nu -.-
Citera
2010-07-05, 23:46
Medlem
naughtyboy72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ngyuen
Jag jobbar på en icabutik och nyligen har vi bytt ut kortterminalen. Jag kan erkänna att denna kortterminal inte är så lätt att förstå, om det inte vore för att det lyser tydligt när och var man ska dra kortet alt. sätta i kortet. Dessutom finns det ett a4 papper brevid som tydligt visar hur man gör. Dock verkar denna osynlig.

Detta innebär att jag fått förklara för i stort sett alla kunder vart man ska dra. Vissa kunder är så dumma att de inte fattar när jag säger ''här drar du kortet'' och drar samtidigt fingret över springan där kortet ska dras.

Vissa drar på vänstersidan när jag säger höger osv. Aldrig varit så trött på mitt jobb som nu -.-

Ja det är märkligt värre faktiskt! Det märkligaste är verkligen att banken gett dom ett kort för just såna här betalningar...Hur tänkte dom egentligen?
Citera
2010-07-05, 23:48
Bannlyst
Citat:
...du vet väl säkert redan om det, men de flesta av butikspersonalen i butikerna tycker att du är "en äcklig jobbig kund" när du kommer in i butiken. Det finns Anledningen till att du är en äcklig kund är därför att du...

1. Inte tar reda på saker innan du går in i butiken. Du ställer uppenbara frågor till personalen, som t.ex. "Går den här TVn att titta på tv med" eller "Har telefonen SMS-funktion?".

2. Du är inte insatt i hur det fungerar pengamässigt, och förmodligen skolkade på mattelektionerna. Du tror att butiken VILL att du ska handla till varje pris. Det är fel! Du försöker pruta och tycker att butiken är snåla som inte går med på din dåliga ekonomi. En tv som kostar 10 000 kan butiken tjäna 500 kr på. Och det försöker du pruta bort och blir förbannad när butiken säger nej.

3. Du tror att du kan något, och vägrar förstå att du KAN ha fel. Det är "aldrig du" som har "gjort fel".

4. Säljarens uppgift är att sälja den sämsta produkten med högst vinst till dig. Inte något annat! Det är inte gratis att prata med en säljare. Gör jobbet själv istället och få tag på bra produkter!

5. Butik ÄR INTE SAMMA SAK som teknisk support. Du kan inte alltid få hjälp med dina fucking problem i butik.

DET VIKTIGASTE!!!!
- Du är också väldigt ofta ful, luktar illa och förvånasvärt ofta utvecklingsstörd. Det gör dig också extra jobbig att ha att göra med.

Har du den iställningen till dina kunder så kommer de antagligenb inte att återvända. Det är alltid dumt att tro att man kan lura kunden. Det kanske går tillfälligt men du lurar inte samma kund två gånger. Den lurade kunden kommer att berätta för sina vänner om hur missnöjd han är med er.

Er uppgift är att tjäna pengar. Det innebär inte att ni ska lura på kunderna skit.
Citera
2010-07-05, 23:49
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naughtyboy72
Men stanna då hemma framför din skärm och beställ dina saker via nätet så slipper du alla onödiga säljare. Svårare än så är det ju inte.
Vill man inte ha en tilläggs försäkring på en produkt så skippa den! Se bara till att ha en bra allriskförsäkring bara. Så slipper säljarna hålla på med din dator.Det finns tid för annat.
Finns inget drygare än att ha sk experter "Som redan vet vad dom vill ha" Tvärr lyssnar man aldrig på såna som er. En liten finnig med fet hy som inte ser solljuset speciellt ofta. Gärna lite övergödda av joltcola och ballerina kakor.
Vissa grejjer vill man klämma på och se i verkligheten.
Och varför stanna hemma framför skärmen och trolla när man kan göra det irl?
Citera
2010-07-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Trådskaparen, byt jobb.

Har du någonsin tänkt på att somliga skiter/inte har tid med att ägna en hel dag åt att sätta sig in i varför HD är att föredra, eller vad får jag ut av 3s bredband kontra Telias? Det är ju för fan ditt jobb att kränga en produkt, då måste du ju veta något om den.

^-Det här
Citera
2010-07-05, 23:55
Medlem
zala's avatar
Fyfan vad vidrig TS är. Det verkar som om du tror att du är helt jävla oersättbar. Sök ett annat jobb om det inte passar. Inte heller verkar TS veta att ett gott rykte säljer mer, dvs. att om du kan dina produkter så kommer du att sälja mer över tid.
Citera
2010-07-06, 00:00
Medlem
naughtyboy72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razcal
Ge mig NÅGON annan bransch inom detaljhandel som har lika många kunder som vill ha "paketpris, kompispris, lägstapris, kyssmig i arsletpris" ?

Är det någon som någonsin går in i en klädbutik och frågor om dom kan få 100:- rabatt på en tröja?
När det är känt att klädbranschen har dom högsta påslagen på sina priser? 80-200 marginal är mera kutym än ovanligt i klädbranschen.

haha fan klockrent...Ehhh kompis ja handlar allt hos er och jag får alltid bra pris...en snabb koll och kunden oftat handlat för omkring 100-700:-... Har man inte råd så får man ju spara ihop

Men visst ska du få några brancher som tjärnar bra på sina marginaler
Klädbutiker
Möbelbutiker
Bilfirmor
Bensinbolag
Matvarubutiker
Internetbutiker
Citera
2010-07-06, 00:11
Medlem
KinkigaKerstins avatar
Citat:
Det är därför alla är så upprörda här i tråden.
De tror fortfarande att "de alltid har rätt" och tycker att jag är ett svin som avslöjjar sanningen hur butiksanställda EGENTLIGEN tycker och tänker om kunderna.

Haha, får hålla med dig till en viss del. Kunden har i regel fel, men alltid rätt till sin upplevelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in