• 1
  • 2
2010-07-04, 23:02
Medlem
Oneliner..s avatar
De senaste åren har jag klippt mig själv. Dels för mitt hår växer som ogräs.. dels för det är så förbannat träligt att gå till en frisör. Visst.. jag blir ju lite begränsad till frisyrer med lite kortare hårlängd iom att jag kör med trimmer, men har ändå aldrig gillat långt hår.
Fler som vägrar frisören eller borde jag skämmas över detta..?
Citera
2010-07-04, 23:03
Medlem
DigGaNs avatar
Samma här Varför skulle det vara WT? Vill inte vara WT
Citera
2010-07-04, 23:05
Medlem
Nej fan, jag brukar också raka skallen själv hemma. Aldrig ens reflekterat över om andra skulle anse att det är "WT"...
Citera
2010-07-04, 23:08
Bannlyst
Att raka håret är helt normalt. Inget WT med det alls. Så det är bara att fortsätta med dina fasoner!
Däremot är det WT-varning på de som klipper sitt eget hår. Ja, såvida de inte är utbildade och/eller det blir snyggt.
Citera
2010-07-04, 23:09
Medlem
ganglere2s avatar
Har själv gjort det rätt ofta.
Om man är nöjd med ganska kort hår så tycker jag att det går bra. Kan garantera att ingen ser skillnad på min självklippta frisyr och en klippning av en frisör för hundratals kronor. Jag gör det inte främst för att spara pengar utan för att jag är bekväm och inte orkar ta mig till en frisör/beställa tid o.s.v.
Citera
Medlem
Nubolics avatar
Har inte varit hos frisören på många år, gör ett bättre jobb själv.
Citera
Medlem
Oneliner..s avatar
Att "raka" skallen anser jag dock inte vara samma som att yxa till en frisyr med sax, trimmer samt en sminkspegel så man kan se alla tussar man glömt i nacken.
Citera
Medlem
lendrygghs avatar
Jag har allvarligt övervägt att börja med detta, min ekonomi lider stora bakslag vid uppsökning av frisör - och det kan väl inte vara så svårt att klippa sig själv, tänker jag.
Nackdelarna (hoho!) vid egenklippning kan väl vara att man missar lite här och var, om man kör med sax exempelvis. Detta ifall man inte vill ha rakapparats-kort hår, förstås.
Citera
2010-07-04, 23:12
Medlem
Smutzs avatar
Men nu får det väl för fan räcka med utspädandet av begreppet WT.

Man är inte WT för att man klipper sig själv. Det kan säkert vara så WT:s är mer benägna att klippa sig själva jämfört med medelsvensson men det är i så fall bara en mindre betydande detalj i det smörgåsbord av dålig smak, ekonomisk och akademisk efterblivenhet, asociala beteenden och annat som krävs för att någon med rätta ska kunna anses vara vitt skräp.

Klipp vidare.

EDIT: Att kalla någon WT för att han klipper sig själv är ungefär som att kalla någon miljökämpe för att han pantar sina burkar.
Senast redigerad av Smutz 2010-07-04 kl. 23:14.
Citera
2010-07-04, 23:17
Medlem
Verdess avatar
Btw, är det bara hos mig det kostar 200 spänn att klippa sig? Tycker att man är snål om man inte kan lägga en hundring i månaden i snitt på sin frisyr. Om man bara vill raka huvudet (vilket knappast kan kallas för frisyr) så förstår jag, men annars?
Citera
2010-07-04, 23:19
Medlem
Stvres avatar
Bättre än att morsan gör det
Citera
2010-07-04, 23:48
Medlem
LaVickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Btw, är det bara hos mig det kostar 200 spänn att klippa sig? Tycker att man är snål om man inte kan lägga en hundring i månaden i snitt på sin frisyr. Om man bara vill raka huvudet (vilket knappast kan kallas för frisyr) så förstår jag, men annars?
Jag har de senaste 5-6 åren klippt mig själv av den enkla anledningen att de frisörer jag varit hos innan är klappmongon som inte kan hår, pengar har aldrig varit ett problem så sett för min del. Sedan har jag turen att vara förjäkla bra på det, så jag klipper även vänner och bekanta.

Bästa frisören jag haft träffade jag på för 1,5-2 år sedan på en frisörskola. Tog 5-6 timmar, men det blev ett grymt slutresultat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in