2010-07-04, 03:03
Medlem
DigGaNs avatar
Har haft lite samtal om att det är värdelöst av Flashback att det inte finns RSS för sina citerade inlägg så jobbade lite på det och har kommit fram till en halvsmidig lösning.

Det som jag skrivit i fetstil ska du skriva i/under det som jag skrivit i kursiv

1. Gå in här: Feed43 : Convert any web page to news feed on the fly

2. Klicka vidare dig på "Create your own feed"

3. I adress ska det stå: https://www.flashback.org/sok/quote=DigGaN?sp=1&so=d men istället för DigGaN så ska det stå ditt egna användarnamn.

4. I encoding ska du skriva: ISO-8859-1

5. Klicka sedan på reload.

6. Under Global Search Pattern så skriver du Visar resultat 1 till 20 av {%}

7. Under Item (repeatable) Search Pattern* skriver du <a href="{*}"><strong>{%}</strong></a>{*}Postat av <a href="{*}" target="_blank">{%}</a>{*}<div class="smallfont"><em>{*}<a href="{%}">{*}{%}</a>

8. Tryck sedan på Extract

9. Scrolla ner till Step 3. och fyll i Flashback Forum - Citeringar under Feed Title*, https://www.flashback.org/sok/quote=DigGaN?sp=1&so=d under Feed Link och Flashback Forum - Sökresultat - quote=DigGaN under Feed Description. Överallt där DigGaN är skrivet i steg 9 ersätter du med ditt egna användarnamn.

10. Under Item Title Template skriver du Svar i "{%1}", skrivet av "{%2}", under Item Link Template skriver du {%3} och slutligen, under Item Content Template skriver du {%4}

Nu är det bara kvar att trycka på Preview och sen får du din länk till RSS'en under "Step 4. Get your RSS feed" en liten bit nedanför. Hur du gör med RSS-länken får du ta reda på själv
Citera
2010-07-04, 03:12
Medlem
anooonyms avatar
Najs! Perfa till detta

Söker den varje gång man kollar feeden eller? Borde bli jobbigt på FB-servern om många använder detta då eller?
Citera
2010-07-04, 03:16
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Najs! Perfa till detta

Söker den varje gång man kollar feeden eller? Borde bli jobbigt på FB-servern om många använder detta då eller?

Det var när du skrev om att du hade RSS till "Nya ämnen" som jag kom på att fixa citering-grejen, tack för det

Ja men max 1 gång på 6 timmar så det ska vara lugnt, försöker hitta någon bättre tjänst för det men hittar ingen just nu. I värsta fall så slänger jag upp något simpelt skript på en egen domän så det blir 1 gång per timme högst.
Citera
2010-07-04, 03:35
Medlem
lendrygghs avatar
Mina kunskaper rörande skripts (om detta nu är ett skript; om jag ute och cyklar får ni gärna tillrättavisa) är närapå obefintliga, men jag har lyckats installera flashscript och nu den här busenkla guiden. For Dummies-titeln gjorde skäl för sitt namn, då jag definitivt kan kategorisera mig som en sådan, och kunde även följa guiden. Credits TS, fungerar prima!

Men (notera nu att den här frågan är ställd av en total lekman); jag märkte att laidback-citeringar inte fanns med i RSS:en.
Varför detta?
Citera
2010-07-04, 03:57
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Mina kunskaper rörande skripts (om detta nu är ett skript; om jag ute och cyklar får ni gärna tillrättavisa) är närapå obefintliga, men jag har lyckats installera flashscript och nu den här busenkla guiden. For Dummies-titeln gjorde skäl för sitt namn, då jag definitivt kan kategorisera mig som en sådan, och kunde även följa guiden. Credits TS, fungerar prima!

Men (notera nu att den här frågan är ställd av en total lekman); jag märkte att laidback-citeringar inte fanns med i RSS:en.
Varför detta?

Tackar!

Sidan som jag länkar i steg 1 hämtar dina citerade inlägg och är då inte inloggad med ditt konto. Det innebär att sidan inte har tillgång till laidback och inte heller dina citerade inlägg där.
Citera
2010-07-04, 11:26
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Tackar!

Sidan som jag länkar i steg 1 hämtar dina citerade inlägg och är då inte inloggad med ditt konto. Det innebär att sidan inte har tillgång till laidback och inte heller dina citerade inlägg där.

Aha, då förstår jag. Nåja, ingen skada skedd för det; man har ju fortfarande Mina citerade inlägg för att komplettera med citeringar från kontokopplade forum.
Citera
2010-07-04, 15:46
Medlem
epost72s avatar
Först och främst, tack.

Det verkar som att det dröjer innan citeringarna uppdateras.
citeringar syns via FB:s länk men inte via RSS förrän efter en bra stund, och det handlar då inte om inlägg från Laidback.
Citera
2010-07-04, 17:31
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Först och främst, tack.

Det verkar som att det dröjer innan citeringarna uppdateras.
citeringar syns via FB:s länk men inte via RSS förrän efter en bra stund, och det handlar då inte om inlägg från Laidback.

Citat:
Ursprungligen postat av mig
Ja men max 1 gång på 6 timmar så det ska vara lugnt, försöker hitta någon bättre tjänst för det men hittar ingen just nu. I värsta fall så slänger jag upp något simpelt skript på en egen domän så det blir 1 gång per timme högst.

Citera
2010-07-04, 17:33
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Ja där ser man...
Citera
2010-07-06, 03:55
Medlem
groils avatar
Tackar för denna.
Citera
2010-10-11, 11:37
Medlem
Gunjas avatar
Är det möjligt att feeda en tråd på något liknande sätt?
Never mind, listade ut hur man gjorde genom att mixtra lite med sökfunktionen
Men för er som är intresserade så klistrar man helt enkelt in tråd-ID't i webbläsaren efter att man gjort sin sökning efter sagd tråd, så får man bara upp inlägg från just den tråden man ville ha.
Senast redigerad av Gunja 2010-10-11 kl. 11:46.
Citera
2010-11-17, 14:19
Medlem
en kopp kaffes avatar
Skrev om din kod något, för att få fulltext. På punkt 7 skriver jag istället

Kod:
<a href="{*}"><strong>{%}</strong></a>{*}Postat av <a href="{*}" target="_blank">{%}</a>{*}<div class="smallfont"><em>{*}<a href="{%}">{*}<br /><br />{*}{%}</em></div>
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in