Det finns en massa trådar om Miranda, inte så förvånande att nästan alla handlar om problemen man har med det. Alla har nog problem med detta program innan man lärt sig vad man ska leta efter. Det finns ju trots allt en
hemsida med mål att endast lära ut hur man ska gå tillväga.
Plugins
Modern_clist - för att kunna styla kontaktlistan
Popup plus - för att rendera popups
NewEventNotify - för att få popupsen
RSSNews - för att prenumerera på RSS-feeds
Features
Utseendet - Det som är den allra största featuren (enligt mig) är att det är förbaskat snyggt. Alla andra IM-klienter ser ut som piss när man tänker efter. Denna tar om man har otur lång tid att fixa till men resultatet ser ni nedan, snyggt som fan.
RSS + PopUp Plus - Min setup kollar flashback varje minut. Har det kommit någon ny tråd så får jag en popup om trådens namn, kategori och en länk dit. Hur bekvämt somhelst (och man missar inget i RYS

) Man slipper också spamma F5 på nya ämnen vilket brukar ta upp mycket av min internet-tid. Jag prenumererar t.ex också på SceneReleases rss, får de nyaste releaserna en gång i timmen (man kan ställa in hur ofta den ska uppdatera rss-feeden).
Skins
För kontaktlistan använder jag
vjaxx - glassy miranda skin
För popupsen använder jag
LikePS v3
Resultatet
Hursomhelst så har jag pillat på detta senaste dagen/natten och nu börjar det blir riktigt soft.
Såhär ser det ut
För att göra effekten ännu snyggare använder jag
dessa bakgrunderna och
denna i en cycle på ~30 minuter med windows 7's bakgrunds-bytar-sak. Mycket effektfullt faktiskt, speciellt då jag har detta på en laptop som oftast bara står brevid min main-dator och är pretty.
Har testat olika plugins för att kunna byta stil på meddelandefönstrena men har inte hittat något jag gillar. Default som det är nu passar inte med desktopen så bra men det är skönt/minimalistiskt så jag vill ha det endå lite.
tl;dr
Hur ser era Miranda IM setups ut ?
Och ehem låt oss diskutera dessa