2010-07-03, 22:44
Medlem
Tashokus avatar
Fick nån trail till nortons antivirus och nu helt plötsligt, månader efter att den gått ut så spelar den upp en melodi och jag finner inget sätt att stänga av det.

Nu försöker jag avnjuta med en film men det går ju inte ¨då norton tigger pengar och harassar mig.

Tips nån?
Citera
2010-07-03, 22:52
Medlem
antonstds avatar
Avinstallera norton och kör in något annat antivirusprogram eller hitta en produktnyckel/crack för Norton.

Finns även i windows 7/vista möjligheten att stänga av ljudet för särskilda program. Men dom flesta programmen syns inte i den listan.
Citera
2010-07-03, 22:59
Medlem
Tashokus avatar
Okej, tack! Har testat avinstallera Norton nu, får se om det funkar.

Edit: Vet du vad det programmet heter som hanterar särskilda ljud? Det var nog inte norton trots allt för jag avinstallerade det men skiten fortsätter att spelas, låter som nån wow-musik typ. Orkar inte ta itu med detta ikväll, får bli TV istället.

Min kompis satt på datorn förut när jag låg i badet, kanske han har tryckt på nåt skumt för detta har aldrig hänt:S
Senast redigerad av Tashoku 2010-07-03 kl. 23:13.
Citera
2010-07-04, 17:57
Medlem
lompan_s avatar
Detta låter som du har Grepolis-bannern uppe på nån sida.
Denna -> http://i47.tinypic.com/25q8yz5.jpg

Den är så fin gjord att man inte behöver klicka på den för att den ska börja ljuda, och looping är default.
Citera
2010-07-04, 18:52
Medlem
echel0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_
Detta låter som du har Grepolis-bannern uppe på nån sida.
Denna -> http://i47.tinypic.com/25q8yz5.jpg

Den är så fin gjord att man inte behöver klicka på den för att den ska börja ljuda, och looping är default.

Är ungefär vad jag tycker om den, otroligt störande när man lyssnar på musik på hög volym och det där kommer och sabbar allt
Citera
2010-07-05, 01:48
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tashoku
Okej, tack! Har testat avinstallera Norton nu, får se om det funkar.

Edit: Vet du vad det programmet heter som hanterar särskilda ljud? Det var nog inte norton trots allt för jag avinstallerade det men skiten fortsätter att spelas, låter som nån wow-musik typ. Orkar inte ta itu med detta ikväll, får bli TV istället.

Min kompis satt på datorn förut när jag låg i badet, kanske han har tryckt på nåt skumt för detta har aldrig hänt:S

Tryck på högtalaren nere i högra hörnet (Windows gråa) (högerklick) Tryck på Mixer och stäng av ljudet för firefox / explorer / Chrome / Opera (alltså din webläsare)
Citera
2010-07-05, 22:52
Medlem
29april2tusen10s avatar
Norton Antivirus är ungefär som ett virus.
Det rånar dig på pengar, segar ner din dator något enormt och spelar upp störande ljud.

Det finns bara ett vettigt alternativ: Avinstallera.
Citera
2010-07-06, 12:44
Moderator
rancors avatar
IT-säkerhet -> Datoranvändning Windows
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in