2010-07-03, 21:08
Medlem
Caves avatar
Hur funkar det egentligen med supportergrupperingarna och modergrupperingarna gällande att avancera? Om man ser Bandidos och X-team, HA och Red & White Crew etcetera. Om Svensson Tuffing blir prospect i t.ex. R&WC och avancerar till fullvärdig medlem där, innebär det att denne har en snabbare vän in i HA eller måste denne i sin tur då bli upplyft från R&WC till prospect i HA och sedan gå den vägen till fullvärdig medlem i HA? Eller är det snarare så att en hel avdelning i R&WC när den bedöms vara redo, antas som prospect chapter till HA och därigenom lyfts in till moderorganisationen?

Jag förstår inte riktigt poängen för Svensson Tuffing att harva runt R&WC och serva som HA's fotsoldat istället för att försöka bli prospect i HA?
Citera
2010-07-03, 22:50
Medlem
Pitbull31s avatar
Det brukar vara lite olika. Många som kommer in i X-team eller RWC kommer aldrig in i HAMC eller BMC.
Det är ju heller inte så lätt att komma från ingenstans och fråga HA om man kan få bli prospect, så det underlättar om du har träffat dem vid ett flertal tillfällen och lärt känna dem.

Det finns ingen "rätt" väg in i HA eller BMC, och inte heller någon lätt väg
Citera
2010-07-03, 23:35
Medlem
Caves avatar
Nej det förstår jag självklart. Dessutom bygger väl allt i mångt och mycket på kontakter och rykte osv. Men jag har fortfarande svårt att förstå hur Svensson Tuffing som aspirerande yrkeskriminell skulle vilja gå in i en grupp som RWC med de för och nackdelar som det innebär, och veta att man är bara just "support" åt HA och att sannolikheten är hög att man stannar just som "support". Men å andra sidan är väl support och att vara en del av en gruppering starkare än att stå ensam i dessa sammanhang, i synnerhet när det gäller att vara support åt nämnda organisationer.

Men det blir också väldigt intressant om man jämför följande: Är det "tyngre" att vara en ledare för en RWC-avdelning än att vara fullvärdig medlem i HA och detsamma gällande Bandidos och X-Team? Eller kan en fullvärdig medlem av moderorganisation säga sig stå högre gällande "status" än ledaren för supportergrupperingen?
Citera
2010-07-04, 00:13
Medlem
Pitbull31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cave
Nej det förstår jag självklart. Dessutom bygger väl allt i mångt och mycket på kontakter och rykte osv. Men jag har fortfarande svårt att förstå hur Svensson Tuffing som aspirerande yrkeskriminell skulle vilja gå in i en grupp som RWC med de för och nackdelar som det innebär, och veta att man är bara just "support" åt HA och att sannolikheten är hög att man stannar just som "support". Men å andra sidan är väl support och att vara en del av en gruppering starkare än att stå ensam i dessa sammanhang, i synnerhet när det gäller att vara support åt nämnda organisationer.

Men det blir också väldigt intressant om man jämför följande: Är det "tyngre" att vara en ledare för en RWC-avdelning än att vara fullvärdig medlem i HA och detsamma gällande Bandidos och X-Team? Eller kan en fullvärdig medlem av moderorganisation säga sig stå högre gällande "status" än ledaren för supportergrupperingen?
Beror väl på vem man frågar, men jag tycker helt klart att det är tyngre att vara fullvärdig i HA/BMC än ledare i någon supportklubb.
Citera
2010-07-04, 13:11
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull31
Beror väl på vem man frågar, men jag tycker helt klart att det är tyngre att vara fullvärdig i HA/BMC än ledare i någon supportklubb.
får instämma man är ju inget utan de fullvärdiga som man de facto supportar, en medlem i huvudklubbens ord väger bly jämfört med valfri ledare för supporterklubbar
Citera
2010-07-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
får instämma man är ju inget utan de fullvärdiga som man de facto supportar, en medlem i huvudklubbens ord väger bly jämfört med valfri ledare för supporterklubbar

Rang (BMC)
1. Fullpatch member
2. Probate member
3. Prospect
4. Hang-around
5. X-team member
6. X-team prov-medlem
7. Support-klubb medlem
Citera
2010-07-06, 17:58
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Rang (BMC)
1. Fullpatch member
2. Probate member
3. Prospect
4. Hang-around
5. X-team member
6. X-team prov-medlem
7. Support-klubb medlem
då hade jag rätt i mitt påstående?
Citera
2010-07-07, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
då hade jag rätt i mitt påstående?

Yes.
Medlem/prov-medlem/hangaround = tillhör ju klubben.
Support = supporters till klubben.
Sen finns det givetvis vissa supporters som e bra mycket tuffare än vissa medlemmar osv.
Citera
2010-07-07, 04:57
Medlem
kun6Sizes avatar
Det är en lång väg!
Citera
2010-07-13, 01:58
Medlem
En sak jag undrat över är hur nära dom står varandra i dessa supporterklubbar, hur länge brukar folk ägna sin tid i dessa kretsar, hur enkelt är det att dra sig ur?
Citera
2010-07-13, 12:18
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty-
En sak jag undrat över är hur nära dom står varandra i dessa supporterklubbar, hur länge brukar folk ägna sin tid i dessa kretsar, hur enkelt är det att dra sig ur?
det är helt individuellt, vissa personer klättrar snabbt, vissa klättrar aldrig, beror helt och hållet på om folk litar på dig, tycker om dig och du gör rätt för dig, men är man ärlig och sköter sig och visar sig vara av rätt virke så är det aldrig några problem
Citera
2010-07-14, 01:48
Medlem
Det finns även folk som vägrar att klättra. Som vägrar att tvätta kalsonger åt wannabes.
Finns hur många som helst som kliver rakt in i in klubb utan att behöva förnerdra sig ett dugg.
Fattar ni inte detta så fattar ni heller inte vad skiten handlar om.

Vissa individer är högvilt för procentarna.
De behöver inte gå via någon karriärstege. De är "the real deal" från början.
Skulle kunna nämna hur många namn som helst, som aldrig behöver en propptid ifall de vill kliva på tåget. Oavsett vilken klubb det handlar om.

Men att nämna namn är lite B, tycker jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in