Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-04-27, 22:32
Medlem
läste i en annan tråd att någon tyckte att "marlboror är som att röka taggtråd".

köpte ett paket idag och håller med till fullo.

men vad beror detta på? light-ciggen är mer taggtrådsaktig än vad röda är, så det kan ju knappast vara det att dom är starka!
Citera
2004-04-28, 00:37
Awaiting Email Confirmation
det är väl en smaksak antar jag, jag känner många som gillar Marlboro (oftast light) men hatar Prince. själv tycker jag båda är ok (helst vanliga, inte light) men hatar Blend. mina favoriter är dock Chesterfield och Lycky Strike. Fast nu har jag inte fått tag på Chesterfield på nästan ett år, vet inte varför dom har försvunnit, Pressbyrån hade alltid Chersterfield innan.
Citera
2004-04-28, 00:45
Medlem
Psykomans avatar
Man kan faktiskt inte röka taggtråd.. Hur fan smakar taggtråd? Den är inte starkast iaf, John Silver är nog den starkaste.
Citera
2004-04-28, 00:46
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nu har jag iofs aldrig rökt taggtråd - men Marlboro röker jag - och då givetvis den röda - normala längden.

Tycker nog att t ex röda prince är strävare.

Förr rökte jag Bond - när tillverkningen skedde i Finland, men den ändrade helt karaktär när de flyttade tillverkningen till Schweitz. (Eller om det var tvärtom.)

Kan ej fördra light varianterna av cigaretter, slutar med att jag klipper av halva filtret och då blir de starkare än vanliga, fast smakar ännu sämre ...
Citera
2004-04-28, 00:51
Medlem
agitators avatar
jag tror bestämt att det var jag som lag bakom taggtradsuttalandet, tycker likadant fortfarande. Jag kan intyga att jag aldrig rökt taggtrad men jag kan tänka mig att det är ungefär samma känsla att dra lite taggtrad genom halsen som att röka marlboro. Light funkar men det är inte gott.
Citera
2004-04-28, 11:07
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admiralganja
mina favoriter är dock Chesterfield och Lycky Strike.

Satan i gatan.. lucky strike smakar gammal farfar tobak.. iaf den röda.. fick knappt nerrökt ett paket av de fast jag försökte.. tror jag kastade bort eller gav bort hälften av dem..
Citera
2004-04-28, 11:23
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag tål inte light cigaretter, man känner ju inget hur man än suger... Full flavor är bäst, men man luktar väldigt mycket av dem, vilket påminner mig om att jag inte hade karaktär nog att se en polare röka utan att fråga efter en cigg/några bloss... De senaste två veckorna har jag rökt en eller två gånger varje dag... Måste sluta med det, även om jag klarar att göra det utan att köpa egen tobak igen så känner jag mig väldigt ofräsch samtidigt som jag inte äcklas av tobak på samma sätt som man gjorde då man inte tagit ett ända bloss på en månad...

Måste ha självdisciplin... :mad:
Citera
2004-04-28, 22:23
Medlem
...

ok, tack för svaren...

men just det här med att marlboros rök är så äcklig... kan det bero på att dom möjligen inte tillsätter honung (el dyl!)???
Citera
2004-07-15, 23:46
Bannlyst
Inte så konstigt !

Citat:
Ursprungligen postat av willy
läste i en annan tråd att någon tyckte att "marlboror är som att röka taggtråd".

köpte ett paket idag och håller med till fullo.

men vad beror detta på? light-ciggen är mer taggtrådsaktig än vad röda är, så det kan ju knappast vara det att dom är starka!

Alla med kriminell hudfärg röker ju Marlboro och dom är ju van vid taggtråd
Citera
2004-07-21, 01:53
Medlem
THEIDFs avatar
Fattar inte vad ni snackar om! Menar ni att det gör ont att dra halsbloss med Röda Marlboro? Personligen så känns det inte märkvärt annorlunda för mig vilket märke jag än röker.

Jag röker just Röda nu och förstår inte vad som är just taggtrådskänslan.. .
Citera
2004-07-21, 02:10
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF
Fattar inte vad ni snackar om! Menar ni att det gör ont att dra halsbloss med Röda Marlboro? Personligen så känns det inte märkvärt annorlunda för mig vilket märke jag än röker.

Jag röker just Röda nu och förstår inte vad som är just taggtrådskänslan.. .

Fattar heller ingenting. Röda Marlboro är väl inte strävare än de flesta full flavor? Luckys är mildare men tex Camel och Prince känns ganska lika i halsbrännarstyrka.
Citera
2004-07-21, 11:23
Medlem
Franss avatar
Efter det att man rökt i nåt år känner man ju ingen skillnad alls på halsont... Vaddå man hade kanske ont i halsen precis när man lärde sig dra halsbloss eller nåt men inte efter det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in