Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-03, 13:31
  #1
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Detta inlägg är en allmän upplysning och jag kommer själv länka till dess url i fortsättningen.

Nu börjar jag som moderator i Papperskorgen att tröttna. Varje dag är det en eller flera som försöker klaga på någon annan moderators papperskorgsbeslut. De väljer då den helt ogenomtänkta lösningen att skicka en RP på moderatorns avslutningsinlägg. De tror givetvis att aktuell moderator får meddelandet. Det får h*n inte...

Skicka i fortsättningen ett PM direkt till avsedd moderator om du vill opponera dig mot beslutet.Den som skickade meddelandet till papperskorgen kan också plocka upp det igen. Jag och min kollega är inte rätt person att fatta beslut å andras vägnar.

/WG2 /Mod i bl.a. Papperskorgen
Citera
2010-07-03, 13:41
  #2
Medlem
epost72s avatar
I samband med detta skulle man då kanske förtydliga denna detalj i FAQ för papperskorgen?

EDIT
Likaså borde Flashback Forum FAQ kompletteras med en länk till papperkorgens FAQ

Jo jag vet, ingen läser FAQ, men om det finns en riktigt bra FAQ så kan man åtminstone hänvisa till den.
__________________
Senast redigerad av epost72 2010-07-03 kl. 13:54.
Citera
2010-07-03, 13:46
  #3
Medlem
hokoris avatar
Är det inte enklare att stänga av RP när tråden hamnar i PK?
För det är redan en moderator inblandad i tråden innan den hamnar i PK som antagligen läser de sista inläggen och därför själv kan se om det är något där som bör RPas och då blir det endast moderatorns inlägg om PK kvar att RPa för någon annan?
För när får ni som är mod i PK en vettig RP som ni kan/bör göra något åt?

OT: Vad exakt gör man egentligen som mod i PK, kan nte vara så mycket där att rensa etc.
Citera
2010-07-03, 13:55
  #4
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Att stänga av RP är inte en bra idé. Det är faktiskt en del regelbrott som glider igenom. Det lämnas ofta flyttningsmeddelanden kvar i originalforumet och förhållandevis många läser trådarna även i PK. Hittar jag några regelbrott så raderas dessa inlägg och jag pollar användaren vid behov. Papperskorgen finns för att inga inlägg skall försvinna från FB, (lite förenklat alltså) och för att inte låsning alltid är den optimala lösningen. Papperskorgen indexeras inte av Google och är inte heller sökbar här på FB.

/Mod
Citera
2010-07-14, 22:38
  #5
Avstängd
Dallitzs avatar
Citat:
Sv: Rapporterat inlägg
Tack för att du rapporterade ett inlägg i tråden Hetaste bruden blir påsatt för OT (Off Topic)


Se min signatur.

/Mod
__________________

Att man inte får rapportera en moderator för att han är maktsugen kan väl inte vara något negativt.
Citera
2010-07-17, 23:39
  #6
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallitz
Att man inte får rapportera en moderator för att han är maktsugen kan väl inte vara något negativt.

Eftersom en RP på ett papperskorgat inlägg blott kan läsas av två personer (undertecknad eller Pellenez) så är det väl en tämligen meningslös sysselsättning till att börja med. (Din åsikt om moderatorns maktfullkomlighet är totalt ointressant i RP-form) Dessutom slösar du med vår tid, för att du är förbannad på en tredje person. Ganska barnsligt beteende.

Nej, se istället till att omsluta ditt å ryggsidan placerade nervknippe, med stadig benvävnad. Res dig sedan ur misären och ta diskussionen direkt med den det berör.

/WG2, moderator i Papperskorgen
Citera
2010-07-18, 01:57
  #7
Medlem
Joomlas avatar
Egentligen behöver man väl bara lägga RP på 1.XX överträdelser.
Och hur många sådana förekommer efter att tråden kastas?

De flesta trådarna kastas väl av två anledningar; antingen tramsas det för mycket eller så är det en skittråd.
Citera
2010-09-08, 01:07
  #8
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Detta inlägg är en allmän upplysning och jag kommer själv länka till dess url i fortsättningen.

Nu börjar jag som moderator i Papperskorgen att tröttna. Varje dag är det en eller flera som försöker klaga på någon annan moderators papperskorgsbeslut. De väljer då den helt ogenomtänkta lösningen att skicka en RP på moderatorns avslutningsinlägg. De tror givetvis att aktuell moderator får meddelandet. Det får h*n inte...

Skicka i fortsättningen ett PM direkt till avsedd moderator om du vill opponera dig mot beslutet.Den som skickade meddelandet till papperskorgen kan också plocka upp det igen. Jag och min kollega är inte rätt person att fatta beslut å andras vägnar.

/WG2 /Mod i bl.a. Papperskorgen
Ge tillsägelse för det. Då lär dem sig. Det kan mycket väl tolkas som att det faller under 0.06. Är min missnöjd PM:ar man, man RP:ar inte. Iaf om vi ska tro reglerna.


Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Egentligen behöver man väl bara lägga RP på 1.XX överträdelser.
Och hur många sådana förekommer efter att tråden kastas?

De flesta trådarna kastas väl av två anledningar; antingen tramsas det för mycket eller så är det en skittråd.

Ja. Diskussionsunderlaget kan ofta vara bristande. Men det kan man avgöra redan från trådstarten. Jag läser verkligen inte igenom alla trådar jag papperskorgar, således är det knappast otroligt att någon 1.XX regler missas.
__________________
Senast redigerad av Imiron 2010-09-08 kl. 01:09.
Citera
2010-09-08, 23:04
  #9
Avstängd
TehJamess avatar
Vad har man för uppgift om man är moderator i Papperskorgen?
Citera
2010-09-08, 23:14
  #10
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TehJames
Vad har man för uppgift om man är moderator i Papperskorgen?

https://www.flashback.org/sp24042969

/Mod
Citera
2012-01-16, 22:35
  #11
Medlem
stipkovics avatar
det står ju klart och tydligt när man ska göra RP:
Citat:
Notera: Detta skall ENDAST användas för att rapportera inlägg som du anser bryter mot reglerna och/eller stör diskussionen
det tolkar jag som att man får RP:a ett inlägg om man tex anser att det stör diskussionen; det behöver alltså inte ens betyda att inlägget stör diskussionen, bara att man anser det.

ett inlägg med vilket en mod flyttar en tråd till papperskorgen, anses i de flesta fall störa diskussionen även om diskussionen är av kvalitet att ligga i papperskorgen.

genom att ändra denna notis, eller förtydliga vad som menas, nås rätt målgrupp. en länk i signaturen och en faq är fel väg att gå.
Citera
2012-01-16, 23:06
  #12
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stipkovic
det står ju klart och tydligt när man ska göra RP:
det tolkar jag som att man får RP:a ett inlägg om man tex anser att det stör diskussionen; det behöver alltså inte ens betyda att inlägget stör diskussionen, bara att man anser det.

ett inlägg med vilket en mod flyttar en tråd till papperskorgen, anses i de flesta fall störa diskussionen även om diskussionen är av kvalitet att ligga i papperskorgen.

genom att ändra denna notis, eller förtydliga vad som menas, nås rätt målgrupp. en länk i signaturen och en faq är fel väg att gå.

Det finns ingen diskussion att störa när tråden ligger i papperskorgen. Det är bara ett historiskt dokument över ett misslyckat försök till diskussion.

Sen är du såklart välkommen att anse vad du vill, precis som jag och alla andra; och jag anser att du har fel.

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback