Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-02, 20:57
  #1
Medlem
Hej, söker en ny bärbar dator och har en budget på omkring 14 till 18k. Prioriterar snabb hårddisk och grafikkort då den ska användas till 3d och sånt. Det är ett plus om den kan köpas i Sverige.
Citera
2010-07-04, 19:13
  #2
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pou
Hej, söker en ny bärbar dator och har en budget på omkring 14 till 18k. Prioriterar snabb hårddisk och grafikkort då den ska användas till 3d och sånt. Det är ett plus om den kan köpas i Sverige.

Med 3d menar du rendering/modellering eller spel?

Ifall det är spel, MSI GX740. Lite under din budget men det borde inte skada.

Ifall det inte är spel.
Kan inte rekommendera något såhär på rak hand, viktigaste torde vara processorn vid rendering så en i7 vore uppskattad.
Citera
2010-07-05, 21:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Med 3d menar du rendering/modellering eller spel?

Ifall det är spel, MSI GX740. Lite under din budget men det borde inte skada.

Ifall det inte är spel.
Kan inte rekommendera något såhär på rak hand, viktigaste torde vara processorn vid rendering så en i7 vore uppskattad.

Jo precis, det är rendering jag syftar på, och i7 har jag faktiskt tänkt på också. Det jag också skulle uppskatta är ett bra grafikkort från GeForce. Skulle vilja ha lite länktips !
Citera
2010-07-05, 22:32
  #4
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pou
Jo precis, det är rendering jag syftar på, och i7 har jag faktiskt tänkt på också. Det jag också skulle uppskatta är ett bra grafikkort från GeForce. Skulle vilja ha lite länktips !


Varför Nvidia/GeForce? Ska det köras linux eller är GP-GPU viktigt?
Citera
2010-07-06, 15:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Varför Nvidia/GeForce? Ska det köras linux eller är GP-GPU viktigt?

Nja, jag vet inte riktigt.. det är nog bara det att jag haft bäst erfarenhet av det.
Citera
2010-07-06, 15:30
  #6
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pou
Nja, jag vet inte riktigt.. det är nog bara det att jag haft bäst erfarenhet av det.
Denna generations kort från ATI är bättre än Nvidias, bättre prestanda och mer prisvärda.
Citera
2010-07-06, 15:46
  #7
Medlem
hck1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Denna generations kort från ATI är bättre än Nvidias, bättre prestanda och mer prisvärda.


Även i bärbara, till 3D Rendering? alltså inte spel.
Citera
2010-07-06, 16:22
  #8
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hck1
Även i bärbara, till 3D Rendering? alltså inte spel.


Grafikkortet används ej i 3D-rendering såvitt jag vet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback