• 1
  • 2
2010-07-02, 00:07
Bannlyst
För ett tag sedan var det någon som startade en tråd för att hjälpa en kompis vars bil blivit stulen. Han kopierade en text från ett annat forum där bilder och nummerplåt av biltjuvarna länkades.

Sedan blev kompisen hotad för detta och tråden försvann.

Jag ville bara fråga hur regelverket ser ut. Jag tycker absolut att han skulle få tråden raderad. Men var detta ett specialfall eller går det bra med vilka trådar som helst?
Citera
2010-07-02, 00:09
Medlem
micaeles avatar
Ståndpunkten är ju att ingenting raderas som inte är ett regelbrott, så det ska bli högst intressant att få veta ifall det du säger stämmer och isf vilka anledningar som ligger bakom.
Citera
2010-07-02, 00:09
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus.av.Nasaret
För ett tag sedan var det någon som startade en tråd för att hjälpa en kompis vars bil blivit stulen. Han kopierade en text från ett annat forum där bilder och nummerplåt av biltjuvarna länkades.

Sedan blev kompisen hotad för detta och tråden försvann.

Jag ville bara fråga hur regelverket ser ut. Jag tycker absolut att han skulle få tråden raderad. Men var detta ett specialfall eller går det bra med vilka trådar som helst?

Du kan vanligtvis inte få din tråd raderad på begäran, nej.
Citera
2010-07-02, 00:11
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ståndpunkten är ju att ingenting raderas som inte är ett regelbrott, så det ska bli högst intressant att få veta ifall det du säger stämmer och isf vilka anledningar som ligger bakom.

Om det är den tråd som jag tror så är det nog för att den var mer som en annons och inte direkt gick att diskutera runt och därmed bröt reglerna, vilket borde innebära att man kunde ta bort den när läget blev som det blev utan att bryta mot sin egen codex.
Citera
2010-07-02, 00:12
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Om det är den tråd som jag tror så är det nog för att den var mer som en annons och inte direkt gick att diskutera runt och därmed bröt reglerna, vilket borde innebära att man kunde ta bort den när läget blev som det blev utan att bryta mot sin egen codex.
Då så, då föll den sannolikt pga 1.01, ifall nu TS var villig att betala eller nåt sånt. Allt är åter i sin ordning - trådar (och inlägg) raderas aldrig såtillvida dom inte bryter mot reglerna.
Citera
2010-07-02, 00:18
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Då så, då föll den sannolikt pga 1.01, ifall nu TS var villig att betala eller nåt sånt. Allt är åter i sin ordning - trådar (och inlägg) raderas aldrig såtillvida dom inte bryter mot reglerna.

Det var han. Vilket leder till 1.01.
Citera
2010-07-02, 00:31
Medlem
Orzions avatar
Citat:

Du lär få vänta länge på anledningarna. Ställde samma fråga för ett tag sedan fast då handlade det inte om denna tråd som jag tror var ett regelbrott och därför raderades utan generellt och fick som svar att inlägg som inte brutit mot reglerna har raderats men varför det skedde var hemligt.
Citera
2010-07-02, 03:51
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Ställde samma fråga för ett tag sedan........och fick som svar att inlägg som inte brutit mot reglerna har raderats men varför det skedde var hemligt.
Har en moderator sagt till dig att ett inlägg som försvunnit, och som INTE brutit mot en regel, gjorde det av någon hemlig anledning?

Tillåt mig tvivla... Mer info tack!
Citera
2010-07-02, 09:47
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Har en moderator sagt till dig att ett inlägg som försvunnit, och som INTE brutit mot en regel, gjorde det av någon hemlig anledning?

Tillåt mig tvivla... Mer info tack!

Lyckas dessvärre inte hittat tråden nu men den behandlade raderade inlägg där jag eller någon (mins inte) frågade om inlägg/tråd som inte brutit mot reglerna någonsin tagits bort och fick som svar att det hänt enstaka gånger men att anledningen till det var hemlig. Dessvärre kan jag som sagt inte hitta tråden nu.
Citera
2010-07-02, 10:44
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Lagt kort ligger som man säger. Det är väl upp till admin, du får PM:a någon av dem tror jag.
Citera
2010-07-02, 15:19
Medlem
honken80s avatar
Det var en annons.

Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Du lär få vänta länge på anledningarna. Ställde samma fråga för ett tag sedan fast då handlade det inte om denna tråd som jag tror var ett regelbrott och därför raderades utan generellt och fick som svar att inlägg som inte brutit mot reglerna har raderats men varför det skedde var hemligt.

Låter helt otroligt, om det nu verkligen gick till på det sättet. Ibland är man ju inte enig om vad som sagts och skrivits, och av någon anledning tror jag inte att den du talade med formulerade sig precis sådär.
Senast redigerad av honken80 2010-07-02 kl. 15:21.
Citera
2010-07-02, 15:26
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Det var en annons.

Låter helt otroligt, om det nu verkligen gick till på det sättet. Ibland är man ju inte enig om vad som sagts och skrivits, och av någon anledning tror jag inte att den du talade med formulerade sig precis sådär.

För att förtydliga var det inte något inlägg jag själv gjort som det handlade om utan det var generellt. Fast det kan ju finnas ett antal rimliga anledningar till att inlägg raderats som inte brutit mot reglerna så ser inte det konstiga i att admin skulle gjort det i undantagsfall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in