2010-07-01, 17:30
Medlem
tjena har en bit kassler, grädde, riven ost, tomater och ris hemma och undrar om jag skivar kasslern och lägger den i en ugnsform med skivad tomat sen häller i grädde samt slänger på osten och ställer inte den i ugnen om det blir gott :P annars något mer man kan slänga i? har dock inget chili att slänga i
Citera
2010-07-01, 17:41
Medlem
Blåbärskungens avatar
Jag hade stekt skivorna först så dom blir lite mumsigare
Har du ingen krydda du kan använda, oregano, paprikapulver eller liknande?
Citera
2010-07-01, 17:44
Medlem
FetFulElaks avatar
Kasslergratäng! Koka riset.. lägg i en ugnsform. Skiva på kasslern. Gör en "sås" av grädden, ketchup, salt och peppar. Häll över. Riv ost. Gratinera i ugnen. Ät.
Citera
2010-07-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Kasslergratäng! Koka riset.. lägg i en ugnsform. Skiva på kasslern. Gör en "sås" av grädden, ketchup, salt och peppar. Häll över. Riv ost. Gratinera i ugnen. Ät.

jag ska inte steka dem lite först? :P och ska jag lägga riset med kasslern osv?
Citera
2010-07-01, 18:10
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmill
tjena har en bit kassler, grädde, riven ost, tomater och ris hemma och undrar om jag skivar kasslern och lägger den i en ugnsform med skivad tomat sen häller i grädde samt slänger på osten och ställer inte den i ugnen om det blir gott :P annars något mer man kan slänga i? har dock inget chili att slänga i

Det blir smaskens, fast personligen föredrar jag purjolök istället för tomat.

Förstek kasslern lite, skiva tomaten tunt och varva tomat/kassler, krydda grädden med lite salt, peppar och riv i osten och slå över och in i ugnen och låt det koka ihop sig lite och få lite färg och servera med kokt ris.
Citera
2010-07-01, 20:49
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmill
jag ska inte steka dem lite först? :P och ska jag lägga riset med kasslern osv?
Du behöver inte steka kassler... den är redan rökt. Riset i botten, kasslern på...
Citera
2010-07-01, 20:59
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Du behöver inte steka kassler... den är redan rökt. Riset i botten, kasslern på...

Beror på vad man vill ha för smak, steker man kasslern först så får man en annan smak (som jag personligen föredrar)
Citera
2010-07-01, 23:26
Medlem
hejaklacksledares avatar
Annars:

Skiva kassler och lägg i ungsform
Vispa grädde och blandla i grön hackad chilli på burk (eller färsk dito)
Häll gräddblandningen över kasslern.
Strö över ost.
In i ugnen ett tag.

Blir verkligen skitgott!
Citera
2010-07-02, 00:00
Medlem
joeyopals avatar
Om du har curry hemma kan du ha i det. Dra på lite ananas när du ändå håller på. Kassler hawaii
Citera
2010-07-02, 00:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeyopal
Om du har curry hemma kan du ha i det. Dra på lite ananas när du ändå håller på. Kassler hawaii

Fasen, må du brinna i helvetet!!!

Nu blir jag ju tvungen att koka ihop 80tals Hawaii... (Kasslerskiva - ostskiva - annanas ring - curry - oskiva - curry och in i ungnen)
Citera
2010-07-02, 00:23
Medlem
Trevligt att jag köpte mig en bit billig kassler idag. Får bli någon slags variant av recepten ovan till middag imorgon. Har en känsla av det blir godare att byta ut ketchupen mot Heinz Chilisås.
Citera
2010-07-02, 00:26
Medlem
joeyopals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Fasen, må du brinna i helvetet!!!

Nu blir jag ju tvungen att koka ihop 80tals Hawaii... (Kasslerskiva - ostskiva - annanas ring - curry - oskiva - curry och in i ungnen)

Om jag tillagar det här och någon ringer och frågar vad jag lagar för mat brukar jag ljuga och säga ngn annan maträtt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in