2010-10-29, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag skulle vilja hävda att Mendieta inte alls presterade över sin förmåga och var något 'one hit wonder', vilket jag även tycker att han bevisade genom att vara hysteriskt bra två säsonger i rad (tillsammans med resten av Valencia) innan hans flytt till Lazio.
Jag är beredd att hålla med dig, han var helt fantastisk under sin tid i Valencia och även stundtals i La Roja. Men det är ett vanligt problem många fotbollsspelare har när dem flyttar från La Liga till Serie A. La Liga-backar vet inte vad ord som positionsspel, offsidefälla, press, markering och dylikt betyder. Att sedan komma till Serie A där alla möjliga försvarstaktiker är inpräntade i spelarnas hjärnor är en väldigt stor omställning. Borde verkligen ha stannat i La Liga, synd på en så stor talang.
Citera
2010-10-29, 14:28
Medlem
Elwisps avatar
Dedé Andersson verkar ha en jävligt lurig historia, blev löst från sitt kontrakt med kalmar, drog till Norge och gjorde stormsuccé med 13 mål på 14 matcher, försvann sedan i två år och blev löst från sitt kontrakt ännu en gång. Enligt wikipedia vet man inte om han lirar idag. Någon som trots allt vet något?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ded%C3%A9_Anderson
Citera
2010-10-29, 14:59
Medlem
En annan spelare jag kom på som försvunnit helt är Pele. Givetvis inte legendaren men portugisen som spelade i Inter under 07/08 säsongen och var en central mittfältare. För de som glömt, det är honom jag menar;
http://www.youtube.com/watch?v=vytiGEMM78I

Han gick ju i motsatt riktning när Inter köpte loss Quaresma från Porto. Sist jag hörde så hamnade han i en känslomässig kris för ca. 1 år sen i Porto. Har inte hört ett ljud från honom sen dess. Någon som vet vart han spelar nuförtiden?
Citera
2010-10-29, 16:01
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kharabam
En annan spelare jag kom på som försvunnit helt är Pele. Givetvis inte legendaren men portugisen som spelade i Inter under 07/08 säsongen och var en central mittfältare. För de som glömt, det är honom jag menar;
http://www.youtube.com/watch?v=vytiGEMM78I

Han gick ju i motsatt riktning när Inter köpte loss Quaresma från Porto. Sist jag hörde så hamnade han i en känslomässig kris för ca. 1 år sen i Porto. Har inte hört ett ljud från honom sen dess. Någon som vet vart han spelar nuförtiden?

Enligt wikipedia tillhör han Porto men har varit utlånad till Portsmouth och Valladolid de två senaste säsongerna. Jävligt snyggt mål förresten!

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADtor_Hugo_Gomes_Passos
Citera
2010-10-29, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Dedé Andersson verkar ha en jävligt lurig historia, blev löst från sitt kontrakt med kalmar, drog till Norge och gjorde stormsuccé med 13 mål på 14 matcher, försvann sedan i två år och blev löst från sitt kontrakt ännu en gång. Enligt wikipedia vet man inte om han lirar idag. Någon som trots allt vet något?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ded%C3%A9_Anderson

Spelar nog inte mer, listas som klubblös/slutat på soccerway.

Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Enligt wikipedia tillhör han Porto men har varit utlånad till Portsmouth och Valladolid de två senaste säsongerna. Jävligt snyggt mål förresten!

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADtor_Hugo_Gomes_Passos

Har sålts till Eskisehirspor i turkiska ligan.
Citera
2010-10-29, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Grym på webdesign är hon också

Syrianska är ju på jakt efter George Mourad. Tänk er Mourad/Ijeh på topp

Ingen av dem gjorde väl någon större succé i IFK Göteborg.
Citera
2010-10-29, 18:04
Medlem
bohrdohrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fc.b
Mats Jingblad har lagt av efter 2008 om jag inte har fel. Han var då tränare för IFK Norrköping.

Sören Cratz var även han tränare för IFK Norrköping 2008 (tillsammans med Mats Jingblad tror att Cratz mer var assisterande) vad han gör nu vet jag inte,

Olle Nordin slutade väl i Jönköping Södra 2009 om jag inte minns fel och har lagt av helt med det idag.

Sören Cratz är kvar i peking som typ U-19tränare, möjligt att hans kontrakt går ut nu dock. Lite komiskt då jag har för mig att han nobbade peking för att han tyckte att dom var för dåliga när han letade nytt jobb efter att ha fått kicken från Hammarby 2001. Gick nog inte riktigt som han hade planerat sen..

Mats Jingblad behövde inte jobba på något år då han hade en tid kvar på kontraktet i IFK Norrköping när han fick sparken så han kunde nog leva rätt gott på kontraktspengarna utan att behöva lyfta ett finger. Är något med peking o tränare får hoppas att de lyckas hitta någon stabil nu när de inte förlängde med Bergort..
Citera
2010-10-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohrdohr
Sören Cratz är kvar i peking som typ U-19tränare, möjligt att hans kontrakt går ut nu dock. Lite komiskt då jag har för mig att han nobbade peking för att han tyckte att dom var för dåliga när han letade nytt jobb efter att ha fått kicken från Hammarby 2001. Gick nog inte riktigt som han hade planerat sen..

Mats Jingblad behövde inte jobba på något år då han hade en tid kvar på kontraktet i IFK Norrköping när han fick sparken så han kunde nog leva rätt gott på kontraktspengarna utan att behöva lyfta ett finger. Är något med peking o tränare får hoppas att de lyckas hitta någon stabil nu när de inte förlängde med Bergort..
Sören Cratz hade det kanske kunnat gå något bättre för om han inte hade gjort sitt ärevarv på Olympia 2002. Han har väl nästan fått sparken från varje klubb sen han tog SM-guld med Hammarby
Citera
2010-10-29, 20:44
Bannlyst
Hans namn kom upp i en annan tråd - Dong Fangzou - någon som vet vad som hände med han efter tiden i Man UTD?
Citera
2010-10-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Hans namn kom upp i en annan tråd - Dong Fangzou - någon som vet vad som hände med han efter tiden i Man UTD?
Enligt wikipedia spelar han i Kina och gjort detta sedan han lämnade Man u. Spelade dock några matcher för Legia Warszawa 2010 innan han gick till den Portugisiska klubben Portimonense
Citera
2010-10-29, 21:35
Medlem
abcdefghijklmnos avatar
Någon som vet nått om följande spelare:

Emanuel Olisadebe - Polen (stack ut från mängden där om man säger så)
Dado Prso - Kroatien (Långhårig jävel som var grym för några år sen, dopad?
Kerlon - Brasilien (Fortfarande ung, gjorde sig känt tack vare nån sälfint, knäpptyst om honom nu.)
Citera
2010-10-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghijklmno
Någon som vet nått om följande spelare:

Emanuel Olisadebe - Polen (stack ut från mängden där om man säger så)
Dado Prso - Kroatien (Långhårig jävel som var grym för några år sen, dopad?
Kerlon - Brasilien (Fortfarande ung, gjorde sig känt tack vare nån sälfint, knäpptyst om honom nu.)
Dado Prso kom nog aldrig tillbaka till fotbollen när avstängningen upphörde.
Kerlon gick till Inter tror inte han får spela så mycket. Mycket möjligt att han har lämnat Inter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in