2010-10-27, 15:34
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tränare som försvunnit från min koll

Mats Jingblad
Stefan Lundin
Bosse Johansson
Sören Cratz
Olle Nordin

Vad gör dom idag? Orkar inte googla

Stefan Lundin jobbar ju för förbundet, och föreläser för tränarna om hur man ska utveckla svensk fotboll, missförstå mig inte Lundin är väldigt sympatisk men ska han förmedla utveckling?

Olle Nordin håller ju till i Jönköping Södra där han har varit tränare i några år nu.
Citera
2010-10-27, 16:35
Medlem
Jaxxxs avatar
Jag tar det här eftersom jag inte orkar starta en ny tråd.
Hur går det för Stahre nere i Grekland egentligen? Någon som vet något?
Gjorde han rätt att dra...
Citera
2010-10-27, 16:46
Medlem
oralzinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Jag tar det här eftersom jag inte orkar starta en ny tråd.
Hur går det för Stahre nere i Grekland egentligen? Någon som vet något?
Gjorde han rätt att dra...

Tja vad sägs om fyra raka förluster och placerad på plats 15 av 16 lag?
Citera
2010-10-27, 16:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kharabam
Denilson (riktiga, inte snorungen i Arsenal). Kom till Betis efter sitt VM-silver med Brasilien '98. Kommer ihåg att jag tyckte han var riktigt bra under VM. Enda han lyckades med under sina 5-6 år i Betis var väl att finta bort Puyol rejält en gång.

Mendieta. Hyllad som fan i Valencia, såldes väl för ~400m kr till Lazio där han floppade. Lånades ut till Barca där han gjorde det hyfsat bra. Totalfloppade i Middlesborough där han sedan la skorna på hyllan. Förtjänade ett mycket bättre öde, han var helt magisk vissa stunder i Spaniens landslag och Valencia.

Två klassiska exempel på spelare som lyckades hamna i spotlighten just som de överträffade sig själva, blev hypade, och gjorde alla besvikna resten av karriären. Nästan så man undrar om de hade lyckats bättre om de fått bygga karriären utan uppmärksamhet...
Citera
2010-10-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tränare som försvunnit från min koll

Mats Jingblad
Stefan Lundin
Bosse Johansson
Sören Cratz
Olle Nordin

Vad gör dom idag? Orkar inte googla

Mats Jingblad har lagt av efter 2008 om jag inte har fel. Han var då tränare för IFK Norrköping.

Sören Cratz var även han tränare för IFK Norrköping 2008 (tillsammans med Mats Jingblad tror att Cratz mer var assisterande) vad han gör nu vet jag inte,

Olle Nordin slutade väl i Jönköping Södra 2009 om jag inte minns fel och har lagt av helt med det idag.
Citera
2010-10-27, 19:31
Medlem
Satan i gatans avatar
Bosse Johansson är väl något slags rådgivare i Åtvidaberg. Hade åtminstone någon sådan roll under säsongen.

Tror inte han haft något tränaruppdrag sedan han stack från Molde för en fyra-fem år sedan.
Citera
2010-10-28, 17:46
Medlem
reitschules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Tja vad sägs om fyra raka förluster och placerad på plats 15 av 16 lag?

+ sparken idag..
Citera
2010-10-28, 19:27
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Två klassiska exempel på spelare som lyckades hamna i spotlighten just som de överträffade sig själva, blev hypade, och gjorde alla besvikna resten av karriären. Nästan så man undrar om de hade lyckats bättre om de fått bygga karriären utan uppmärksamhet...
Jag skulle vilja hävda att Mendieta inte alls presterade över sin förmåga och var något 'one hit wonder', vilket jag även tycker att han bevisade genom att vara hysteriskt bra två säsonger i rad (tillsammans med resten av Valencia) innan hans flytt till Lazio.
Citera
2010-10-28, 19:32
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag skulle vilja hävda att Mendieta inte alls presterade över sin förmåga och var något 'one hit wonder', vilket jag även tycker att han bevisade genom att vara hysteriskt bra två säsonger i rad (tillsammans med resten av Valencia) innan hans flytt till Lazio.

Var går gränsen för one hit wonder? Men visst, två bra säsonger är värt en del kredd. På den tiden följde jag inte La Liga särskilt noga, och minns mest bara hur han seglade upp som en av Europas nya toppspelare på rätt kort tid, blev såld för dyra pengar, och försvann in i tystnaden. Tror inte jag hann se mer än 1-2 matcher när han enligt uppgift var på topp.
Citera
2010-10-28, 23:48
Medlem
Joakim Sjöhage tidigare i ellos, vart tog han vägen?
Citera
2010-10-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alaj
Joakim Sjöhage tidigare i ellos, vart tog han vägen?
Gick från Elfsborg till Brann i Norge på lån tror jag. Finns sedan 2009 i Trelleborgs FF.
Citera
2010-10-28, 23:59
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Var går gränsen för one hit wonder? Men visst, två bra säsonger är värt en del kredd. På den tiden följde jag inte La Liga särskilt noga, och minns mest bara hur han seglade upp som en av Europas nya toppspelare på rätt kort tid, blev såld för dyra pengar, och försvann in i tystnaden. Tror inte jag hann se mer än 1-2 matcher när han enligt uppgift var på topp.

Bra fråga, men 61 (Denilson) respektive 40 (Mendieta) landskamper är inte kattskit direkt. Utan att ha minsta aning, så är min gissning att Denislon drabbades av brassesjukan som så många andra.

Mendieta var fantastisk under sin tid i Valencia, varför det gick som det gick vet jag inte? Borde kanske valt att flytta hem till Spanien igen. Dock tycker jag han var helt okej under sin tid i Boro även om han givetvis aldrig nådde tillbaka till samma höjder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in