2007-08-07, 09:35
Medlem
Mahlass avatar
2 andra supertalanger som försvann är ju http://en.wikipedia.org/wiki/Marcel_Witeczek som vann skytteligan i 1 turnering och spoddes en lysande karriär, tom köpt av Bayern München.

Eller http://en.wikipedia.org/wiki/Nii_Lamptey kanske den största talangen någonsin (efter Alexander Östlund) som aldrig blommade ut.

Finns dock flera spelare i Afrika man kan räkna upp som aldrig lyckades i Europa. Men Lamptey måste nog va den mest tragiska.
Citera
2007-08-07, 11:06
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Vad har hänt med talangen Johan Bertilsson sedan han kom till Degerfors IF?
Killen har ju lirat i svenska ungdomslandslag och borde rimligtvis vara skadad eller?

Han är mig veterligen frisk men har inte fått en ordinarie plats hos Vulkanerna.
Citera
2007-08-07, 11:27
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Han är mig veterligen frisk men har inte fått en ordinarie plats hos Vulkanerna.

Senaste matchen står det på deras hemsida att han var med i startelvan till och med! (mot öis).
Citera
2007-09-03, 20:38
Medlem
MoldyPeachess avatar
Det har inte gått så bra för Bertilsson i Degerfors.. Han skulle stannat i Carlstad!!!
Citera
2007-09-03, 21:50
Medlem
LG Carlstrand försvann efter den där smällen han fick iförd Västra Frölundas tröja, eller gjorde han det?
Citera
2007-10-06, 23:17
Medlem
Vart försvann den där snubben "Big mama" som lirade i göteborg?
Citera
2007-10-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordson
Vart försvann den där snubben "Big mama" som lirade i göteborg?

Tror det har tagits upp i tråden tidigare men jag har för mig att han spelar i något lag i Filippinerna eller liknande nuförtiden, om han inte har flyttat igen.
Citera
2007-10-07, 01:41
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Tror det har tagits upp i tråden tidigare men jag har för mig att han spelar i något lag i Filippinerna eller liknande nuförtiden, om han inte har flyttat igen.

Mali är det numera
Citera
2007-10-07, 21:51
Medlem
Fastidios avatar
Skrevs en del om Moses Nsubuga tidigare i den här tråden. Han sitter och snackar i Fotbollskvälls studio just nu på SVT 24.
Citera
2007-10-08, 00:24
Medlem
von_Ss avatar
Ständigt skadade bollgeniet i Frölunda. Hasse Bergqvist eller vad han hette (kan vara nåt helt annat). Vad hände med honom? Antar att han lagt skorna på hyllan, men vad har han gjort sen Frölunda var i Allsvenskan?
Citera
2007-10-08, 13:01
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ständigt skadade bollgeniet i Frölunda. Hasse Bergqvist eller vad han hette (kan vara nåt helt annat). Vad hände med honom? Antar att han lagt skorna på hyllan, men vad har han gjort sen Frölunda var i Allsvenskan?

Hasse Blomqvist.

Han var ju skadad länge efter att Frölunda åkte ur allsvenskan, sen när han blev någorlunda frisk bytte han till IFK 2003 och hade några väldigt lyckade matcher. Tyvärr blev han mer skadad och bytte vintern 2004 till Gais och spelade där ett år innan han "slutade" och bytte till Masthugget i Div 6

En "sorglig" histora om en av sveriges bästa tekniker någonsin...
Citera
2007-10-08, 14:28
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Hasse Blomqvist.

Han var ju skadad länge efter att Frölunda åkte ur allsvenskan, sen när han blev någorlunda frisk bytte han till IFK 2003 och hade några väldigt lyckade matcher. Tyvärr blev han mer skadad och bytte vintern 2004 till Gais och spelade där ett år innan han "slutade" och bytte till Masthugget i Div 6

En "sorglig" histora om en av sveriges bästa tekniker någonsin...

Hittade http://youtube.com/watch?v=z_nPgii_P2g

Verkar ju ha gjort en hyfsad comeback =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in