2007-10-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastidio
Skrevs en del om Moses Nsubuga tidigare i den här tråden. Han sitter och snackar i Fotbollskvälls studio just nu på SVT 24.

Såg honom på Fotbollskväll igår och även om jag inte kan sätta fingret på exakt vad det var så irriterade han mig något så kopiöst att han nu har allt mitt hat till sitt förfogande, helt hjärndöd verkade han vara.
Citera
2007-10-13, 15:38
Medlem
Georg Lagers avatar
Vad hände med fotbollsprofilen Moses Nsubuga

Jag zappade förbi svts "Fotbollskväll" häromveckan och upptäckte då till min stora förtjusning och förvåning att fotbollens egen Doktor Alban, Moses Nsubuga (den forne porrartisten och forwardssstjärnan som dessvärre tvingades ge upp sitt vänsterben och därmed även sina karriärer i en bilolycka) satt med i studion som en av experterna.
Nu till men fråga, är det någon som vet vad den enbente sysslar med nuförtiden (då han inte figurerar som fotbollsexpert i SVT)?
Citera
2007-10-13, 15:51
Medlem
mishimas avatar
Ungdomstränare i Brommapojkarna tror jag.
Citera
2007-10-13, 16:03
Medlem
Shuyins avatar
Sammanfogade tråden in i den här större tråden.

/Mod.
Citera
2007-10-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Såg honom på Fotbollskväll igår och även om jag inte kan sätta fingret på exakt vad det var så irriterade han mig något så kopiöst att han nu har allt mitt hat till sitt förfogande, helt hjärndöd verkade han vara.

Haha, reagerade ochså på det, han verkade inte direkt begåvad men han kanske bara var nervös vad vet jag....
Citera
2007-10-13, 18:13
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåa gumman
Haha, reagerade ochså på det, han verkade inte direkt begåvad men han kanske bara var nervös vad vet jag....

Såg också det. Verkade vara en idiot som trodde han hade spelat i alla ligor i världen. Trodde han visste bättre än Morientes i vilken liga det var svårast att nicka i straffområdet.

Vem fan är han förrästen? har aldrig hört talas om karln. När var han aktiv? Svårt att se hur gammal han är. Mellan 21 och 54 skulle jag gissa.
Citera
2007-10-14, 16:20
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Ja, det var en riktig kalkoninsats av Nsubuga. Riktigt pinsam med usla utläggningar och en besserwisser-attityd utan någon som helst uppbackning. Minns att han hade problem att hitta namnen på spelare och i något fall var han rejält ute och cyklade om någons nuvarande klubbtillhörighet.

Nej, hoppas det var sista gången man såg denne lätt efterblivne man i rutan.
Citera
2007-10-14, 16:27
Medlem
Fula Gubbens avatar
Moses med negerbenet verkar inte ha gått som ett spjut genom TV-rutan direkt, han har även en egen hat-tråd i Skvaller.
Citera
2007-10-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Vem fan är han förrästen? har aldrig hört talas om karln. När var han aktiv? Svårt att se hur gammal han är. Mellan 21 och 54 skulle jag gissa.

Moses Nsbuga spelade i Elfsborg när de gjorde Comeback i allsvenskan -96 om jag inte minns fel på året. Var uppmärksammad från början efter att han tidigare spelat porrfilm (sprutluder i Tensta är det namnet som cirkulerat här på Flashback), gjorde succé under ett halvår eller något innan han blev av med ena (1 av 3 kanske med tanke på bakgrunden?) benet i en bilolycka.
Citera
2007-10-15, 19:30
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Moses Nsbuga spelade i Elfsborg när de gjorde Comeback i allsvenskan -96 om jag inte minns fel på året. Var uppmärksammad från början efter att han tidigare spelat porrfilm (sprutluder i Tensta är det namnet som cirkulerat här på Flashback), gjorde succé under ett halvår eller något innan han blev av med ena (1 av 3 kanske med tanke på bakgrunden?) benet i en bilolycka.

Gjorde han inte filmerna efter att han blivit av med benet?
Citera
2007-10-16, 09:01
Medlem
Night Stalkers avatar
Roma hade en back från Elfenbenskusten eller något liknande som var rätt bra. Han blev dock långtidsskadad och åkte då hem till Afrika för att få healing av voodoo-män eller liknande för att att han inte trodde på västerländska metoder. Han spelade där i början av 2000-talet.

Någon som vet vem jag menar så man kan söka på honom och kolla vad han har för sig nu? För tillbaka till Roma kom han mig veterligen inte.

Salifou Sa... Nånting med S och ou i namnet har jag för mig.
Citera
2007-10-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Gjorde han inte filmerna efter att han blivit av med benet?

Har för mig att det var innan, men jag har, tro det elle ej, inte sett filmerna. Om någon sett dom borde det ju framgå....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in