2023-05-23, 17:40
Bannlyst
Vilken skiva är enligt dig den bästa skivan?

Among The Living är en etta. Sedan undrar jag varför inte Sound Of White Noise inte får någon reaktion direkt, samt State Of Euphoria.

Vilken är deras bästa låt?

Det är svårare. Armed And Dangerous (Jag är lite trött på låten ändå), Madhouse, Only och A Skeleton In The Closet är bra kandidater.
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2023-05-23 kl. 17:45.
Citera
2025-06-24, 14:37
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
John Bush är en bättre sångare.
Citera
2025-12-18, 22:28
Medlem
ArtilleryForces avatar
Among The Living är fortfarande en av tidernas bästa Thrash-skivor, håller fortfarande! Hade varit kul att se dem igen men tror 2011 var senast, shit vad tiden går.
Citera
2026-03-17, 13:05
Medlem
grungewhores avatar
Scott Ian och Frank Bello håller på att hypa upp den nya skivan som det största som hänt sedan man uppfann glass typ.

Men är det ö h t nån som bryr sig om Anthrax 2026?!
Citera
2026-03-19, 21:40
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Scott Ian och Frank Bello håller på att hypa upp den nya skivan som det största som hänt sedan man uppfann glass typ.

Men är det ö h t nån som bryr sig om Anthrax 2026?!

Jag upptäckte bandet Armour nyligen och dessa kör 80-tals ljud från topp till tå trots att vara ett väldigt nytt band. https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_kTLNeStGEBBgcm5DHtwG1PLLRM9e 9wSjQ är ett saftigt smakprov t ex men jag frästas av denna ikoniska ton. Det låter så "Metal" och "True" det kliar i huden när jag väl hör det och jag älskar det.

Allt jag vill ha är att klassiska band släpper sin sista platta med detta sound.
Citera
2026-03-19, 21:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Jag upptäckte bandet Armour nyligen och dessa kör 80-tals ljud från topp till tå trots att vara ett väldigt nytt band. https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_kTLNeStGEBBgcm5DHtwG1PLLRM9e 9wSjQ är ett saftigt smakprov t ex men jag frästas av denna ikoniska ton. Det låter så "Metal" och "True" det kliar i huden när jag väl hör det och jag älskar det.

Allt jag vill ha är att klassiska band släpper sin sista platta med detta sound.
Splittrades för 10 år sedan enligt metal-archives. De lät ju mer som Accept i deras kackigare stunder. Anthrax är förvisso jävligt töntiga, men spela kan de...
Citera
2026-03-19, 21:57
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Splittrades för 10 år sedan enligt metal-archives. De lät ju mer som Accept i deras kackigare stunder. Anthrax är förvisso jävligt töntiga, men spela kan de...

10 år är fortfarande nytt för en gamling som mig. Men nej, Anthrax är inte töntiga längre och jag vill att de återgår till det töntiga vilket gjorde bandet intressant. Liksom låtar om skräcknoveller, besegra cancer med cancer och festande med dödligt vapen.
Citera
2026-03-19, 23:18
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
10 år är fortfarande nytt för en gamling som mig. Men nej, Anthrax är inte töntiga längre och jag vill att de återgår till det töntiga vilket gjorde bandet intressant. Liksom låtar om skräcknoveller, besegra cancer med cancer och festande med dödligt vapen.
Haha... ja, de kom väl i den där retrovågen runt 2006, som Wolf, Bullet, Ram o s v. Lät som ett band som skulle passa på muskelrocken.

Anthrax har väl alltid varit jävligt töntiga, Scott Ian försökte ha lite edge i SOD, men annars verkar han mest försöka åka runt och vara polare med alla han kan. Jag förstår vad du syftar på, och jag var nog 15-16 när jag insåg att jag gått om Anthrax i mognad. Vad de gjort sen är liksom poser för att verka vara något de inte är - ett thrashband. De snöade in på fun core och stannade i växten.
Citera
2026-05-16, 08:58
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det har tagit bandet hela 10 år att få klart ett nytt album. Nu kommer "Cursum Perficio" i september.

Track listing:

1. Persistence Of Memory
2. The Long Goodbye
3. It's For The Kids
4. Everybody's Got A Plan
5. The Edge Of Perfection
6. Infectious
7. NYC93
8. Cursum Perficio
9. T.O.M.B
10. Watch It Go
11. My Victory

Ser ni fram emot denna release?
Citera
2026-05-16, 11:01
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Det har tagit bandet hela 10 år att få klart ett nytt album. Nu kommer "Cursum Perficio" i september.

Track listing:

1. Persistence Of Memory
2. The Long Goodbye
3. It's For The Kids
4. Everybody's Got A Plan
5. The Edge Of Perfection
6. Infectious
7. NYC93
8. Cursum Perficio
9. T.O.M.B
10. Watch It Go
11. My Victory

Ser ni fram emot denna release?
Min nyfikenhet tog över hand, så lyssnade på singeln, "It's for the kids". Om jag ska förhålla mig objektivt positiv först så tycker jag Joe Belladonas röst är bättre nu än den var på 80-talet. Och, ja, bandet kan spela på sina instrument, absolut.

Men, låtmässigt är det jävligt tunt. Dessutom är trumproduktionen embarmlig. Vad är det för fel på alla band som matar fram detta pissljud på trummorna? Vedervärdigt. Det bidrar dessutom till att dra ner betyget då trummorna är väldigt prominenta genom hela låten.

Nej, resten av skivan kommer jag inte behöva lyssna på.
Citera
2026-05-16, 22:29
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Oavsett om nya skivan komer falla i god jord hos fansen (eller inte) så finns det en chans att se bandet live här i Sverige till sommaren:

• Anthrax live på Gröna Lund den 24 juni 2026 (Stora Scen)

Citat:
Som en del av ”The Big Four” – tillsammans med Metallica, Slayer och Megadeth – formade Anthrax det aggressiva, snabba och kompromisslösa sound som kom att definiera thrash metal under 1980-talet. Med sina explosiva riff, höga tempon och sin unika förmåga att blanda humor med hård intensitet skapade bandet ett eget uttryck i en redan tuff genre.

Från de tidiga åren till genombrottet på 80- och 90-talet har Anthrax släppt flera genrebärande album och genomgått olika sättningar, men alltid behållit sin innovationskraft och sin självklara plats i metalvärlden.

Nu gör Anthrax ett efterlängtat besök på Gröna Lund — en kväll där Stora Scen lär skaka i grunden.

Tror ni att Anthrax fortfarande kan leverera live?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in