2010-06-30, 23:23
Medlem
bullrunks avatar
Några Anthrax-fans här på FB? Hittade ingen tråd om Anthrax villket gjorde mig väldigt förvånad. Jag tycker själv att Anthrax är bättre än Metallica. Har ska vi diskutera bandet och deras musik.

Bästa låtar:
Madhouse
Indians
Got The Time
Caught In A Mosh
Anti-Social
I Am The Law

Album:
Among The Living
Percistance Of Time
Citera
2010-06-30, 23:42
Bannlyst
Fistful of Metal (En solklar Speed Metal platta!) och Spreading The Disease är deras två bästa, efter dem gick de bara ner sig, lite tråkigt. Among The Living är däremot helt okej!

Bästa låtarna på den första:
Howling Furies
Deathrider
Metal Thrashing Mad
Panic

Spreading The Disease:
Medusa
Armed and Dangerous
Aftershock
Madhouse
S.S.C./Stand or Fall
Senast redigerad av ToreroNachos 2010-06-30 kl. 23:45.
Citera
2010-07-01, 11:55
Medlem
bullrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreroNachos
Fistful of Metal (En solklar Speed Metal platta!) och Spreading The Disease är deras två bästa, efter dem gick de bara ner sig, lite tråkigt. Among The Living är däremot helt okej!

Spreading The Disease är riktigt bra. Men Among The Living är nog min favorit.
Citera
2010-07-01, 15:54
Medlem
bullrunks avatar
Är det verkligen ingen mer på fb som gillar Anthrax?
Citera
2010-07-01, 16:49
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullrunk
Är det verkligen ingen mer på fb som gillar Anthrax?
Jodå, visst har Anthrax funnits med ett tag även i min katalog.

Den första Anthraxskivan jag köpte var ”Sound of white noise” där det var inledningslåten ”Potter´s field” som fick mig såld – det är för övrigt en platta som jag tycker håller riktigt bra än i dag.
Skivan kom ut någon gång i början av 90-talet och mitt engagemang i bandets utgåvor är kanske inte på samma nivå som då, men det finns dock, det är bara begravt under andra åtaganden och intressen som tillkommit sedan dess.
Jag har inte lyssnat på deras senaste platta alls, så det kanske är på tiden.

Kan tyvärr bara påminna mig om att jag bara sett bandet live en enda gång, och det var på en Sweden Rock-festival för ett antal år sen (6-7 kanske) och de levererade då en av de bästa spelningarna som festivalen kunde uppbringa.
OT: Den bästa spelningen det året var enligt mig ett fantastiskt Whitesnake.
Citera
2010-07-01, 22:27
Medlem
bullrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Kan tyvärr bara påminna mig om att jag bara sett bandet live en enda gång, och det var på en Sweden Rock-festival för ett antal år sen (6-7 kanske) och de levererade då en av de bästa spelningarna som festivalen kunde uppbringa.
OT: Den bästa spelningen det året var enligt mig ett fantastiskt Whitesnake.

Nu blir jag avundsjuk ! Jag hade gärna offrat ett lillfinger för att få se dem live.

Citera
2010-07-01, 22:34
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullrunk
Nu blir jag avundsjuk ! Jag hade gärna offrat ett lillfinger för att få se dem live.

Sonisphere i år? Belladonna är ju tillbaka nu också.
Citera
2010-07-01, 22:36
Medlem
bullrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Sonisphere i år? Belladonna är ju tillbaka nu också.

Tror inte jag kommer kunna åka dit
Citera
2010-07-01, 23:03
Medlem
Panzerbat.s avatar
Medusa är bland de bästa låtarna någonsin. Antisocial och belly of the beast är också bland favoriterna.
Och att belladonna är tillbaks är underbart, ska bli awesome att se dem i sommar.
Citera
2010-07-02, 09:37
Medlem
Mashtars avatar
Lyssnade väldigt mkt på Anthrax runt "Among the living". Bra band även om jag inte lyssnat på dem aktivt på typ 15 år. Såg dem live när de var förband åt Iron Maiden 1990 (?).
Citera
2010-09-16, 20:35
Medlem
Ratads avatar
Jag gillar Anthrax. Ska bli intressant att se vad de gör nu när Joey är tillbaka. Vad jag läst så ska hälften av materialet de gjorde med Dan Nelson vara kvar och sen blir det nytt.

Själv är jag riktigt svag för John Busheran. SOWN är visserligen den enda helgjutna plattan från de åren men Bush var så jävla grym live. Anthrax på SR 2003 var lätt den bästa spelning jag upplevt. Även bandet blev överraskade av publiken och Scott skrev att det var antagligen den bästa spelning de gjort i Skandinavien någonsin.
Citera
2010-11-18, 16:59
Medlem
bullrunks avatar
Spreading The Disease är nog min nya favorit av Anthrax

Mina favoriter från skivan:
A.I.R.
Madhouse
Medusa
Gung-Ho
Armed and Dangerous
Lone Justice