Tjenare. Kan man skaffa flera konto på swedbanks internetbank?
Nu har jag ett som heter e-sparkonto och ett "ungdomskonto" som är kopplat till mitt visa-kort. Kan jag skaffa nya konto-avdelningar/nya konto. T.ex skulle jag vilja ha ett "löner" osv.
Jag vill kunna strukturera upp min ekonomi helt enkelt.
Har läst på deras FAQ osv men kan inte komma underfull med det. Deras support suger ju också, klickade runt i 15 minuter kändes de som nyss hitta inga mailadresser eller sånt.
Kostar ingenting. Meningen med esparkonto är att du ska själv sköta administrationen så om man ska följa föreskrifterna på banken så ska man inte kunna sätta in eller ta ut kontanter i kassan genom kontot. Men det är få banktjänstemän som följer den regeln. Är det så att du vill öppna något annat konto tex transaktionskonto, servicekonto osv så får du gå in på banken, men eftersom man kan döpa sina konton själv nu så är det lättare att bara öppna ett espar.
Kostar ingenting. Meningen med esparkonto är att du ska själv sköta administrationen så om man ska följa föreskrifterna på banken så ska man inte kunna sätta in eller ta ut kontanter i kassan genom kontot. Men det är få banktjänstemän som följer den regeln. Är det så att du vill öppna något annat konto tex transaktionskonto, servicekonto osv så får du gå in på banken, men eftersom man kan döpa sina konton själv nu så är det lättare att bara öppna ett espar.
Vet ni hur jag får mina E-sparkonton uppvisade på startsidan av swedbank när jag loggar in på internetbanken? ser just nu bara lönekonto på "egna konton" och måste in på Konton - översikt för att se min andra konton. jobbigt tycker jag. går det göra något åt detta?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!