2010-06-30, 13:02
Medlem
r det ngon som sttt p samma problem, tro?

CPU gr i taket s fort jag laddar ner ngra filer med bittorrent. Jag har testat bde Halite och uTorrent. Samma sak med bda.
Win7 Home Premium. Antivirus = Microsoft Security Essentials.

Det har alltid gtt bra tidigare, ven med nuvarande antivirus. Problemet bara dk upp fr ngon vecka sedan.
Citera
2010-06-30, 13:12
Medlem
Jag har aldrig varit med om ngot liknande. Tror inte att cpun gr i taket pga torrents, det mste nstan vara ngot annat.

Om du stnger din torrentklient, varvar processorn ner igen d? (Svaret p det r nstan sjlvklart via ditt inlgg, men jag mste frga)
Citera
2010-06-30, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oogh
Jag har aldrig varit med om ngot liknande. Tror inte att cpun gr i taket pga torrents, det mste nstan vara ngot annat.

Om du stnger din torrentklient, varvar processorn ner igen d? (Svaret p det r nstan sjlvklart via ditt inlgg, men jag mste frga)

Japp, d blir allt normalt igen. Mrkte nu ocks att CPU springer inte ivg direkt nr jag startar torrentprogrammet utan det r frst nr ett stort antal seeds hittats och det brjar hnda lite trafikmssigt. Vi pratar dock inte om ngra onormala mngder - jag laddar kanske ner i 1500KB/s.
Citera
2010-06-30, 13:43
Medlem
kvaveberusads avatar
har inge belgg men du kanske kan uppdatera drivisarna till ex ntverkskort & moderkort, bara en id som slog mig, lter lite som en buggig drivis som inte pallar den hga loaden
Citera
2010-06-30, 13:45
Medlem
Om det enbart blir cpukaos nr du kr torrents s sprack ju typ alla mina teorier...

Har du gjort ngra sinnessjuka ndringar i torrentklientens config? (typ tillt 34985734958739872 peers per torrent)

Laddar du ner en torrent med tusentals peers?

Jag gissar mest nu, ditt problem lter lite vl sjukt.

Jag har bara erfarenhet av utorrent, och jag har aldrig krt Microsoft Security Essentials, s jag har inte s mycket att komma med egentligen
Citera
2010-06-30, 13:59
Medlem
MCVaginas avatar
Testa att sl av Microsoft Security Essentials och se ifall samma sak hnder nd, jag har aldrig anvnt Microsoft Security Essentials s jag vet inte riktigt men den kan ju vara vldigt tung d man tankar =)
Citera
2010-06-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCVagina
Testa att sl av Microsoft Security Essentials och se ifall samma sak hnder nd, jag har aldrig anvnt Microsoft Security Essentials s jag vet inte riktigt men den kan ju vara vldigt tung d man tankar =)

Jag var inne p samma sak, men "vgade" inte fresl det d jag har 0 erfarenhet av programmet.
Citera
2010-06-30, 21:49
Medlem
bergsturks avatar
Jag rstar p ntverkskortet. Vissa ntverkskort *host*REALTEK*host* kan dra vldigt mycket CPU under vissa omstndigheter. Testa att uppdatera ntverkskortsdrivarna.
Citera
2010-07-01, 19:20
Medlem
rawr-s avatar
Hmmm... Har du vldigt mnga torrents liggande?

uTorrent r vldigt bra fr det ndamlet iofs, brukar mer vara azureus som brukar f problem (d java r vrdelst) nr man seedar/leechar ngra hundra torrents.

Om du tar bort alla torrents, fr du samma problem d? Kolla ocks s alla portar r konfigurerade som de ska etc... Det kanske kan stlla till problem.

Ev formatera datorn! Brukar alltid lsa problem
Citera
2010-07-01, 19:29
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawr-
brukar mer vara azureus som brukar f problem (d java r vrdelst) nr man seedar/leechar ngra hundra torrents.
Och vad har du fr belgg fr detta pstende? Har krt Azureus/Vuze i ratal, och har aldrig haft problem med detta. Dremot har jag upplevt liknande symptom d jag vid ett antal tillfllen testat torrent. S.

Jag lutar ocks t att det kan vara ntverkskorts-relaterat.
Citera
2010-07-01, 21:13
Medlem
hasenfrasens avatar
Anvnd inbyggda Resource Monitor elle Sysinternals ProcessExplorer och kika efter vad som tar cpu och/eller diskprestanda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in