• 1
  • 2
2010-06-29, 23:35
Medlem
Hej jag har under en lång tid fått vänförfrågningar på facebook av helt okända personer, När jag har blivit vän med personen ser jag att h-n varken skriver något utan bara lägger till massa vänner till mig och annat folk. Jag har aldrig gjort något brottsligt men däremot har några av mina vänner det. Kan det vara så att dom försöker kartlägga en via facebook?

Har svårt att tro att det är någon kompis som trollar då det har varit under lång tid dessutom skriver dom inget.
Citera
2010-06-29, 23:40
Medlem
JedTheHeads avatar
Tror inte att det är snuten alltså.. har själv fått flera såna dära förfrågningar, ingen aning om vilka dom är eller har någon gemensam vän med dom heller. Säkert inget att oroa sig för. Om du vill veta vem det är så skriver du ett mail.. får du inget svar så accepterar du inte förfrågan bara ?
Citera
2010-06-29, 23:40
Medlem
FittLisas avatar
Polisen använder facebook ja.
Men det är troligare att det är fejkkonton från folk som vill snoka på gamla ex etc.
Citera
2010-06-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedTheHead
Tror inte att det är snuten alltså.. har själv fått flera såna dära förfrågningar, ingen aning om vilka dom är eller har någon gemensam vän med dom heller. Säkert inget att oroa sig för. Om du vill veta vem det är så skriver du ett mail.. får du inget svar så accepterar du inte förfrågan bara ?

Har skickat mejl fler gånger har aldrig fått något tillbaka. Accepterar inte mera när det kommer sådana förfrågningar men känns ändå lite jobbigt när man får en per vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av FittLisa
Polisen använder facebook ja.
Men det är troligare att det är fejkkonton från folk som vill snoka på gamla ex etc.

Måste ju vara polisen har svårt att se att någon är så desperat att se min profil
Citera
2010-06-29, 23:49
Medlem
Necropoliss avatar
jag har aldrig skrivit nått på facebook, Jag har aldrig laddat upp en bild, sen har jag inte lagt till nån heller, Men ändå.. jag är ingen polis

Tror det e random folk som addar en mkt
Citera
2010-06-30, 00:01
Medlem
Abughosts avatar
Tycker det är drygt att avvisa förfrågningarna..
Ger hellre Polisen viktig info om mig själv och åker in pga mina langarbesvär.
Citera
2010-06-30, 00:07
Medlem
FrasseFloyds avatar
Övrigt -> Brott & brottsbekämpning

/moderator
Citera
2010-06-30, 00:13
Medlem
526s avatar
Hur vet man att det är polisen? Några speciella kännetecken?
Citera
2010-06-30, 00:31
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hur vet man att det är polisen? Några speciella kännetecken?
jag tror dom är lite diskret om det..

men varför inte fråga dom vilken h*n är?
Citera
2010-06-30, 00:40
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackboxen
jag tror dom är lite diskret om det..

men varför inte fråga dom vilken h*n är?
Men om man har en stor grupp med massor av folk. Hur skiljer man ut dem?
En grej kanske kan vara att kolla hur många gemensamma vänner man har, men folk verkar ju adda alla så det kan vara lite intetsägande. Kan man se det på bilderna? Är det riktiga bilder på dem själva eller kör de med andras bilder? Får de isf verkligen göra så?

PS - blackboxen, vilken obehaglig avatar du har
Senast redigerad av 526 2010-06-30 kl. 00:42.
Citera
2010-06-30, 00:57
Medlem
Thatsgroovymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necropolis
jag har aldrig skrivit nått på facebook, Jag har aldrig laddat upp en bild, sen har jag inte lagt till nån heller, Men ändå.. jag är ingen polis

Tror det e random folk som addar en mkt
Du är necropolis.
Citera
2010-06-30, 01:07
Medlem
CD-skivas avatar
Det är inte så att du är med i massa jävla skit-grupper, som du ser att dina kompisar addar?
Finns folk som bara kollar i stora grupper och addar så många som möjligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in